Jump to content

trimm 4x4


insane

Recommended Posts

200 blokk longstuds, hråder ,lavcomp org dreia stempler, siemens550 dyser og nytt fuelrail m større inv diameter, bd 14 kammer inn og eks,jens porta topp, face innsug m 80mm gasspjeld ,rs500 intercooler xspower 3tom inn ut,gr a olje separator tank ,grenrør alla rolf klypen, turbo gt30\40 ar70 kompressor ar 84 eksos,gr a coil og ledninger,race bensin regulator.044 pumpe ,mocal oljekjøler ,50mm radiator org sprut .

må jeg bytte til 10mm rør til motor ?

Edited by insane

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing
200 blokk longstuds, hråder ,lavcomp org dreia stempler, siemens550 dyser og nytt fuelrail m større inv diameter, bd 14 kammer inn og eks,jens porta topp, face innsug m 80mm gasspjeld ,rs500 intercooler xspower 3tom inn ut,gr a olje separator tank ,grenrør alla rolf klypen, turbo gt30\40 ar70 kompressor ar 84 eksos,gr a coil og ledninger,race bensin regulator.044 pumpe ,mocal oljekjøler ,50mm radiator org sprut .

må jeg bytte til 10mm rør til motor ?

 

 

Datasprut for eksempel? rundt 400-450hk vil jeg si... kanskje 500.. Når du har kostet på såpass så har jeg villet ringt til Jens å hørt hva han mener som er flaskehals her også kjørt den på rulla å sett hvor mye du virkelig har.

 

 

OT: Er det Face innsuget bra? Vurderer et slikt et selv nå..

Link to comment
Share on other sites

helt ærlig så veit jeg ikke men tror fordelinga på luft er bra har ikke fått motoren i sammens ennå så det er muligheter for forandringer.kjøp innsug av br racing det er helt likt og koster ikke 13000 m gassspjeld. absolutt og anbefalle

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

Hvordan blir kvaliteten på noe sånt da? Høres jo veldig bra ut, kunne tenkt meg no sånt no etterhvert :)

 

Kvaliteten er akkurat den samme.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Link to comment
Share on other sites

Datasprut for eksempel? rundt 400-450hk vil jeg si... kanskje 500.. Når du har kostet på såpass så har jeg villet ringt til Jens å hørt hva han mener som er flaskehals her også kjørt den på rulla å sett hvor mye du virkelig har.

OT: Er det Face innsuget bra? Vurderer et slikt et selv nå..

hvor får du tak i a?til 7000 m gasspjeld,jeg veit att face ikke er så billige,men det er vel mange som selger sånnt nå

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

Hvordan blir kvaliteten på noe sånt da? Høres jo veldig bra ut, kunne tenkt meg no sånt no etterhvert :)

 

Hvorfor?

Har du planer om å bytte ut høytrykkturboen din med en sånn føner? :D

Slike innsug har mest for seg på "high flow" oppsett, vel?

Type 550 hk med 1,5 BAR ladetrykk.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor?

Har du planer om å bytte ut høytrykkturboen din med en sånn føner? :D

Slike innsug har mest for seg på "high flow" oppsett, vel?

Type 550 hk med 1,5 BAR ladetrykk.

 

Hehe, ja, var det da.. Mye vil ha mer, er det ikke det man sier? :)

Har jeg ikke "high flow" nok altså? Hehe ;)

Etter å ha sitti på med bilen til Kjetil frister det jo litt med en GT35. Men vi får se.

Men på den annen side, har du noen gode forslag til kammer o.l så jeg får maksa RS500-turbon Pelle?

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja, var det da.. Mye vil ha mer, er det ikke det man sier? :)

Har jeg ikke "high flow" nok altså? Hehe ;)

Etter å ha sitti på med bilen til Kjetil frister det jo litt med en GT35. Men vi får se.

Men på den annen side, har du noen gode forslag til kammer o.l så jeg får maksa RS500-turbon Pelle?

bd16+ som jens har dem funker værst men bd 14 er ikke dumme dem heller.viktig og la motoren puste

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Noen synspunkter:

(NB. Ikke ta det ille opp det er bare mine meninger.)

 

1.

Dysene dine blir for små til dette bruket

2.

For slappe kammer. I allefall eksoskam hvis den er org.

3.

80mm gasspjeld er helt vilt overkill med mindre du har tenkt å hente 4-sifret effekt.

Motoren blir veldig på eller av. 10% spjeldåpning fløder jo luft for 400hk

4.

Skal man først ha 4-500hk og oppover er det dumt å ikke koste på ett sprut man kan mappe 100% til motoren.

(Livemapping av org. sprut blir vel ok da..)

Link to comment
Share on other sites

Noen synspunkter:

(NB. Ikke ta det ille opp det er bare mine meninger.)

 

1.

Dysene dine blir for små til dette bruket

2.

For slappe kammer. I allefall eksoskam hvis den er org.

3.

80mm gasspjeld er helt vilt overkill med mindre du har tenkt å hente 4-sifret effekt.

Motoren blir veldig på eller av. 10% spjeldåpning fløder jo luft for 400hk

4.

Skal man først ha 4-500hk og oppover er det dumt å ikke koste på ett sprut man kan mappe 100% til motoren.

(Livemapping av org. sprut blir vel ok da..)

 

gass spjeldet erjo ikkje mye større en 3 tommer 4,5mm eller no

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

Guest Larsern

Ja, og 3" er veldig stort det også. Killingberg bygger nå ny mk1 med 800+hk motor og han har "bare" 3" gasspjeld. De ekstra mm opp til 80 fløder nok for enda 200hk over det ett 3" spjeld klarer, så det er overkill.

Link to comment
Share on other sites

Hehe, ja, var det da.. Mye vil ha mer, er det ikke det man sier? :)

Har jeg ikke "high flow" nok altså? Hehe ;)

Etter å ha sitti på med bilen til Kjetil frister det jo litt med en GT35. Men vi får se.

Men på den annen side, har du noen gode forslag til kammer o.l så jeg får maksa RS500-turbon Pelle?

 

Joda, men hvor mye vil ett slik innsug i prasis tilføre motoren din? Påstår ikke bombastisk at det er bortkastet, men Hmm skeptisk.

Dersom du ser i siste Fast Ford Magazine så ser du en Cosworth, oppgitt med 14 kammer og 760 hk ved 2,4 BAR ladetrykk. (men selvfølgelig ingen tabeller eller kurver)

RS 500 motoren i IT´S FUN cosworthen til Qvarnis ble oppgitt til 575 hk og også den hadde BD 14 kammer og må vel sies å være ett bra eksempel. (ble påstått å være så godt som en blåkopi av Kenneth Hansens gamle Rallycrossmotor)

Når det er sagt så spørs det også hva du mener med :" så jeg får maksa RS500-turbon".

Dersom du har slik "travpark" innstilling hvor det bare snakkes om HESTER så er det lettere å tømme en turbo enn dersom du vil utnytte det den har å tilby av gode egenskaper og bygge en motor som produserer en bred og flat dreiemomentkurve.

Det lille jeg har sett av gode resultater viser at det gjerne må lades rundt 2,5 BAR med RS500 turboen.

Edited by Pelle Væck

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Hovden Racing

Jeg driver å skal få til 600hk og en "bred" momentkurve. Altså en veldig kjørbar motor.. Har tenkt å bruke det "Face" innsuget.

Har ikke bestemt mere for motoren enda, men driver å ser på ting å forhører meg litt rundt..

 

Men da har jeg et spørsmål, vil jeg greie 600hk på originalt spjeldhus da? Blir ikke det litt trangt? Er jo som dere sier, 80mm spjeldhus vil være overkill på en 600hk motor.

Link to comment
Share on other sites

Jeg driver å skal få til 600hk og en "bred" momentkurve. Altså en veldig kjørbar motor.. Har tenkt å bruke det "Face" innsuget.

Har ikke bestemt mere for motoren enda, men driver å ser på ting å forhører meg litt rundt..

 

Men da har jeg et spørsmål, vil jeg greie 600hk på originalt spjeldhus da? Blir ikke det litt trangt? Er jo som dere sier, 80mm spjeldhus vil være overkill på en 600hk motor.

tror du kan montere 3tomm gasspjeld på manifoilen også det er bare snakk om viljen samnt 2.5 tommer bolt on.. <_<

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

det ble litt forandringer med motor.siden gear kassa rasa noe så j i fjor. gt 30\40 turboen gjekk til h...... +++++.rakk ikke engang og bremse motoren men var meget fornøyd med hvordan motoren gjekk og chipen som var brendt av pukkel rygg var meget bra.så neste motor er under konstruksjon det er større dyser 800 cc eller no siemens deka . closed loop lambda. dis coil system .på l8

preppa topp ala jens og bd 16+ og just kammdrev .har face copi innsug med 80 mm spjeld.muligens att jeg skal prøve meg på turbonetics t60 steg 5 på jens grenrør.holly whet shot lystgass.(litt lavere komp i motor jens stempler)h råder og balansert bunndel samt longstuds. får satse på att detta blir den siste motoren . :P

er det noen med lignende oppsett som kan si effekten på sin motor.er litt spent pga bilen min ligger i deler ennå

Edited by insane

1990 sierra cosworth 4x4 prosjekt jobbes på
2016 focus rs

2015 bmw 520 x

Link to comment
Share on other sites

Er jo rene oppskrifta på dynamitt du ramser opp her jo:)

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

Link to comment
Share on other sites

Jeg driver å skal få til 600hk og en "bred" momentkurve. Altså en veldig kjørbar motor.. Har tenkt å bruke det "Face" innsuget.

Har ikke bestemt mere for motoren enda, men driver å ser på ting å forhører meg litt rundt..

 

Men da har jeg et spørsmål, vil jeg greie 600hk på originalt spjeldhus da? Blir ikke det litt trangt? Er jo som dere sier, 80mm spjeldhus vil være overkill på en 600hk motor.

 

600 hester klarer du på originalt spjeldhus. Jeg bremset 545 hester på 98 bensin, og det var aldri snakk om at spjeldhuset var for lite..

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...