Jump to content

rs1600i


XR-racing

Recommended Posts

Guest ykarlsen

Kjøpte en RS1600i-motor en gang på midten av 90-tallet fra moss.

Kunne tenke meg selv nytt vinterprosjekt med en rs1600i eller rst serie 1 da....

Gøy med motor som man kan justere ventiler på i escort....

(slipper all tikkinga..)

 

Mener at det skal gå et eksemplar eller to hær til lands, men de er MEGET sjelden. Spørs om de finnes fortsatt..... :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en orginal 1983 modell RS1600i, sølv metalic, fullt recaro interiør etc.

Denne bilen er ikke importert inn til landet av FORD motor Norge, men er privat importerte biler. Det er ikke mange av disse i landet. Bilen jeg har er i deler og kan selges til en som liker å sveise rust og som har god tid. Mye av understellet er sandblåst og syregrunnet. Bilen selges IKKE i deler.

 

Som man sikkert vet er det ikke mye på en RS1600I som er likt en vanlig MK3,

styling(frontfanger, bakspoiler), understell, motor, girkasse, interiør, klistremerker etc.. :D

 

Ang. importert til Norge, hadde et problem en gang med "injection" systemet og leverte den på Ford. Måtte vente i 2 uker på eksperten deres, når han så tittet oppi motorrommet så spurte han om jeg hadde bygget bilen selv. Han hadde aldri sett en Ford Escort MK3 med 2 coiler(fordelerløs) etc... :blink:

 

Jeg har noen bilder av bilen den gang han rullet rundt på de Norske veier.

 

Mvh

Erik

Link to comment
Share on other sites

Toppdekselet er i allefall mye bedre enn standard... :D

Bilmekaniker / tekniker

01' Honda VTR SP-1

95' Frosk stv. 2,0 DOHC

A BE (før 19.01.2013) C D

 

Women don't really wanna hear men's opinion,

they just wanna hear their opinion in a deeper voice

Link to comment
Share on other sites

Takk for all info. Du som har rs1600i kom gjerne med bilder. det er jo 115 hk. i rs1600i men på xr3i er det bare 105 er det noen som hvet hva som er forskjell er det cvh motor med annen topp eller er det helt en annen motor. det er veldig lite info om denne bilen men har funnet noen engelske sider

 

Det jeg har fått tak i er rs1600i styling,insugsmanifoil til xr3 og grenrør xr3i men er litt usikker på hvilken dimmensjon på eksosanlegg jeg skal bruke?

blir 55cm for grovt i forhold til å få med mellomregistre.

 

 

Har forsøkt å legge inn bilder men får bare beskjed om at det er feil filtype

Link to comment
Share on other sites

Guest ykarlsen

Mekaniske ventil-løftere på rs1600i.

Trur toppen er veldig lik. Hukommelsen svikter på visse felt......

Men litt forskjeller i innsprutet da....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...