Peet Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Hallo.. Sierraen nekter å starte.. og eg skjønner ikke ka som e problemet.. høres ut som pumpen går fint.. e nytt fordeler lokk og rotor.. har prøvd med annen coil.. nye plugger... kan d være map sensoren? eller tett bensinfilter?? bilen starter sånn så vidt innemellom.. harker og hoster litt også dauer den.. også vil den ikke mer.. så hvis eg venter litt så skjer d samme igjen.. avogtil får eg litt start på den sånn at eg får rust den litt før den dauer ut igjen.. ka e gale?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ford ragger Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Hvordan er katalysatoren på bilen din da? tett kansje? Livet er farlig.. Man kan dø..! Det blir ikke bedre enn du gjør det til sjøl..! Ford Sierra RS 91mod- Under oppussing.. Link Ford Sierra IS bruksbil- Link Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest 2.0Fordsierra Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 (edited) ikke den slangen på LMM (den grå boksen) som har hoppet av da? eller suger den falsk luft? Kom det av seg selv eller har du feks gjort noe så kom dette etterpå? greit å vite:) oi såg du mente dohc no..den har ikke jeg erfaring med.. men sjekk falskluft å sånt.. Edited May 7, 2007 by 2.0Fordsierra Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie_storm Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Har du gjort noe med den siden den ikke starter? sjekk om gnist på pluggene forsøk og start med start gass. Cosworth 88 sedan prosjekt-klar 05-06-07-08 jajaSierra med scorpio cosworth motor 90 mod Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peet Posted May 7, 2007 Author Share Posted May 7, 2007 va bare sånn plutselig kubbet den under kjøring også vil den ikke mer etter d.... e gnist på pluggene forsåvidt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peet Posted May 8, 2007 Author Share Posted May 8, 2007 idag prøvdee eg med en annen map sensor.. og då startet den og gikk noenlunde en stund.. men må ha vært heelt tilfeldig for den dauet igjen etterhvert og ville absolutt ikke starte etterpå.. har funnet ut at d ikke e gnist likevel og mistenker d sterkt for å være veivsensor/hallgiver eller noe... ka har den disse motorene?? og kor **** sitter den?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcen Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 idag prøvdee eg med en annen map sensor.. og då startet den og gikk noenlunde en stund.. men må ha vært heelt tilfeldig for den dauet igjen etterhvert og ville absolutt ikke starte etterpå.. har funnet ut at d ikke e gnist likevel og mistenker d sterkt for å være veivsensor/hallgiver eller noe... ka har den disse motorene?? og kor **** sitter den?? hmm sitter ikke den under oljefilteret da Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sierra RS Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 idag prøvdee eg med en annen map sensor.. og då startet den og gikk noenlunde en stund.. men må ha vært heelt tilfeldig for den dauet igjen etterhvert og ville absolutt ikke starte etterpå.. har funnet ut at d ikke e gnist likevel og mistenker d sterkt for å være veivsensor/hallgiver eller noe... ka har den disse motorene?? og kor **** sitter den?? det er en veivsensor bak motor. sitter på girkassa. og leser av svinghjul. (sitter rett mellom motor og gir på toppen av kassa) -coupè ist-bmw 525i-cbr 600x-sedan dohc Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraRS2k Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Veivsensoren på dohc'en sitter jo på blokka da! Rett under oljefilteret! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcen Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 Veivsensoren på dohc'en sitter jo på blokka da! Rett under oljefilteret! det jeg også mente Mondeo ST TDCI "machine silver" zito miracle 19...bixenon og led overalt... green filter....2,5" rustfri eksos,racebits decat...airtec intercooler. pioneer avh-2400bt 2x7" dvd i nakkestøttene 87 LINDA<3 09 LEANDER<3 12 ANDREA<3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Strengen Posted June 7, 2007 Share Posted June 7, 2007 Jeg hadde noe som høres ut som det samme problemet med min gamle '86 Sierra ohc. Vet ikke hvordan dette er med dohc'er, men på en av skjermene satt en filterboks for bensina, med en returslange til tanken. Denne ble tett etter at jeg hadde byttet til en annen tank som det tydligvis var en del dritt i. Jeg bare byttet ut denne boksen med et 10krs filter. Symptomene jeg hadde var at jeg kunne kjøre 10 min. så var bensina etter boksen brukt opp, da kunne jeg stå i ca. et kvarter så hadde det rent nok bensin igjennom boksen igjen til at jeg kunne kjøre i 10 min. igjen. Det du også kan gjøre er å koble fra bensinslangen til motoren, vri nøkkelen til 2. hakk for å se om det kommer bensin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peet Posted June 7, 2007 Author Share Posted June 7, 2007 har fått start og solgt denne bilen no var tenningsmodulen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts