Sierra RS Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 oj! se på klokka. da får jeg legge meg sånn at jeg kommer meg oppåver i morra. blir tøft. -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc
Cossieman Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 skuffa: ja detta var kjipe greier. Her skal det stå noe.. og det gjør det.
351RS Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 hehe, må kanskje skru det bedre sammen neste gang. Er litt spent på hvem som vant "gjette effekt" konken. Tror jeg var ganske nære. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
Thomas.A Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 Jeg husker ikke hva du gjetta 351RS, men jeg mener å huske at det var en som bare bomma med 0.8HK ellerno @Cossieman: Huff, ja, du var uheldig idag.. :/ I'm off..
Asil Racing Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 kommer det no info og bilder til oss som ikke fikk vært der snart da ?
Thomas.A Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 Jeg legger iallefall ut bilder i morgen ettermiddag, skal på jobb nå, så jeg rekker det ikke nå. Vet at RS|Stian fikk tatt endel bilder iallefall! Og WingDude kommer med info om bremse-resultater osv I'm off..
Sierra RS Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 jeg fikk tatt noen bilder og video. skal jeg legge de ut her? (video er mobil) 3gp -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc
351RS Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 lokomotiv said: Jeg husker ikke hva du gjetta 351RS, men jeg mener å huske at det var en som bare bomma med 0.8HK ellerno Er det muli????? Jaja, det var en moro dag, med godt vær å bra resultater. Min prosjekttråd: http://www.fordclubn...hetsprosjektet/
s10an Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 morro treff! var mye mere mos i opeln en jeg hadde trudd ja! granadan var sjefs Tidligere "joppa"-77 Taunus 2.0
Escort-mekkern Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 hva skjedde med cossieman??? skru det bedre sammen??? -86 Escort XR3I Cab ombygningsprosjekt RS Turbo S2 -92 Escort XR3I Cab RS2000 Motor, konebil Gud er ikke død. Han er bare igang med et nytt og litt mindre ambisiøst prosjekt.
Ronny Posted June 2, 2007 Posted June 2, 2007 JA, kom med info folkens! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Sierra RS Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 her er noen bilder fra treffet. -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc
Cossieman Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 fikk ikke noe trykk i det hele tatt. vanskelig og forklare. ja rakk ikke sveise nippel til tomgangsnoegreier. hehe. og ny turbo må jeg nok spandere på meg hehe. får vel fikse alt og bremse en gang til:P Wingdude. du trenger ikke legge ut noe om min for og si det sånn Her skal det stå noe.. og det gjør det.
Guest -FesteR- Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 351RS: dette har jeg lurt på lenge nå... Hvor my har du på bakhjula?
PukkelRygg Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 (edited) Da var treffet vel overstått og det var en del biler som var potente, to av disse ble bremset og justert/mappet på slutten av treffet, den ene rett under 500hk, den andre rett over 500hk, begge med orginale Cosworth ECU og tenningsannlegg. Regner med at Wingdude kommer med noen bilder og utskrifter av bremsepapirene;-) Hans Petter Melleby: Hvordan var bilen å kjøre hjem? Edited June 3, 2007 by PukkelRygg Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
tommy w Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 PukkelRygg: hvordan justerer dere tenningen? bruker dere bankesensoren eller? Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
PukkelRygg Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 tommy w said: PukkelRygg: hvordan justerer dere tenningen? bruker dere bankesensoren eller? Justering av tenning gjøres jo live i software, men for å sjekke brukes 6-kanalers lytteutstyr (hørselvern med "sensorer"), det samme som A.Ringstad, VS.Motor, TEF-Racing etc.. bruker i bremsebenk (bruker kun 1 kanal for dette!). Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
tommy w Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 det var hvilket utstyr jeg tenkte på da. hehe du vet jeg har jo en bil som trenger en livmap både på tenning og bensin.. hehe må bare bli ferdig. hehe tar tid her vettu. Chip 62 var bedre enn 61 med tanke på rykking og napping på lave turtall. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013
Even Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 Fint treff. Tok en del bilder og detta er vel di beste. Er noe krympa, men kan sikkert sende orginalene på mail viss noen vil ha dem.
Hansi Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 PukkelRygg said: Justering av tenning gjøres jo live i software, men for å sjekke brukes 6-kanalers lytteutstyr (hørselvern med "sensorer"), det samme som A.Ringstad, VS.Motor, TEF-Racing etc.. bruker i bremsebenk (bruker kun 1 kanal for dette!). Gjøres dette på vanlige chipper kjøpt fra Jenspeed, eller er dette noe "spesialchipper"? Bare nysgjerrig 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
PukkelRygg Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 Hansi said: Gjøres dette på vanlige chipper kjøpt fra Jenspeed, eller er dette noe "spesialchipper"? Bare nysgjerrig De fleste Cosworth chipper på markedet kan bla. få mappet tenning/bensin, og hvertfall de som er kjøpt av Jenspeed. Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
Hansi Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 PukkelRygg said: De fleste Cosworth chipper på markedet kan bla. få mappet tenning/bensin, og hvertfall de som er kjøpt av Jenspeed. Kult gjør nesten datasprut overflødig da? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
PukkelRygg Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 Hansi said: Kult gjør nesten datasprut overflødig da? Datasprut er kjempebra det, og har veldig mange funksjoner som en std. Cosworth ecu ikke har, det er jo tross alt 20+år imellom et moderne datasprut og Cosworth ecu! Men det er jo bra at det er mulig å få mappet Cosworth ecu, og få en motor som går bra! Vi bremset ca 509hk/642nm på std Cosworth ecu og tenningsannlegg igår hos TEF Racing på std. bensin;-) Escort MK1 Broadspeed Escort MK1 Cosworth 609hk Escort MK1 RS1600(BDA) LHD Orginal
cross-box Posted June 3, 2007 Posted June 3, 2007 hvem er dette her sin http://www.fmcn.no/forum/uploads/month...56145_thumb.jpg aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980
Recommended Posts