Jump to content

Tikking i bremse og clutch pedal


Guest orbital

Recommended Posts

Guest orbital

Jeg har nettopp kjøpt meg en Ford Mondeo 2004 model. Har oppdaget at bremse og clutch pedalene tikker. Kjenner det spesielt godt når jeg svinger på rattet og når bilen står i ro. I tillegg så hakker det i styringen når jeg svinger når bilen står i ro. Får også en høy uling i akslingen bak når jeg svinger til høyre. Noen som har en ide hva dette kan være og om det dyrt og få det fikset?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest orbital

Fått fikset bilen nå. Feilene var: utslitt svinghjul, utslitte klosser, skiver og kalipter bak. Svinghjulet var årsaken til tikkingen i pedalene. Det var vist et kjent Mondeo problem :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Tikking i pedalene pga utslitt svinghjul?? Høres veldig merkelig ut..

Fikk du noen forklaring på hvorfor det ble tikking i pedalene?

Kjent Mondeo problem? Har jobbet på Ford en god stund, og aldri vært borti problem med svinghjul på Mondeo..

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Link to comment
Share on other sites

Har skiftet mange svinghjul på dieseler vi, men har ikke vært borti det symptomet

beklager jeg ødelegger tråden . Men ble nyskerrig på det med svinghjuls problemer .

Hvordan merker du det og hva er årsaken ?

Link to comment
Share on other sites

beklager jeg ødelegger tråden . Men ble nyskerrig på det med svinghjuls problemer .

Hvordan merker du det og hva er årsaken ?

F.eks at den blir vond å gire, at det rasler når bilen går på tomgang, og lignende. Disse bilene har et såkalt Dual Mass svinghjul, dobbelmasse med andre ord. Er laget slik for å ta opp mer vibrasjoner. En del sitter som et vanlig svinghul, og den andre sitter opplagret utenpå dette igjen. Opplagringen er av PLAST av alle ting, og da sier resten seg selv

Over til fienden...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jess samma møkka på transit også..

Bytta på flere svinghjul på mondeo 01-> bensin også.

Innsug på mondeo bensin (HE-motor) er også bare dritt...

Får du knepping i rattet er det bare å smøre opp glideren på rattakselen..

Link to comment
Share on other sites

På s-max 1,8 125 HKhar det vel kommet et forbedret svinghjul, men om det hjelper gjenstår å se.

Ser ut til at alle sliter med det samme ja

 

Problemet er bare at den første erstatningen var like dårlig som den orginale, så nå er de som fikk byttet inne for andre gang :lol: :lol: :lol:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...