Ruudsengen Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 målet er ikke og lade mere.. men og oppretholde det trykket som jeg vil ha.. med en strammere actuator så vil den ikke slippe ut eksos om den andre kanalen ved litt motstand.. jeg tror actuatoren min er for slapp.. skal bestille meg en strammere en og se da:) Ja,og hvis du låser spjeldet så får du sjekket om trykket blir stabilt og problemet blir borte.. Slipper og å bruke penger på ny actuator hvis den ikke er problemet. Bare et forslag som ikke koster mer enn 2kr og en kuletyggis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 25, 2007 Author Share Posted May 25, 2007 kan slarkete turbo være en årsak?? turbon min er slarkete som F...!! 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 det kan være ja. pga slark så kan vel teoretisk turboen komme ut av balanse, men tviler på at det er det som er problemet. er vel på tide med ny turbo uansett da. vil egentlig tro at det er pga surge turboen har blitt slarkete Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 25, 2007 Share Posted May 25, 2007 Hvis den er slakete som f... er det nok bare å se seg etter en ny turbo ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 26, 2007 Author Share Posted May 26, 2007 kjøper meg strammere actuator jeg. og viss det ikke hjelper blir det nok en annen turbo:) 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted May 26, 2007 Share Posted May 26, 2007 kjøper meg strammere actuator jeg. og viss det ikke hjelper blir det nok en annen turbo:) hvorfor prøver du ikke de som de sier du bør prøve før du kjøper noe nytt? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 27, 2007 Author Share Posted May 27, 2007 skal prøve og låse spjellet i morgen.. se hvordan den oppfører seg:) 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 prøvde og låse spjellet i dag men ingen forbedring:( skrudde ned trykket til 1 kilo men er ikke stabilt i det hele tatt. surger på 0.6 tilogmed på 3 gir.. kan det forekomme av lekasje på slangen til actuator eller kan det komme av justering, blanding, eller noe annet?? surger på 3,4,5 gir uannsett.. hvorfor? 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panza Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 Les svarene over For stort kompressorhus / evt for lite eksoshus.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 torpecossi: dersom du åpner wg vil nok sannsynligvis problemet forsvinne og du samtidig vil få ladetrykk veldig seint. Les svarene over. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 (edited) jeg har ****** liten tru på att jeg er den eneste som kjører t3/t4 turbo med A/R48 eksos.. og alt det som er skrevet, svarer ikke på det jeg spørr etter... det jeg lurer på er hvordan man fikser det.. ikke noe annet.. men bilen kan være sånn.. også ser jeg på problemet en dag jeg blir rik!!! turbo koster mætt av penger som jeg desverre har brukt opp på denne bilen fra før Edited May 28, 2007 by torpecossi 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 (edited) hvordan fikse: sett på en t-3 fra en 4x4 og en dumpventil...lad 1,3 og ras så mye du orker! du har for stort turbinhus i forhold til eksos!!! ergo, surge...you see??? Edited May 28, 2007 by rs200 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 jeg har ****** liten tru på att jeg er den eneste som kjører t3/t4 turbo med A/R48 eksos.. Det er hundre forskjellige t3/t4 komboer. Å si at man har en t3/t4 turbo er som og svare bil når noen spør hva du kjører... Men hvis du får chatterlyd allerede på 0,6bar må det i tilfelle være en slags rekord eller noe hvis det er surge. På hvilket turtall når du 0,6bar i tredje? Og hvis du måler diameteren på den synlige delen av kompressoren i innløpet kan vi finne ut hvilken trim det er og dermed lettere vite om det surge eller om det er noe annet. hvordan fikse: sett på en t-3 fra en 4x4 og en dumpventil...lad 1,3 og ras så mye du orker! du har for stort turbinhus i forhold til eksos!!! ergo, surge...you see??? Med for stort turbinhus får man ikke surge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 torpecossie: det finnes ett hav av forskjellige t3/t4 kombinasjoner. noen er feil. Har selv satt sammen en selv som ble feil. kvittet meg med dritten og fikk fatt i ny turbo. enkelt. men som jeg sa, så kan du åpne wg litt, det vil nok løse problemet ditt, men du vil få veldig mye mer lag. ellers kan du gjøre som flere andre her har sagt, enten sette på ar63 event få fatt i ar55 eller bytte turbo. sette på nytt eksoshus vil nok høyst sannsynlig hjelpe deg mye. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
rs200 Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 . Med for stort turbinhus får man ikke surge. ok...da lærte vi det 89-Ford sierra Doch - Solgt. 90-Sierra cosworth 4x4 - Solgt 97-Bmw 325 tds touring - Solgt. 07-Jeep Commander 88- Sierra sedan IST - vraka 75- Escort Mk2 2.0L Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 28, 2007 Author Share Posted May 28, 2007 (edited) diameteren på inntaket på kompressorhuset er 65mm i ytterkant og 55mm i innerkant ved vifte.. trakter litt inn.. noe klokere?? kompressorhuset er A/R60... Edited May 28, 2007 by torpecossi 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 30, 2007 Author Share Posted May 30, 2007 vært å lånt meg en t3 turbo.. så nå får vi se:) 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 30, 2007 Author Share Posted May 30, 2007 jeg må bare bøye meg i støvet og si unnskyld til alle dem som jeg har misstrod bilen surga ikke lenger:) men den ble gån veldig strakt,, ingen eksplosiv virkning.. men med en t34 blir den vel litt mere eksplosiv?? hva må jeg betale for en t34?? brukt i bra stand?? 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted May 30, 2007 Share Posted May 30, 2007 Man lærer så lenge man lever Mange her inne som har utrolig mye erfaring, kan lønne seg å rådføre seg med dem når en har problemer! Brukt T34, tja ca 2,5-5 K ville jeg tro, er jo mange utgaver av denne, 270 lager, 360 lager, forskjellige fabrikater etc. T34 har blitt et begrep med tiden. For nye Kina-kopier fra ca 5 k, uten at jeg vil anbefale disse da jeg ikke har erfaring med disse. Sjekk Turbofun eller Kimmit for disse kopiene! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 jeg må bare bøye meg i støvet og si unnskyld til alle dem som jeg har misstrod bilen surga ikke lenger:) men den ble gån veldig strakt,, ingen eksplosiv virkning.. men med en t34 blir den vel litt mere eksplosiv?? hva må jeg betale for en t34?? brukt i bra stand?? Du vil bli fornøyd med denne: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=28500 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bsfordpower Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 han lånte turbo av meg å jeg sa med en gang at han skulle prøve det, men når`n er fra torpa og er sta så er det itte verdt å høre... he he..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 31, 2007 Author Share Posted May 31, 2007 bsfordpower: oppfør deg nå ikke skryte på deg for mye.. hehe lønner seg vel med 360 lager?? hvordan er det og kjøre uten vannkjøling på turbon?? tenkte på varme i olje osv?? 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted May 31, 2007 Share Posted May 31, 2007 kan slarkete turbo være en årsak?? turbon min er slarkete som F...!! Ja, det tror jeg faktisk kan være en årsak. Skru av kompressorhuset og se om det er tegn på at kopressorhjulet har subbet inne i huset. Link to comment Share on other sites More sharing options...
torpecossie Posted May 31, 2007 Author Share Posted May 31, 2007 jeg får skjekke det en dag.. men veit itte om je skar bytte til en t34 eller noe!! 99 Passat Tdi92 Pajero på 35"86 Vingebil11 Focus73 Taunus 2dr84 Superfin dame04 Julie70 Ford 300007 Arctic cat F1000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now