Jump to content

Recommended Posts

Guest smurf1
Posted

noen som vet om det er forskjell på mk1 sedan og coupe på hjulbuer og sånn?har nemlig handlet meg felger og dekk 225.45.17ogleste at det subbet som bare ****...

noen som vet om det er forskjell på mk1 sedan og coupe på hjulbuer og sånn?har nemlig handlet meg felger og dekk 225.45.17ogleste at det subbet som bare ****...

mente kombi

Posted

Er ikke noen forskjell på de, men jeg har kjørt med den dekk dimmen i 1,5 år, og det var et helvette på min 95 mondeo kombi. Måtte kjøre i 40 over alle dumper, kunne kunn ha en bak i bilen. Byttet ut 3 inner skjermer, fordi at dom rett og slett ble slått i stykker av dekket, hakket opp en hjulbue forann med dekket.

Spørs selvsagt på inpress da, og bredden på felg. Jeg hadde 8 tommer bred felg med 35 i inpress ( ET35 )

Posted

ser at alle som bruker 18" og 19" på mondeo har impress rundt 40, ipp til 42.

Trur jeg har 40 impress på mine 225x45x17 og kjørte senest i går med 5 i bilen...over fartsdumper

1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro,

2000 Audi A4 TQ Avant

2000 Audi A3 1.8T

2004 Audi A3 Latskap (samboerens)

2008 Renault Traffic arbeisbil

Posted

Det er jo balong dekk!! 215/40/17 er det einaste rektige på 7,5 17 (syns eg da.. og alle eg kjenner)

de52342a-1-1.jpg

The Golden era.. 1986-1987-1988

Guest JvhCossie
Posted

Hva med å valse og sette på stivere fjører?

Guest smurf1
Posted
Er ikke noen forskjell på de, men jeg har kjørt med den dekk dimmen i 1,5 år, og det var et helvette på min 95 mondeo kombi. Måtte kjøre i 40 over alle dumper, kunne kunn ha en bak i bilen. Byttet ut 3 inner skjermer, fordi at dom rett og slett ble slått i stykker av dekket, hakket opp en hjulbue forann med dekket.

Spørs selvsagt på inpress da, og bredden på felg. Jeg hadde 8 tommer bred felg med 35 i inpress ( ET35 )

tror det er 42 i innpress..men hadde du valset buene?

Guest drezz
Posted
225/45/17 er en komfort dimmensjon. Herlig å kjøre på!

42 er vel riktig innpress ja, selv om minimum inpress egentlig er 48 på dessa bilan

Det er kanskje herlig å kjøre på, men blir det ikke helt feil dimensjon da? :unsure:

Mener mondeo hadde samme dekkstørrelse som sierra, og jeg har 205/40-17.

Forskjellen på rulleomkrets blir da på 6,07%

Posted

Blir feil rulle omkrets jo. Jeg omstillte ikke mitt speedometer. Nårjeg holdt 80 på speedometeret var reel hastighet 91 km/h, det var skikkelig skummelt. Det vil da si at etter at feil margin hos politiet var trukket fra ble bota fortsatt 5000kr når jeg holdt riktig hastighet på mitt speedometer.

Ekstra ergelig var det å ligge bak biler som låg på sin 80 strek, siden de gjerne hadde 5 til 7 km/h missvisning den andre veien. Da låg jeg bak og irriterte over at biler kjørte i nesten 60 og jeg låg i 80 :P