cossie 86 Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Hvet det er en eller annen MSD ting som brukes som tenningsforsterker til cosworth,noen som vet hva denne heter? Tommy J 1986 sierra cosworth vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 MSD 6A Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie 86 Posted May 9, 2007 Author Share Posted May 9, 2007 Takker,da prøver jeg å finne en sånn en 1986 sierra cosworth vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort RST WRC Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Gjør det Har vertfall blitt anbefalt den på det sterkeste Skal få montert en sånn når jeg har fått fiksa opp bilen etter krasjen. Kristian Løvland----------1989 Ford Sierra Cosworth 2wd Wolf Prosjekttråd her Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jarl Andre Hanssen Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Gjør det Har vertfall blitt anbefalt den på det sterkeste Skal få montert en sånn når jeg har fått fiksa opp bilen etter krasjen. Det fungerer perfekt på bilen min ,helt ren tenning opp til 7800 rpm Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 jepp dettte er nesten et must for bra trimma cossie, det orginale teningsanleget med bare ein(!) coil er boss MSD er nesten et must for hyø effekt på orginal sprut og Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mulder Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Og hvor får man kjøpt en sånn en da? Er d lett å montere? -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart- Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Summitracing.com selger sånne Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Takker,da prøver jeg å finne en sånn en MSD boksen som er tatt frem spesielt for 4 syl. turbomotorer heter MSD SCI (Sport Compact Ignition) Det er den som er det rette valget. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Kjører med en 6A og tilhørende Blaster Coil til min bil, samt har 2 andre biler med MSD 6AL og 7AL bokser...Altid vært kjemmpefornøyd og merket stor forskjell når jeg har montert dette.....Etter jeg monterte dette på vingebilen min for ca 2 år siden, har jeg ennå ikke byttet plugger, før dette "spiste" den plugger....Monteringen tar vel ca en halvtime, kommer litt an på hvor man ønsker å plassere osv.....Sist jeg kjøpte en sånn boks ga jeg vel ca 1700 kr inkl coil.... Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie 86 Posted May 10, 2007 Author Share Posted May 10, 2007 Går vel greit å bruke vanlig gruppe a coil sammen med msd? 1986 sierra cosworth vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danny Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Jeg har problemer med å få turtelleren til å funke med MSD`en. Er det noen som har peiling? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Jeg har problemer med å få turtelleren til å funke med MSD`en. Er det noen som har peiling? Det er derfor at noen MSD bokser har uttak til å drive turtelleren, så du må nok flytte turtellerledningen fra coilen. Dersom din boks ikke har dette uttaket, så må du kjøpe "Tach adapter". Jeg måtte gjøre dette og da funker det 100%. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 (edited) Jeg trang ikke bruke noe annet enn tach outlet på boksen...dvs trang ikke tach adapter....... MSD har forøvrig en veldig bra customer service på hjemmesiden sin også, tar ikke veldig lang tid fra man har sendt dem mailen, til man får svar .... Edited May 10, 2007 by GTD40 Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Jeg trang ikke bruke noe annet enn tach outlet på boksen...dvs trang ikke tach adapter....... MSD har forøvrig en veldig bra customer service på hjemmesiden sin også, tar ikke veldig lang tid fra man har sendt dem mailen, til man får svar .... for oss som har noen vanskligheter med og førstå det - redd for og gjøre feil . Kunne du - ta bilder - forklare nøye hvordan og med hvilken boks du har fått det til og virke . Jeg har flere ganger sett på det men ikke hoppet uti det . :blush: http://msdignition.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Prisen på noe sånt her i Norge ?? Noen som kjører med fordelerløst tenning her ? Har lurt litt på Motorsport development sin, men er litt dyr Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 For dere som er intressert i å lese svaret jeg fikk når jeg installerte min boks.......håper dette besvarer dine spørsmål bige... cosworth Members Join Date: Jun 2005 Posts: 2 -------------------------------------------------------------------------------- Good day ! I have just recently purchased yet another MSD 6 box, I guess this is the 3rd 6'er box I have Purchased, along with 2 sevens......so I am very satisfied with the products.....Unfortunately, this time I've run into problems with the installation in my car, which by the way is