Guest Larsarus Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Heia. Jeg har en FORD - MONDEO 2.0 GLX 16V ZETEC - Årsmod. 95 Motoren går som en klokke å¨tomgang, og drar helt greit til ca 2800 rpm. Men der stopper det opp. Det virker nesten som den bremser opp på 3000 rpm. Har også fått en slags klirrelyd i Catalysatoren. Jeg prøvde å presse den på turtallet, og da skjedde det noe. Det virker som om noe "sprakk". Nå er det en suselyd/hvislelyd i motorrommet når jeg gir gass, pluss at det kommer veldig mye eksos inn i bilen. Det høres ikke ut som det er hull i eksosannlegget. Jeg er en novise når det gjelder biler, men har forstått det slik at noe av eksosen blir sendt inn i motoren igjen. EGR-systemet. Kan det være at jeg sprengte en pakning eller en slange når jeg presset den på turtallet, og at denne pakningen/slange røk pga for høyt trykk som igjen skyldes tett catalysator???? I så fall, hvor er denne pakningen/slangen plassert, og hvordan bytter man den. Lars Tore Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Høres logisk ut det du sier der ja. Katten din er nok tett og eksosen prøvde å gå en annen vei. Åssen det egr greiene fungerer,veit jeg ikke,men uansett må du fikse katten/eksosen din. Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Hvis du ser midt på torpedoveggen sitter det en blank sak med to slangetilkoblinger og en kontakt.(eksostransduser) Her har slangene hoppet av, fordi det blir for høyt trykk i systemet når katalysatoren er tett Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now