Guest Magnus Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 husk at det er bare drevsatsen som er quiafe eller fix-it, så gaffler og sync og simmerringer og ja you name it er jo org ford, så blir feil og si at enten en fix it eller en quiafe er dårlig pga gaffler eller org ford deler ikke holder Rart dem ikke holder i England da. Og alle på den øya higer etter 4x4 kasser som holder. Er jo en kar der som har laget/designet en kasse selv og fått den produsert. Men den er med rette drev og syncroer da.Les bittelitt på passionford ang temaet så finner du ut at mange har hatt trøbbel med de kassene. innlegget ovenfor blir jo helt meningsløst da. for en quaife gruppe n kasse er ikke stort sterkere enn ei original kasse.sammenlign "gruppe a" quaife kassa med fixit så får du en helt annen side av saken. Hvorfor det? Er vel ingen av de på andre siden av fjellet som har grp a quaife eller? Det er jo en 6 trinns sak er det ikke? De har vel en av de 3 forskjellige versjonene av grp n kassa som quiafe har laget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 Rart dem ikke holder i England da. Og alle på den øya higer etter 4x4 kasser som holder. Er jo en kar der som har laget/designet en kasse selv og fått den produsert. Men den er med rette drev og syncroer da.Les bittelitt på passionford ang temaet så finner du ut at mange har hatt trøbbel med de kassene.Hvorfor det? Er vel ingen av de på andre siden av fjellet som har grp a quaife eller? Det er jo en 6 trinns sak er det ikke? De har vel en av de 3 forskjellige versjonene av grp n kassa som quiafe har laget. nå finner jeg ikke lengre gruppe n satsen på quaife sine sider, men av det jeg vet koster gr. n satsen 15-20 000kroner, fixit satsen 40-50 000kr, og quaife gr. a koster vel 80 000+ Hva er forskjellen på de 3 gruppe n kassene?er jo veldig mye begrensinger på gruppe n satsene.. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Magnus Posted June 13, 2007 Share Posted June 13, 2007 http://www.quaife.co.uk/Ford-Escort-Coswor...-Quaife-gearkit http://www.quaife.co.uk/Ford-Escort-Coswor...-Quaife-gearkit Finnes fremdeles de Forskjellen var størelse på drev. De har kommet i tre forskjellige utgaver. Søk på passion ford. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Nå sier ryktene at enda en Cosworth er tatt av veien pga problemer med en Fix-it kasse. Denne Cosworthen med ca. ??? ærlige korrigerte hk tapte visstnok flere ganger i aks test mot en 550 hk Supra, og så var det kveld. Det er helt sikkert noen her som vet mye mer om dette enn meg, så vi får vente på en evt. bekreftelse. Som nevnt tidligere, den suverent raskeste Cosworthen rundtom her kjørte, etter å blitt tatt av veien pga problemer med Fix-it, Quaife GR.N kasse uten problemer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sapphy Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Quaife er ikkje skuddsikkert det heller, Ordin Orre knakk andregirs drevet på sin rettskårne quaife med rett over 500 gamp. Det var inngående aksling som røyk på biltema escorten i kristiansand. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Quaife er ikkje skuddsikkert det heller, Ordin Orre knakk andregirs drevet på sin rettskårne quaife med rett over 500 gamp. Det var inngående aksling som røyk på biltema escorten i kristiansand. Vi skal fort bli enig om at svært få ting er skuddsikkert. Når det gjelder Quaife Gr. A kassen så har denne ett annet, spesielt og sterkere gearkassehus fordi det orignale Ford huset er for svakt. Når man da knekker ned tenner så må man nesten spørre om historeien på denne kassen, samt hvilken gearolje som ble brukt. Ja, det var det som ble sagt, men jeg fikk denne kompisen din på nakken når jeg sa at jeg hadde hørt det samme. Det var tydeligvis feil og det var vel han som også tok denne kassen i bytte mot den som nå står i og som gav opp på Våler i år til tross for griselett utveksling. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andgjerd Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Er en svenske som selger dog-box drevsett til MT-75 Cosworth . Han påstår at dette greier langt over 600 hk, og koster rundt 50k.Dette må vel vere et bra alternativ?Han hevder og at han skaffer de meste av verstingdeler til Cosworth. Link her: http://www.rally.no/forum/forum.asp?ThreadID=3692 http://smg.photobucket.com/albums/v211/speedercossie/ Escort Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Er en svenske som selger dog-box drevsett til MT-75 Cosworth . Han påstår at dette greier langt over 600 hk, og koster rundt 50k.Dette må vel vere et bra alternativ?Han hevder og at han skaffer de meste av verstingdeler til Cosworth. Link her: http://www.rally.no/forum/forum.asp?ThreadID=3692 http://smg.photobucket.com/albums/v211/speedercossie/ Den satsen der er nok quaife. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 Nå sier ryktene at enda en Cosworth er tatt av veien pga problemer med en Fix-it kasse. Denne Cosworthen med ca. ??? ærlige korrigerte hk tapte visstnok flere ganger i aks test mot en 550 hk Supra, og så var det kveld. Det er helt sikkert noen her som vet mye mer om dette enn meg, så vi får vente på en evt. bekreftelse. Som nevnt tidligere, den suverent raskeste Cosworthen rundtom her kjørte, etter å blitt tatt av veien pga problemer med Fix-it, Quaife GR.N kasse uten problemer. Den suverent rakseste Cosworthen i Bergen er altså?? Har vi en som er mye bedre enn andre sine her altså..?? Er det Arve eller Benjamin du sikter til? 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted June 14, 2007 Share Posted June 14, 2007 ja er det ikke selve girkasse huset som er problemet.at akselen, kubben. begynner og woble og blir lenge avstand fra tennene på drevene som gjør at de knekker... Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 et tips og er jo å bruke huset til t-25 kassen, den kassen er vist oppgradert med doble syncringer og noe annet dilldall, noe jeg har hørt, Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Den suverent rakseste Cosworthen i Bergen er altså?? Har vi en som er mye bedre enn andre sine her altså..?? Er det Arve eller Benjamin du sikter til? Ja. Har "vi" ikke?"Take a wild guess." Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cosworth Racing1 Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Nei i Bergen har vi ikke en Cosworth som er SUVERENT raskere enn alle andre. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 15, 2007 Share Posted June 15, 2007 Nei i Bergen har vi ikke en Cosworth som er SUVERENT raskere enn alle andre. Så sier vi det..... Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Så sier vi det..... hvem som er raskest da? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 hvem som er raskest da? Cosworth Racing1 vet visst om mange så raske Cosworther som ikke jeg gjør så du får høre med ham hvem han mener. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Cosworth Racing1 vet visst om mange så raske Cosworther som ikke jeg gjør så du får høre med ham hvem han mener. først kan jo du si hvem det er så kan andre komme med sine meninger hehe Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 først kan jo du si hvem det er så kan andre komme med sine meninger hehe Hørtes faktisk ikke dumt ut.. Ikke alltid nødvendig å skrive i kode vel Pelle? 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 på ett drag vil jeg tro det vil komme en hvit vingebil først over mål, slik som alltid. hehe NB!!! legg merke til at jeg tror, noe jeg kanskje burde gjøre i kirken. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 først kan jo du si hvem det er så kan andre komme med sine meninger hehe Hehe, hvem har vært totalt overlegen de siste, ja er det 5 år det er blitt etterhvert? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
vinge87 Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Hehe, hvem har vært totalt overlegen de siste, ja er det 5 år det er blitt etterhvert? 5år? hva mener du? Bruksbil: 2005 E-61 Bmw 535dat M-SportUnder bygging: Escort F-40 4x4 1Uzfe Twin Efr 6258 WRC understell, Quaife Seq q-69 + masse grommt På passionford Dette forumet mangler styring...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 på ett drag vil jeg tro det vil komme en hvit vingebil først over mål, slik som alltid. hehe Vi kan heller ikke avskrive Vossingen som med 153 km/t har potensiale til 7,70 sek. En hard nøtt! Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted June 17, 2007 Share Posted June 17, 2007 Jeg vet, men han har meg og en viss annen en plan for å puste i nakken, så får vi se hvordan det går. hehe Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 Vi kan heller ikke avskrive Vossingen som med 153 km/t har potensiale til 7,70 sek. En hard nøtt! hva er problemet med 7.70?det kjører man jo med 370hk i motor!!! i org erra cos 4x4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted June 18, 2007 Share Posted June 18, 2007 (edited) hva er problemet med 7.70?det kjører man jo med 370hk i motor!!! i org erra cos 4x4Street legal og at man blir disket. Så langt har man ikke unngått problemet med å kjøre bilen litt frem for å starte klokken, for så å kjøre for fullt. Da hadde man fått skikkelig slutthastighet (noe å konkurrere om?) og forsåvidt også en god pekeinn om tiden, ved å korrigere 60 ft. tiden i depot. Kanskje dette blir mer vanlig fremover nå som fler og fler får aks-raske biler. Edited June 18, 2007 by Pelle Væck Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now