Jump to content

clutch til Mondeo 2.0

96mondeo4x4

Recommended Posts

Mener å huske at Ford endret litt på motoren i 98... dette er vel hovedsaklig Ventil-løfterene.

Mekaniske, kontra hydrauliske.

Er clutchen den samme?

Vet at man kan også bruke 1.8Diesel clutchen på 2.0Zetec.

Enkelt fortalt... fått tilbud på helt ny clutch "gratis".

Denne er for en 98mondeo. Men ser ikke noe vits å hente denne, dersom den ikke passer min 93motor.

*edit*

Jeg har hydraulisk clutch på min bil... har det noe å si?

Edited by 96mondeo4x4

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Eneste forskjellen på mekanisk og hydraulisk Girkasse, er at den blir styrt på to forskjellige måter.

Har du Hydraulisk, blir denne styrt med bremsevæske gjennom små rør, og da er ingenting mekanisk inni bildet, bortsett fra clutchepedalen.

Har du mekanisk, er det en slags pedal som går inn til girkassa og presser. Da er denne wirestyrt helt fra clutchen.

Du kan se om du har hydraulisk girkasse ved å kikke ned på girkassa ved resonatoren(eller hva nå dette navnet er) Ser du små rør som går inn på girkassa, har du hydraulisk. Ser du en svær pedal, har du mekanisk, enkelt og greit.

eneklt og greit, har du hydraulisk, kan du ikke bytte til mekanisk med en GOD del modifikasjoner, som ikke lønner seg i det hele tatt!

Men.. Jeg mener da at clutchen du setter i, ikke skal ha noe å si, Det er Girkassa som er enten mekanisk eller hydraulisk. Det er den lille saken du setter i midt mellom girkassa og motoren som presser på clutchlamellene som har noe å si. Denne husker jeg ikke navnet på i farta, men den er også enten mekanisk eller hydraulisk styrt.

Håper dette hjalp noe, kan prøve å svare tydeligere, ble en del rot føler jeg

- Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan

Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell

x- Mondeo 94 2.0 Sedan