a 86'Ford Sierra Cosworth, with a Weber Marelli engine management system...... The problem is that I don't know where to connect the "input(pink/gree wire)" signal to the box, the reason for this is that the distributor signal is coming from the engine management computer....If I should use the pink and green wires and connect to the management system....I should know which pin on the engine computer is + and which is -.......or is it just the same....I am worried to destroy my Weber Marelli box, if I connect the wrong way.....Can you please help me out with this small installation problem ? cosworth View Public Profile Find all posts by cosworth Add cosworth to Your Buddy List #2 06-27-2005, 03:56 PM msdtechsupport1 Posts: n/a -------------------------------------------------------------------------------- If the vehicle is computer controlled, you'll need to use the white wire on the MSD. Check out page 10 of the instruction manual. Basically, you'll only be using the wires that are currently connected to the coil. msdtechsupport1 #3 06-27-2005, 05:12 PM cosworth Members Join Date: Jun 2005 Posts: 2 -------------------------------------------------------------------------------- Thank you for your quick response......impressive....) According to my drawings there are going 2 wires from the computer to the ignition amplifier, which one shall I choose to connect to my MSD.......? I have el. drawings for my car in pdf, do you have an email adress I can send it to, in case you would like to see them.... cosworth View Public Profile Find all posts by cosworth Add cosworth to Your Buddy List #4 06-27-2005, 08:53 PM msdtechsupport1 Posts: n/a -------------------------------------------------------------------------------- You'll need to use the stock amplifier to trigger the MSD. Remove them from the coil and install the negative to the white wire on the MSD. The positive from the igniter will go to the red wire on the MSD. Hope that helps. Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Prisen på noe sånt her i Norge ?? Noen som kjører med fordelerløst tenning her ? Har lurt litt på Motorsport development sin, men er litt dyr Sist jeg sjekket var det ca. 2000 ,- for en 6A boks. Tilhørende Coil anbefales. Hvorfor? Kan du nevne noen ulemper med fordelertenning konta fordelerløst? Ligger litt i navnet, fordelerløst, altså uten fordeler, vil det da si at det bare er ulemper? Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTD40 Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Sist jeg så en annonse fra Steinar Stolen, kostet en 6AL boks 2700kr + coil i tillegg... De som antagelig kan hjelpe deg med å skaffe, for å nevne noen; Steinar Stolen Pony Parts(Tror dette er billigst, men kan ikke garantere...) Aarnes + stort sett alle andre som driver med US parts.... Kan bare igjen si at jeg er super fornøyd med alt jeg har fått fra MSD, og er virkelig verdt penga..... -Andre Signatur fjernet grunnet størrelse. Signatur kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Larsern Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 Sist jeg sjekket var det ca. 2000 ,- for en 6A boks. Tilhørende Coil anbefales. Hvorfor? Kan du nevne noen ulemper med fordelertenning konta fordelerløst? Ligger litt i navnet, fordelerløst, altså uten fordeler, vil det da si at det bare er ulemper? Du av alle bør vel vite minst en god grunn til og kvitte seg med fordeleren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Er en stor fordel å bli kvitt fordeler med spenningstap over fordeler lokk og rotor. Det er jo noe som sier seg selv Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 15, 2007 Share Posted May 15, 2007 Du av alle bør vel vite minst en god grunn til og kvitte seg med fordeleren? Den gode grunnen må være Elektromotive Tec2. Er en stor fordel å bli kvitt fordeler med spenningstap over fordeler lokk og rotor. Det er jo noe som sier seg selv Det er nok ikke så enkelt som det. Det er faktisk slik at man til og med kan file ned rotoren for å få bedre gnist. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCos2wd Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 Jeg har tenkt å kjøpe meg MSD tenningsforsterker. Så fant jeg en her. MSD 6A 6200. Er den riktig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Åshøgda-raceway Posted August 6, 2007 Share Posted August 6, 2007 den funker helt bra,samme som jeg bruker.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie 86 Posted August 7, 2007 Author Share Posted August 7, 2007 Har montert msd 6a på min nå og kjører med billige ngk plugger (bcr8es) og har ikke et fuskeslag på høye turtall.Var ikke mulig å kjøre på noe annet enn dyre denso plugger før,så nå er jeg meget fornøyd. Ga 1300 med frakt og alt fra ebay. 1986 sierra cosworth vingebil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now