Cosworthking Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 har hona sylinderen og satt inn nye stempel ringer, må detta kjøres inn på noen spesiel måte?
Guest Rabbit Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 En million oppskrifter på dette her,...fikk beskjed av sarpsborg motorverksted at motoren skulle gå på 2000-2500 rpm de første 30min så bytte olje og filter. Mineralolje. Var veldig viktig at motoren IKKE fikk gå på tomgang....
vinge87 Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 ja, belastning og vanlig kjøring, kjør variert med det, alltså kjør hardt litt og kjør normalt litt, kombiner dette, sikkert mangen andre meninger her om dette men ikke kjør pusete for å si det slikt, er belastning som duger En million oppskrifter på dette her,...fikk beskjed av sarpsborg motorverksted at motoren skulle gå på 2000-2500 rpm de første 30min så bytte olje og filter. Mineralolje. Var veldig viktig at motoren IKKE fikk gå på tomgang.... dette er det dummeste jeg har hørt, men det gjelder for innkjøring av kammer IKKE stempelringer Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring......
Cosworthking Posted May 23, 2007 Author Posted May 23, 2007 (edited) ja, belastning og vanlig kjøring, kjør variert med det, alltså kjør hardt litt og kjør normalt litt, kombiner dette, nesten bare å kjøre vanlig som jeg pleier da.. Edited May 23, 2007 by Cosworthking
Asil Racing Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 kjør som vanelig , men viktig at du ikke drar den ut til sperra vaffal . For da er motoren kjørt inn
Guest Dre Racing@ Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 skal man kjøre inn stempelringer skal man prøve å ligge på maks dreiemoment. sånn at ringene får presset seg ut mot sylinderveggen og tettet skikkeli. la motoren dra tungt, ikke nødvendigvis høye turtall. å bruk mineral olje, gjerne fra biltema
Cosworthking Posted May 24, 2007 Author Posted May 24, 2007 skal man kjøre inn stempelringer skal man prøve å ligge på maks dreiemoment. sånn at ringene får presset seg ut mot sylinderveggen og tettet skikkeli. la motoren dra tungt, ikke nødvendigvis høye turtall. å bruk mineral olje, gjerne fra biltema bare kjøpe vanlig mineral olje 10/40w fra skrottema til 100 kr da, å kjøre noen mil med det og så bytte til syntetisk? noen grunn til mineral olje?
Guest Rabbit Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Syntetisk olje er for effektiv, stempelringene får ikke skikkelig kontakt med sylinderveggene og dermed ikke "satt" seg skikkelig. Fører til høyere oljeforbruk (blow by) og noe latere motor..
Cosworthking Posted May 24, 2007 Author Posted May 24, 2007 Syntetisk olje er for effektiv, stempelringene får ikke skikkelig kontakt med sylinderveggene og dermed ikke "satt" seg skikkelig. Fører til høyere oljeforbruk (blow by) og noe latere motor.. ok.. hvor mange mil burde en kjøre på mineral olje a?
rscosworth Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 jeg kjørte 10mil på mineral. med helt normal bruk. at du kjører så du får ladetrykk så ringa får satt seg skikkelig men ikke dra maks turtall.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now