Guest siræva Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Hallo... eg var på eu kontroll med sierraen min og fekk på mangellappen att bakre casterforinga var dårlig... og eg er ikkje sikker på kor den foringa sitter... Det hadde vore mye hjelp viss noen hadde lagt ut bilder av foringa... Mvh Kenneth
tmars Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Hallo... eg var på eu kontroll med sierraen min og fekk på mangellappen att bakre casterforinga var dårlig... og eg er ikkje sikker på kor den foringa sitter... Det hadde vore mye hjelp viss noen hadde lagt ut bilder av foringa... Mvh Kenneth Er det noe som heter det da? ? Hørt om traversforing og bærearmsforing, men bakre casterforing ??
tmars Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 (edited) Var det ikke snakk om BAKRE casterforing da (om det er noe som heter det da)? Nr3 er vel stab stag foring Edited May 13, 2007 by tmars
Egil Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 (edited) Kan det være de mener nr3?/quote] Tenker det er nr 6 er denne som er justerbar dvs den innerts på lenkearmen på nærmeste diff Om det er opphenget bak det er snakk om Edited May 13, 2007 by Egil
Guest Erik Braseth Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Var det ikke snakk om BAKRE casterforing da (om det er noe som heter det da)? Nr3 er vel stab stag foring Mange kaller det stabstag/casterstag. Og staget foran har to foringer, en fremre og en bakre.. Bare derfor jeg foreslo det. "Bakre" behøver vel ikke nødvendigvis bety bak på bilen?
tmars Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Mange kaller det stabstag/casterstag. Og staget foran har to foringer, en fremre og en bakre.. Bare derfor jeg foreslo det. "Bakre" behøver vel ikke nødvendigvis bety bak på bilen? Du sier noe der Men casterstagforingene er hvertfall de som sitter ytterst på stabstaget/feste i spindelen.
2.8 injection Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 hører nesten litt ut som en "vi lurer deg auto" feil, siden det er så dårlig forklart av dem mener jeg. men du kunne jo ha prata med de som tok kontrollen på bilen og finne ut litt nøyere hvilken foring de mener, ellers så kan du vel løfte opp bilen å se over foringene selv og se om du finner ut noe selv. men ut i fra tegningen så ser det ut som det bare kan være nr3 eller nr6 som kan påvirke camber vinkelen? 1982 Ford Capri 4.0 I6 turbo 1979 Ford Escort mk2 1600GL Ålreigt Å Være Bilinterisert I Et Bilhatende Land
Guest Erik Braseth Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 To understand caster you need to picture an imaginary line that runs from through the upper ball joint and extends through the lower ball joint. From the side view the imaginary line will tilt forward or backward. The tilting of this imaginary line is defined as caster. Caster is measured in degrees by using a caster camber gauge. If the imaginary line described above tilts towards the back of the car, at the top, then you will have positive caster. If the imaginary line tilts forward then you would have negative caster. Nå er ikke caster noe som kan justeres på sierra, men dersom foring nr3 er slitt vil forhjulet bevege seg forover/bakover ved belastning og "caster" vil forandres. Slik jeg ser det. Det samme vil skje dersom foring nr2 er slitt. Ut fra forklaringen i sitatet høres det ut som dette ikke har noe med hjulopphenget bak å gjøre
Egil Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 Hallo... eg var på eu kontroll med sierraen min og fekk på mangellappen att bakre casterforinga var dårlig... og eg er ikkje sikker på kor den foringa sitter... Det hadde vore mye hjelp viss noen hadde lagt ut bilder av foringa... Mvh Kenneth På mangel lappen din har du et refferanse nr merk med 5 . + et tall som henviser til type feil og hvor ?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now