Guest Vebjørn Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Hei. Holder på å turbo konvertere en 1.8 Zetec. Motoren kommer til å bli endel hester. ca. 400. Lurer derfor på om noen har hørt om noen girkasse som kan tåle dette, og som selfølgelig passer i mondeoen. Er en 95 mod. Samtidig lurer jeg på om 2.0l svinghjulet passer på 1.8 veiv. Og om 2.0l girkasse passer på 1.8l blokk. Mvh Vebjørn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Eneste jeg kan svare deg på, er at 1,8 kassene og 2,0 kassene går om hverandre, eneste forskjellen er vel at det er Wire og hydraulikk på disse kassene, Dette svei jeg meg på, så måtte bytte kasse når jeg byttet min - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vebjørn Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Hmm.. Okay. har muligens funnet en kasse som de kaller for Bulletproof i USA. Må ta å sjekke dette litt mere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fezworth Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 Hei. Holder på å turbo konvertere en 1.8 Zetec. Motoren kommer til å bli endel hester. ca. 400. Lurer derfor på om noen har hørt om noen girkasse som kan tåle dette, og som selfølgelig passer i mondeoen. Er en 95 mod. Samtidig lurer jeg på om 2.0l svinghjulet passer på 1.8 veiv. Og om 2.0l girkasse passer på 1.8l blokk. Mvh Vebjørn Noen grunn til at du bruker 1.8 og ikke 2.0 blokka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Vebjørn Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Tjukkere sylindervegger på 1.8 blokka. Så blir ikke så veldig tynne vegger når den borres for å få den sylinderne runde igjen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts