Guest clapton Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Har en MK6 95 1.8.. den går mye dårligere enn normalt.. må dra den til over 5000 før den begynner å "dra" som den skal.. når jeg starter motoren går den opp og ned på turtallet en stund... når jeg napper av kontakta til LMM oppfører bilen seg helt likt.. mye tyder på at den er ødelagt? vil bare høre her før jeg kjøper en ny til alt for mange kr.
Cossieman Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 dra på høggern istedenfor og kjøpe ny. så prøver du en derifra bare:D Her skal det stå noe.. og det gjør det.
Jarnis Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 fant du ut av hva som var feilen?? hva er LMM? jeg har nemelig noe av det sammen promlemet med den ene fiestaen. gi oss tilbakemeldig Mvh Jan Christian
fennecen Posted May 13, 2007 Posted May 13, 2007 fant du ut av hva som var feilen?? hva er LMM? jeg har nemelig noe av det sammen promlemet med den ene fiestaen. gi oss tilbakemeldig Mvh Jan Christian prøv å skifte lambdasonden 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jarnis Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 ja det kan jeg prøve kan det være map sensoren?? jobber sammen me ein som jobba på ford å han sa at ford he hatt någen tillfella der den går.
Jarnis Posted May 14, 2007 Posted May 14, 2007 hei igjen bytta først map sensoren, men det gjor isje någe utslag. så bytta eg lamdaen då flyttet det punktet hvor det sperrer fra 4500rpm t rett over 6000rpm så det e jo positivt. men han går isje fullt så godt som andre xr2i. men men eg ska isje klaga.
Jarnis Posted May 15, 2007 Posted May 15, 2007 nei bare kødda. bilen er helt lik. eneste jeg tror det kan være er at kammen er slitt. har snakka me magnor mydland å han er enig i at det sannsynelitgis er kammen.
rekorden Posted June 10, 2007 Posted June 10, 2007 Egentlig er jeg opelmann da, men siden madammen har en Ford, så titter jeg innom her av og til. Opel har problemer med tomgangsregulatorene. Vet du om det er en slik sak på din motor? På Oplene, så blir det slik at på tomgang, varierer turtallet en hel den, dauer også av og til. Dette er pga at det samler seg endel dritt i disse regulatorene, og dermed fungerer de dårligere. Kan hjelpe å rense de, men hjelper som regel ikke mer enn ett par måneder dessverre. Men, det er godt mulig at Fordmotorene ikke har denne, jeg har ikke sjekket manualen til Escorten til madammen, så jeg er ikke helt sikker. Sikkert noen andre som vet dette bedre:)
Cossieman Posted June 11, 2007 Posted June 11, 2007 tomgangsregulatoren er ikke det beste på disse type forder for og si det sånn. men ser ikke at u har skrivd noe om LMM altså luftmengdemåler. ville prøvd en annen før jeg begynte og stuke med kammen Her skal det stå noe.. og det gjør det.
RsMuffe Posted June 14, 2007 Posted June 14, 2007 det er 2 stk typisk feil på zetec motorene som jeg kjenner til. den ene er at luftmassemåleren er gåen og den andre er coil pakka er vrang. men siden det ikke hjelper å dra av kontakten til luftmassemåleren(turtallet går litt opp og ned ved tomgang, men skal dra bra ved gass pådrag). så er det ikke den som er noe galt med. dra på huggeren å kjøp deg en ny coilpakke. dem sitter på masse ford`er og på mazda 323 og 626 for dem modellene som har det. motorcraft coil.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now