Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 77
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Jeg husker ikke hva du gjetta 351RS, men jeg mener å huske at det var en som bare bomma med 0.8HK ellerno ;)

 

@Cossieman:

Huff, ja, du var uheldig idag.. :/

I'm off..

Posted

Jeg legger iallefall ut bilder i morgen ettermiddag, skal på jobb nå, så jeg rekker det ikke nå.

Vet at RS|Stian fikk tatt endel bilder iallefall! Og WingDude kommer med info om bremse-resultater osv :)

I'm off..

Posted

morro treff!

 

var mye mere mos i opeln en jeg hadde trudd ja! :D

 

granadan var sjefs B)

Tidligere "joppa"

-77 Taunus 2.0

Posted

hva skjedde med cossieman??? skru det bedre sammen???

-86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2

-92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil

 

Gud er ikke død.

Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.

Posted

JA, kom med info folkens! :rolleyes:

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted

fikk ikke noe trykk i det hele tatt. vanskelig og forklare. ja rakk ikke sveise nippel til tomgangsnoegreier. hehe. og ny turbo må jeg nok spandere på meg hehe. får vel fikse alt og bremse en gang til:P Wingdude. du trenger ikke legge ut noe om min for og si det sånn

Her skal det stå noe.. og det gjør det.

Guest -FesteR-
Posted

351RS: dette har jeg lurt på lenge nå... Hvor my har du på bakhjula?

Posted (edited)

Da var treffet vel overstått og det var en del biler som var potente, to av disse ble bremset og justert/mappet på slutten av treffet,

den ene rett under 500hk, den andre rett over 500hk, begge med orginale Cosworth ECU og tenningsannlegg.

 

Regner med at Wingdude kommer med noen bilder og utskrifter av bremsepapirene;-)

 

Hans Petter Melleby: Hvordan var bilen å kjøre hjem?

Edited by PukkelRygg
Posted

PukkelRygg: hvordan justerer dere tenningen? bruker dere bankesensoren eller?

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted
  tommy w said:
PukkelRygg: hvordan justerer dere tenningen? bruker dere bankesensoren eller?

 

Justering av tenning gjøres jo live i software, men for å sjekke brukes 6-kanalers lytteutstyr (hørselvern med "sensorer"), det samme som A.Ringstad, VS.Motor, TEF-Racing etc.. bruker i bremsebenk (bruker kun 1 kanal for dette!).

Posted

det var hvilket utstyr jeg tenkte på da. hehe du vet jeg har jo en bil som trenger en livmap både på tenning og bensin.. hehe må bare bli ferdig. hehe tar tid her vettu. :D Chip 62 var bedre enn 61 med tanke på rykking og napping på lave turtall. :D

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted

Fint treff.

Tok en del bilder og detta er vel di beste. Er noe krympa, men kan sikkert sende orginalene på mail viss noen vil ha dem.

 

 

Posted
  PukkelRygg said:
Justering av tenning gjøres jo live i software, men for å sjekke brukes 6-kanalers lytteutstyr (hørselvern med "sensorer"), det samme som A.Ringstad, VS.Motor, TEF-Racing etc.. bruker i bremsebenk (bruker kun 1 kanal for dette!).

 

Gjøres dette på vanlige chipper kjøpt fra Jenspeed, eller er dette noe "spesialchipper"? Bare nysgjerrig ;)

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Posted
  Hansi said:
Kult :) gjør nesten datasprut overflødig da?

 

Datasprut er kjempebra det, og har veldig mange funksjoner som en std. Cosworth ecu ikke har,

det er jo tross alt 20+år imellom et moderne datasprut og Cosworth ecu!

 

Men det er jo bra at det er mulig å få mappet Cosworth ecu, og få en motor som går bra!

 

Vi bremset ca 509hk/642nm på std Cosworth ecu og tenningsannlegg igår hos TEF Racing på std. bensin;-)

Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...