granadaghia Posted May 22, 2007 Posted May 22, 2007 Tåler en "gammel" granada 2.8(i) motor å bli satt turbo på uten å gjør andre ting?? Event hva må gjørest erfarings messig??
Slåstad RS Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 Er motoren i god stand , så tåler den litt trykk uten andre forandringer. Dette er noe de motorene virkelig trenger også. prøv deg på 0,35-0,4 i trykk, og den puster slik den burde gjøre i fra fabrikk. Aldri noe godt uten at det er galt for noe.
fiesta_xr2i Posted May 23, 2007 Posted May 23, 2007 gå inn på www.tronderford.com så er det en hvit 2,8i med turbo der , eier heter jørgen XXXXXXXX 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Gess Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Turbo technics i England laget et kit tidligere for Sierra 2.8i med samme maskin som står i Granadaene. Disse settene ga ca 225 Hk og det uten å gjøre noe som helst inni motoren. Var visstnok pålitelige greier. Moderat trykk går fint, utover det, så vil ikke stemplene tåle det trolig. En annen sak er jo hvor god maskinen din er i utgangspunktet. Hvordan er stempelringene?, har du bra oljetrykk. Viktige ting å tenke på iallefall. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021
Guest Ørjan G Posted May 24, 2007 Posted May 24, 2007 Tåler en "gammel" granada 2.8(i) motor å bli satt turbo på uten å gjør andre ting?? Event hva må gjørest erfarings messig?? Da går fint om motoren er i god stand, men du må velga turbo som er stor nok, bruka stor intercoolar, senka tenninga og gje motoren ekstra mykje bensin om detta skal vara.
Guest Sierraxr4x4 Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 gå inn på capri klubben sine sider å les om capri turbo å ticford capri eg har komplett turbokitt til 2,8 motor liggdene, singel turbo kitt asso som eg ikkje trenger består av manifoilder å wastgate, trykkrør, escort cossie intercooler, er t3 flens på manifoild
Kverna Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 gå inn på capri klubben sine sider å les om capri turbo å ticford capri eg har komplett turbokitt til 2,8 motor liggdene, singel turbo kitt asso som eg ikkje trenger består av manifoilder å wastgate, trykkrør, escort cossie intercooler, er t3 flens på manifoild Send meg en pm hvis dette kit'et passer 2.9L a. Min fotoblogg
TurboX Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Send meg en pm hvis dette kit'et passer 2.9L a. Det gjør det nok desverre ikke. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
doey Posted November 17, 2007 Posted November 17, 2007 satte turbo på min 2.8i motor, det fungerte fint en sommer? og da var det liksom slutt? men motoren var sliten i utgangspunket, hadde gått over 300.000km men jeg vil nåkk anbefale deg og gå for dobble toppakninger iallefall.... har du dela du trenger eller? jeg tror jeg skal ha det meste av deler til et slikt bygge om jeg ikke husker feil??? Fjernet grunnet størrelse.
KIB Posted November 17, 2007 Posted November 17, 2007 Tåler en "gammel" granada 2.8(i) motor å bli satt turbo på uten å gjør andre ting??Event hva må gjørest erfarings messig??En 2.8i i ok stand tåler turbo..Hadde en Capri 2.8i med turbo for noen år siden. Kjørte 0,6-0,7 bars ladetrykk på standard motor (med intercooler) . Fungerte greit det. Brukte en annen styretrykksventil (varmkjøringsregulator) på innsprøytningen, den ga litt fetere blanding. Samtidig var fortenningen stillt noe lavere enn normalt, ellers var alt annet som vanlig. Turbo technics i England laget et kit tidligere for Sierra 2.8i med samme maskin som står i Granadaene. Disse settene ga ca 225 Hk og det uten å gjøre noe som helst inni motoren. Var visstnok pålitelige greier.Turbo technics leverte også turbo kit til Capri, ett på 200 hk, er var motoren original, men luftmengdemåleren var modifisert for å gi litt fetere blanding og vakumdåsa på fordeleren var byttet ut for å senke tenningen under turbotrykk. Kjøres på 0,40-0,45 bars tykk.De leverte også ett på 230 hk. Hadde samme modifiseringene som 200hk kittet, men i tillegg var stemplene maskinert for å senke kompresjonstrykket noe. Her er ladetrykket 0,60-0,65bar.Holder på å pusse opp en slik bil nå, og på denne viser det seg at kompresjonen ikke er senket, denne fungerer allikevel utmerket...
cossiegranada Posted November 18, 2007 Posted November 18, 2007 samme motorer ble levert som turbo may utgaver i 2.3 188 hk 2.6 207 hk og 2.8 200 hk disse ble levert i : osi 20mcaprigranada problemet med v6 og turbo er eksosflow i toppa og gjør att toppa til slutt sprekker på grunn av høy temperatur.men lader man ikke mer enn 0.5 så holder det lenge
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now