Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Selges:

1986 Ford sierra IS

km: ?58900

Rød

manuell gir

Selger unna min artige lekebil. Den er ikke kjempe pen å se på, dørene er ganske rustne og noe rust er også finne i hjulbuene. På bildene her er den litt skitten.

Jeg kjøpte tilbake denne bilen etter å ha solgt den til en kar som kjørte den tom for olje. Han hadde tenkt å vrake den og det syntes jeg var litt for ille, bilen trengte bare litt mekking så var den klar for veien igjen. Det som skjedde når motoren gikk tom for olje var at den fikk rådebank. Derfor byttet jeg hele blokka med en "ny" og startet opp. Den fungerer fint men kamakslen har blitt sliten nettopp fordi den ble tom for olje. Jeg kunne ha byttet den med en orginal kam men da ville den ha gått dårlig, derfor har jeg ignorert tikkinga og kjørt med den. Her kommer litt specs:

Kammen er av typen Kent FR34

Toppen er porta og høvla

Ventilene er av største dimmensjon.

Herda ventilseter slik at man kan kjøre på blyfri bensin

Stor progressiv bensintrykks regulator (bilde av den i motorrommet)

Simons effektanlegg fra manifold

Ellers er det ny reg reim og reimhjul på veivakslen.

Bilen går godt og er morsom og kjøre.

Går for h.b.o 10 000

Edited by Fresh|
Posted

Eu ok? Års avg. betalt?

-Arne

'03 Silverado, Duramax
'11 VW transporter
'06 Land Cruiser konebil
X'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT Lightning
X...osv...

Posted

hei. jeg er intr. i bilen din. er i hovedsak interesert i en bil med lite rust, siden den skal bli prosjekt. og har ikke lyst til å holde på å sveise og sparkle i 100 år. er det mye rust på den? kan du skrive/ ta bilder av det?

er det mye på berende konstruksjoner?

er det skilter på den? og er den eu godkjent? når er neste kontroll? er det katalysator på den?

mvh martin fauske

-coupè ist
-bmw 525i
-cbr 600
x-sedan dohc

Posted

Den må eu godkjennes til feb neste år.

det er ikke katalysator på den

det er rust i dørene nederst, om noen skal evt lage et prosjekt av denne bilen må dørene byttes eller sveise nye plater nederst. hjulbuene har litt rust på seg så her må det også sveises om det skal bli 100%. Til slutt er setefestene et emne som også bør tas med, disse bør byttes eller sveises.

Det er ikke en bil som er karroseri messig i perfekt stand, da ville den ikke heller vært solgt for 10 000 ^_^

Årsavgifta er betalt så det er bare tut og kjør. Får sikkert gode rundetider på autoslalom he he ;P

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...