Løkka performance Posted May 20, 2007 Posted May 20, 2007 Hei har en garett turbo A/R 84 t3 flens,,, Kan dette bli en litt drøy stor turbo eller vil det fungere helt greit? med tanke på turbolagg... Så klart spørs jo hva jeg er ute etter.. mye hk eller tidlig turbo, men orker ikke ha en turbo som begynner på 4000 rpm. Noen som har noen formening på når feks turboen vil starte? Får ikke byttet turboen hvis jeg begynner og bruke den så hadde værtfint med noen kommentarer:)
Guest TurboFun Posted May 20, 2007 Posted May 20, 2007 84 A/R blir litt i største laget. Vil nok ikke skje så mye før 4k der desverre.
Løkka performance Posted May 20, 2007 Author Posted May 20, 2007 Noen anbefalinger på turbo da ell? Som kan kansje starte på 3k eller 3,5k? å ligge på mellom 400 500 hk. Specs på en som er blitt prøvd på en bil tidligere?
Hansi Posted May 20, 2007 Posted May 20, 2007 Noen anbefalinger på turbo da ell? Som kan kansje starte på 3k eller 3,5k? å ligge på mellom 400 500 hk. Specs på en som er blitt prøvd på en bil tidligere? T34 om du vil ha bra respons og ligge i nedre del av 400-tallet, RS500 om du kan ofre litt respons for toppeffekt og få en rundt 500hk maks. Begge er bolt-on. Bremsepapirer på RS500-turboen min uten å ha gjort stort med motoren: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=23356 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
HansenRS Posted May 20, 2007 Posted May 20, 2007 Noen anbefalinger på turbo da ell? Som kan kansje starte på 3k eller 3,5k? å ligge på mellom 400 500 hk. Specs på en som er blitt prøvd på en bil tidligere? Kanskje denne? http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=28500
Løkka performance Posted May 20, 2007 Author Posted May 20, 2007 Takk for svar.. Jeg har en som skaffer meg turbo så jeg kan ikke gå over på noe annet en det han kan gi meg. Bytter min A/R 84 med A/R 70 Denne sies i følge papirene som følger med turboen at den skal toppe 500 hk, og gi meg ladetrykket litt tidligere. Rs500 turboen hadde vært konge, men forseint og snu med tanke på at jeg har bygd et grenerør med ekstern wastegate.
fordcosworth Posted May 21, 2007 Posted May 21, 2007 RS500 turboen er vel en T4 turbo beregnet til ekstern wastegate, må bare endre flens fra T3 til T4, hvis ikke jeg tar feil. Sierra Cosworth 1988mod(solgt)
Ronny Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 RS500 turboen er vel en T4 turbo beregnet til ekstern wastegate, må bare endre flens fra T3 til T4, hvis ikke jeg tar feil. RS500-turbo'n har integrert wastegate, og T3 flens!!.. ;-) 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Hansi Posted May 25, 2007 Posted May 25, 2007 RS500-turbo'n har integrert wastegate, og T3 flens!!.. ;-) Jepp jepp.. Passer fint på 2wd manifold min iaf 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now