Guest Davve Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 (edited) Botten - 200-block med långa toppbultar moontune-spec,cp-kolvar +0.25, långa verdistakar, äkta wrc-toppackning, nya lager och packningar överallt, allt viktat och balanserat, 3-skivig Sachs sinterkoppling med moddat svänghjul, arp-bultar till svänghjulet. Topp - Maxportad 4x4-topp, gjort av Trendab, DH12-insugskam 10.99mm lyft, nya lyftare, styrningar och tätninar, pipercams kamdrev, injusterade kammar av Tomas i Gävle. Pris: från 78000kr för motorn utan insug och koppling med en standard 200-motor i byte. Köper man motorn får man förtur att köpa mera fräna delar... som t.ex. * Ny Fixitdrevsats, monterad i blästrad och klarlackad låda med B&M-växelspak. * Autronic SMC med kabelhärva till Cosworthmotor. * TG-racing-plenum med 3"-spjäll. * Rostfritt Peter G-grenrör med Garrett GT35R och Tial 44mm-wg. Tryckrör, downpipe med nytt moongoose-system till Escort finns. Vattenslangar och oljeslangar till turbon finns också. *Fet Pro-alloy Intercooler som passar på Escort *Bränslesystem med dubbla 8mm-slangar och en 10mm-retur till Escort med en grym fuelrail. Sen kommer det ev. att finnas en mycket fin Escort Cosworth-kaross med nya Gaz coilovers, nya polybussningar m.m. Bilder på det mesta finns här: http://davves.mine.nu/escort/ Finns på mailen, sugtelia@telia.com eller mobilen, +46-708-172570. Alla grejer finns i Arboga, ca 325km från Oslo. Edited May 23, 2007 by Davve Link to comment Share on other sites More sharing options...
cbp Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Botten - 200-block med långa toppbultar moontune-spec,cp-kolvar +0.25, långa verdistakar, äkta wrc-toppackning, nya lager och packningar överallt, allt viktat och balanserat, 3-skivig Sachs sinterkoppling med moddat svänghjul, arp-bultar till svänghjulet. Topp - Maxportad 4x4-topp, gjort av Trendab, DH12-insugskam 10.99mm lyft, nya lyftare, styrningar och tätninar, pipercams kamdrev, injusterade kammar av Tomas i Gävle. Pris: från 78000kr för motorn utan insug och koppling med en standard 200-motor i byte. Köper man motorn får man förtur att köpa mera fräna delar... som t.ex. * Ny Fixitdrevsats, monterad i blästrad och klarlackad låda med B&M-växelspak. * Autronic SMC med kabelhärva till Cosworthmotor. * TG-racing-plenum med 3"-spjäll. * Rostfritt Peter G-grenrör med Garrett GT35R och Tial 44mm-wg. Tryckrör, downpipe med nytt moongoose-system till Escort finns. Vattenslangar och oljeslangar till turbon finns också. *Fet Pro-alloy Intercooler som passar på Escort *Bränslesystem med dubbla 8mm-slangar och en 10mm-retur till Escort med en grym fuelrail. Sen kommer det ev. att finnas en mycket fin Escort Cosworth-kaross med nya Gaz coilovers, nya polybussningar m.m. Bilder på det mesta finns här: http://davves.mine.nu/escort/ Finns på mailen, sugtelia@telia.com eller mobilen, +46-708-172570. Alla grejer finns i Arboga, ca 325km från Oslo. Svenske eller Norske kr? If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Davve Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Svenske eller Norske kr? Svenska!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Davve Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 Är det ingen som ska trimma och/eller renovera sin maskin och vill spara massor med tid och pengar?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts