Jump to content

turbo manifoil!


Guest Focusman

Recommended Posts

Guest JvhCossie

Laveste Focusen jeg har sett noengang.... Senka 70+ den der vel? Fett!

Alle Focuser pleier jo å være fjellhøye selv om de er senka... :D

Link to comment
Share on other sites

kul vogn

 

mere specs på hva som er gjort da ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Guest Focusman
motor er det i denne?

hvor mye har du senket denne og størrelse på felgene? momo felger?

 

Det er 17" momo corse felger.

senket 70mm :)

det er da en hest å rir under der.. =)

Link to comment
Share on other sites

Guest Focusman
kul vogn

 

mere specs på hva som er gjort da ?

 

senkesett, felger, kn filter, 2,5" eksos, sota ruter. orginal rs stling fra fab.

det kommer morrette lykter crome rails, crome dørhondtak, rs panser. og mange god biter under panseret=)

Har vel min lille plan jeg som alle andre, blir vel en lavtryksturbo, og et hakk eller 2 sørre felger.

 

B)

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie
Laveste Focusen jeg har sett noengang.... Senka 70+ den der vel? Fett!

Alle Focuser pleier jo å være fjellhøye selv om de er senka... :D

 

 

Det er 17" momo corse felger.

senket 70mm

det er da en hest å rir under der.. =)

 

 

Dæven til bra gjetting :lol:

Link to comment
Share on other sites

Guest Focusman
Grom vogn. En av de fineste focusa jeg har sett. :rolleyes:

 

Den på finn så noe noldus ut med de digre hjula,og de spe bremsa da eller...

 

altid fett med digre hjul, men alt til sin plass. hehe.

bra du likte min da :P heh

Link to comment
Share on other sites

Guest Focusman

nå trenger jeg noen råd.

 

Har tenkt litt på å sette i en liten turbo i focusen, kjøre på 0,4 trykk eller noe.

noen som har litt kunskap om hva zetec motoren tåler.

om jeg må bytte ut omtrent hele motoren eller om det går bra å kaste i en og putre på lavt trykk.

 

håper på mye gode svar=)

Link to comment
Share on other sites

zetec er en knall motor..

ikke no problem og kjøre 04 på orginal bunn..

abn0rmal her på forumet kjører 1bar på sin 1,8 ZVH (zetec bunn med CVH topp), dreide stempler,underspyling fra 2 liter,data sprut, 4x4 cossie turbo,gule dyser,cooler,porta topp++ på sin ellers orginale bunn, bytta rådelager å stempel ringer.. that`s it..

 

england mener jeg folk har kjørt 1,3 på orginal bunn med dreide stempler, kun bytta ut rådeboltene med arp bolter..

 

men sånn ì grove trekk så er zetec en bror til cossi motoren, zetec topp`n flower en god del bedre enn cossi toppen, og er meget vell egna til turbo lading..

i statene mener jeg det går et par 600 hesters motorer i focus`er, og i england er disse populære i både escort mk3/4/ og i fiesta rs turbo..

 

bygger selv en 2,0 zvh, smidde stempler,råder,blybronsje lager,arp bolter i hele sulamitten, alle pakninger og simringer bytta... og jeg håper på og bikke over 300 HK med 8ventilers topp..

går en 430Hesters 8 ventilers motor i england nå...

 

Så jeg vill bare si, gå for zetec! mye og billige deler og få tak i fra statene..

 

 

og jeg glemte og nevne, knall fin brakke =)

Edited by hår ball
Link to comment
Share on other sites

Guest Focusman
zetec er en knall motor..

ikke no problem og kjøre 04 på orginal bunn..

abn0rmal her på forumet kjører 1bar på sin 1,8 ZVH (zetec bunn med CVH topp), dreide stempler,underspyling fra 2 liter,data sprut, 4x4 cossie turbo,gule dyser,cooler,porta topp++ på sin ellers orginale bunn, bytta rådelager å stempel ringer.. that`s it..

 

england mener jeg folk har kjørt 1,3 på orginal bunn med dreide stempler, kun bytta ut rådeboltene med arp bolter..

 

men sånn ì grove trekk så er zetec en bror til cossi motoren, zetec topp`n flower en god del bedre enn cossi toppen, og er meget vell egna til turbo lading..

i statene mener jeg det går et par 600 hesters motorer i focus`er, og i england er disse populære i både escort mk3/4/ og i fiesta rs turbo..

 

bygger selv en 2,0 zvh, smidde stempler,råder,blybronsje lager,arp bolter i hele sulamitten, alle pakninger og simringer bytta... og jeg håper på og bikke over 300 HK med 8ventilers topp..

går en 430Hesters 8 ventilers motor i england nå...

 

Så jeg vill bare si, gå for zetec! mye og billige deler og få tak i fra statene..

og jeg glemte og nevne, knall fin brakke =)

 

Så jeg burde bytte toppen til en cvh topp? har lite greie på dette. takker for innlegget=)

Edited by Focusman
Link to comment
Share on other sites

Guest Focusman
den med 20" er noe av det styggeste og teiteste jeg har sett..latterlig! stygge felger å!

 

ok.

Link to comment
Share on other sites

Så jeg burde bytte toppen til en cvh topp? har lite greie på dette. takker for innlegget=)

 

nei :P ikke bytt topp, jeg bygger 8 ventiler for og ha cvh look over motoren, slik at det ikke skall vises at det er en 2 liter :)

 

16 v toppen flower som sagt bedre enn orginal cossi topp, og cossi gutta henter jo ut over 300 hk før de begynner å porte..

Link to comment
Share on other sites

Guest Focusman
nei :P ikke bytt topp, jeg bygger 8 ventiler for og ha cvh look over motoren, slik at det ikke skall vises at det er en 2 liter :)

 

16 v toppen flower som sagt bedre enn orginal cossi topp, og cossi gutta henter jo ut over 300 hk før de begynner å porte..

 

oki, så bare å sette på turbo, intercooler, manifoil, bensin dyser, og modifisere eksosanlegget. noe mer lurt i farten? B)

Link to comment
Share on other sites

Guest AtleFocus

tja, må vel også "lære data'n på nytt....så dysene vireker som dem skal, tipper også det ville vært lurt med ny bensin pumpe...

Link to comment
Share on other sites

Guest Focusman
tja, må vel også "lære data'n på nytt....så dysene vireker som dem skal, tipper også det ville vært lurt med ny bensin pumpe...

 

hvodan "lærer man dataen" ? bensin pumpe er greit og bytte ja=) hehe

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...