Guest Ford_V6 Posted May 8, 2007 Posted May 8, 2007 Hei! Jeg har 4 bredda stålfelger som jeg tenkte jeg skulle fått noe lakk/maling på. Skal sandblåse dem i løpet av uka. Noen som har noen tips på hva jeg bør bruke av lakk/maling? Har tenkt litt på Hammerite (silkematt svart) rett på stålet, men lurer på om det er best å ha på grunning uansett? Har ikke kjøpt lakk/maling ennå, så tar gjerne imot tips. Men har bestemt farge da...silkematt svart. På forhånd, takk!
TurboX Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Hei! Jeg har 4 bredda stålfelger som jeg tenkte jeg skulle fått noe lakk/maling på. Skal sandblåse dem i løpet av uka. Noen som har noen tips på hva jeg bør bruke av lakk/maling? Har tenkt litt på Hammerite (silkematt svart) rett på stålet, men lurer på om det er best å ha på grunning uansett? Har ikke kjøpt lakk/maling ennå, så tar gjerne imot tips. Men har bestemt farge da...silkematt svart. På forhånd, takk! Pulverlakk vil vel være det beste -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*
Guest Ford_V6 Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Pulverlakk vil vel være det beste Det er det helt sikkert, men gidder liksom ikke gjøre det på stålfelger da. Hadde det vært alufelger derimot. Men nå er jo Hammerite ganske "hard" den også, og så kan jeg gjøre det selv. Ang. grunning så tror jeg at jeg bruker CA primer. Kunne få en pøs av en kamerat, og da er det jo bare dumt å si nei syns jeg. Da bør det holde en stund håper jeg...
xr4ti Posted May 9, 2007 Posted May 9, 2007 Pulverlakk er selfølgelig best!! Men du kan også bruke "tunglakk", dvs 2 komponent lakk beregnet for lastebiler etc. Denne er mer slagfast enn vanlig billakk (billakk kan du også tilsette mykner, men blir dyrere). Dekkmaskinen er tøff mot felgkantene! IKKE bruk spraylakk på felger som ikke har en oppbygging av solid underlag! Unngå alkydlakker(bengalack,Quick etc) så sant du ikke har et solid underlag. Kjedelig med felger som flasser og ruster 14 dgr etter at du har jobba så mye med dem!
Recommended Posts