Guest Autotuning_as Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 har problem med at bilen ikke lader . har satt inn ny dynamo men den lader ikke noe får det . hvordan kan jeg finne ut hva problemet er . ? takker får hjelp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Zyphox Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 har problem med at bilen ikke lader . har satt inn ny dynamo men den lader ikke noe får det . hvordan kan jeg finne ut hva problemet er . ? takker får hjelp! Hei! synest å huske fra mine gammledager at det er eit lade rele som kaskje kan vere ødelagt... er ikkje heilt sikker, bare synest å huske det.... men til å begynne med kan du jo måle om det komer spenning ut fra dynamoen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Vis ladelampa di har gått lader den ikke før du har hatt over 4000 rpm, så du kan jo prøve det også . Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Autotuning_as Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Hei! synest å huske fra mine gammledager at det er eit lade rele som kaskje kan vere ødelagt... er ikkje heilt sikker, bare synest å huske det.... men til å begynne med kan du jo måle om det komer spenning ut fra dynamoen... ok ... men du vet ikke hvor lade rele sitter på bilen ? . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Sjekket at det ikke er brudd på ledninger? Sjekket børstene på dynamoen også? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Sjekke om dynamoen lader...sjekke spenningsfall fram til batteri... sjekke tilstanden på batteri (syrevekt) Sjekke om det er brudd på plusskabel fra dynamo, sjekke godskabel fra dynamo... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 pæra til ladelampa hel? -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted May 17, 2007 Share Posted May 17, 2007 Hadde samme problemet som deg, feilen skyldtes brudd på en ledning fra dynamo. -x 1988 Ford Sierra Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
turbodohc Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Slenger meg på her, min vill ikke starte å lade før jeg har rusa motorn opp til ca 4000 o/min. Etter det så lader den hel fint, også på tomgang.Ladelampa lyser ikke. Er det bare så enkelt å skifte pæra der da eller ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Slenger meg på her, min vill ikke starte å lade før jeg har rusa motorn opp til ca 4000 o/min. Etter det så lader den hel fint, også på tomgang.Ladelampa lyser ikke. Er det bare så enkelt å skifte pæra der da eller ? ladelampa må virke for at dynamoen skal lade.Dynamoen trenger en forbruker for å komme igang.Bytt pæra,og hvis det ikke hjelper må du legge opp en ny ledning fra dynamoen og bak på instrumentet.Kan være brudd i orginale ledningen.Det er den tynneste ledningen bak på dynamoen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cossiman Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 ladelampa må virke for at dynamoen skal lade.Dynamoen trenger en forbruker for å komme igang.Bytt pæra,og hvis det ikke hjelper må du legge opp en ny ledning fra dynamoen og bak på instrumentet.Kan være brudd i orginale ledningen.Det er den tynneste ledningen bak på dynamoen. Den må ikke virke for at den skal lade nei, holder med at du ruser opp motorn en gang over 4000 rpm Present : Ford Mondeo Stv 2000 mod Ford Sierra RS Cosworth 1991 mod Past : Ford Sierra Sedan 1988 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 Den må ikke virke for at den skal lade nei, holder med at du ruser opp motorn en gang over 4000 rpm jeg vet at det går å få den til å lade.Prøver bare å forklare hva som må gjøres for å få ladinga normal igjen. er vel ikke normal prosedyre å måtte ruse opp motoren til over 4000 rpm for at den skal lade.Ikke særlig sundt for motorn når det er 20 blå ute. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bdt Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 (edited) dynamoen trenger ikke noe annet enn 12v + styrestrøm(tynne kabelen) dette for å magnetisere, og selvsagt minus.sett en kabel direkte fra + på batteri til styrestrøm og se om den lader da. Edited May 18, 2007 by Bdt COS it`s WORTH it! Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 18, 2007 Share Posted May 18, 2007 slå på tenningen -lade lampa lyser - mål om du har 12v i ledningen -tynne - som går inn på dynamo . Det MÅ du ha Lade regulator er festet til dynamo med to skruer - liten kloms med vinger - som også har bøstene montert på seg - som kan være slitne ( kjøpes billig på biltema ) ellers passer de fleste ford dynamoer (viss du ikke setter på varme skjoldet ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts