Jump to content

Recommended Posts

Posted

Det begynner og riste veldig i rattet etter jeg har dratt på litt.Rister ganske kraftig og.

hvis jeg stopper en 10-15 min og så begynner og kjøre igjen er det vekke.

og er kun etter jeg har kjørt litt hardt.

 

bilen er en 89 sierra sedan 2wd

 

noen som har forslag til hva dette kan være?

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted
Det begynner og riste veldig i rattet etter jeg har dratt på litt.Rister ganske kraftig og.

hvis jeg stopper en 10-15 min og så begynner og kjøre igjen er det vekke.

og er kun etter jeg har kjørt litt hardt.

 

bilen er en 89 sierra sedan 2wd

 

noen som har forslag til hva dette kan være?

kast i bremse skivene ?

Posted (edited)

nå du drar på med bakhjulstrekk (tipper du har trim og orginale gamle foringer) vil forhjulene tvinges bakover og i spredning. hvis du har dårlige foringer kan dette bli såpass mye at rattet rister.

 

edit: tviler sterkt på at det er skivene. da merker du det ved brems og ikke akselrsjon. + at skivene klaster fra seg klossene ved kast så de går fritt.

Edited by Samatron
Posted

foringer...bremser husk når du drar på påkjenner d bilen mer en vanlig kjøring hadde d samma problemet med den gammle 2.0l sierran jeg hadde :D da var d bremsene

Posted

foringer ,

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Posted

den siste har jeg mest tro på..at kalipperen på venstre side henger seg litt..merker liksom at når jeg triller rolig og kommer til det punketet det dunker så stopper bilen litt..

 

tips til hva som kan gjøres med kalipperen?

89- 2wd cosworth ( 287hk/409 @ 0.9bar )

Posted

kjøp ny, eller overhale. hvis dettningsringene runt stempelene er slitt må de byttes siden det er de som trekker stemplene inn igjenn..

Posted

Prøv først med en liten "overhaling".

Altså demonter, puss vekk dritt på glider etc., få den til å gli fint fram og tilbake.

Pleier ofte å være nok viss caliptere henger.

Dette er fort gjort, tar det på en halvtime.

Og når du allikvel har det av, kan du jo sjekke tettningsringer etc.

Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf               Prosjekttråd her
 

Posted

cosworth 2wd har 4 stempla caliper uten glider.

 

jeg ovehala caliperne mine på et par timer. kjøpte overhalinsett fra mekonomen, ble som nye..

Guest morty
Posted

Man merker som regel at man får et lite rykk til siden under mye pådrag på de første gira hvis foringene er slitne.

Jeg har som regel pleid å merke det når jeg da girer med mye pådrag

Posted

har nettopp hatt samme problem med min helt til i dag,og det jeg gjorde var og stramme servo rema,jeg byttet først alle foringene men uten hjelp..vet ikke om det ligger noe i det,men prøv.lykke til

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...