Jump to content

Sierra motor fusker


Recommended Posts

Posted

Jeg sliter med motorfusk. Dette skjer bare av og til, og skjer stortsett når motoren ikke arbeider noe særlig. Skjer også av og til under akslerasjon. Fuskinga oppleves som at motoren bremser, den bremser mye mer enn gassslipp.

 

Noen som vet hva det kan skyldes? Kan det f.eks være at det er på tide med en tenningsjustering av et verksted eller kanskje injection rens?

 

Vær snill og svar fort, for det er noe dritt å kjøre med, spesielt når man har masse dødgang i drivverket

Posted

Det er nesten umulig og hjelpe deg med for du gir mere

info. om motortype! Men har du sjekket at den går på alle 4?? Kan være at den fjusker med gnisten på en av og til :) Tyder mye på det etter det du ha skrevet.. Da vil den bremse noe ****** og ikke noe futt i motoren,

du skal også høre det meget godt vis den bare går på 3 istedet for 4!

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Posted

Det er en sierra is motor 86 modell 2liters. jeg er ikke sikker på om det er NRB er N4A. ersom jeg har satt inn i en 2L. Motoren har 8 ventiler og en overliggende kamaksel. Jeg har byttet tennpluggene, og det har ikke hjulpet veldig mye.

 

:idea: Kan det være luftmengemåleren som ikke vil samarbeide helt?

 

Jeg tror ikke at bilen går på 3 sylindre, for jeg har kjørt bilen på 3 sylindre før, og det går vel såvidt det er, bare bakkene ikke er for bratte. Den bremser veldig hardt mer enn gassslipp. hmm kanskje som gasslipp på høyt turtall. Det er mulig at det merkes mer enn det egentlig er da jeg har mye dødgang/slark i drivverket. jeg clutcher vanligvis med en gang det skjer, for jeg har en mistanke om at dødgangen skyldes at gummikoblingen mellom gearkassa og mellomakselen er veldig dårlig. Jeg vil ikke eksprimentere for mye med det, for jeg vil ikke at noe i drivverket skal gå istykker ennå. Men jeg spør i et annet innlegg om hva dødgangen i drivverket kan være :wink:

Posted

Ta deg en tur på Cosworth.no og spør etter hjelp!!! Der er det mange fra Oslo som sikkert kan ta en titt på kjærra di :) for etter det du skriver så må man nesten prøve og se bilen din for og hjelpe deg :!:

Mvh. Trones...
87. Merkur XR4TI.
06. Ford Focus 3 dørs. MS Sport. (til salgs.)

69. Ford Capri 1600GT. 80. Ford Fiesta(til salgs). 08. Ford Mondeo 2.0 tdci.

 

HUSK å resirkulere plast! Visste du at 2kg plast sparer 4kg olje, som kan refineres til 1l bensin til å fôre lekene mine.
 

Posted

Det er liten vits i å justere tenningen hvis du ikke har rotet med fordeleren, byttet regreim o.l. Tenningen forandrer seg ikke uten vidre.

Forsvinner lyset i instrument panelet når bilen fusker??? Flimmrer/blinker hovedlysene når den fusker?

Posted

Det tror jeg ikke, men jeg er ikke sikker. Man skulle nesten tro at den ikke tenner i det hele tatt eller at den ikke får bensin. Jeg skal sjekke om det skjer i mørket, men det skjer ikke alltid. Hender at det ikke skjer i det hele tatt under kjøreturer

Posted

Det var rotoren som manglet noe. Det stod bare to tråder ut av den. Manglet noe mellom trådene. :? Teit av meg å ikke sjekke det først. Det er fikset nå, og motoren fusker ikke lenger, men jeg synes den går dårlig på lavt turtall. Må gi litt gass for å sette den igang. Kan ikke bare clutche den ut slik jeg gjør med andre biler jeg kjører. Er det noe jeg kan gjøre med det? Jeg kan nevne at det er klikking i ventilene :roll:

Guest Ford Gnomen
Posted

Juster pluggåpninga til 0.6mm og fyll 98 bensin. Du merker garantert forskjell.

Guest Ford Gnomen
Posted

Blyfri. Men går gjerne for det samma.

Guest kennso
Posted

2.0is motoren går bedre med 98 super(rød) enn 98 blyfri (min erfaring)

 

blir det mindre ventilklakking når man justerer åpningen på pluggene til 0.6mm?

 

Ventilklakking har mye å si med hvilken olje en bruker.

 

Det er også stor forskjel på hvilken pluggmerke en bruker. jeg brukte NGK i 1 måned, aldri igjen. bosch er utvilsomt mye bedre(også min erfaring)

Guest Multicell
Posted

På ohc motorene er det meget viktig å bytte olje/filter når du skal.

Hvis ikke går hulene tett på røret som skal føre olje til kammen.Går de tett er det ikke lang tid før den kjente kakklinga kommer

Guest kennso
Posted

hva vil hende når dette røret går tett?

 

Andre årsaker til ventilklakking er at kammen er slitt noe som er vanlig på OHC motoren ved at olje av "dårlig" kvalitet blir brukt og det kan vere at en eller flere av ventilene ikke er skikkelig festet noe som igjen vil gjøre at bilen går dårligere.

Guest Multicell
Posted

Hvis røret går tett får ikke kammen olje, og den slites ut i løpet av meget kort tid

Guest kennso
Posted

hvor vanlig er dette problemet?

er det noen enkel måte for å renske opp i rørene/kanalene?

er det bare ett rør eller er det flere?

Guest Multicell
Posted

Det er en vanlig feil på OHC ,eller slurv.

Det er ett rør. du kan ta av dekslet og skru av røret, sitter med 2 skruer, og kjøre det rent eller borre opp hullene, men pass på at det er rent når du setter det på.

Kan også sjekke om det kommer olje ut av alle hull, før du setter på toppdekslet

Posted

Kan det være en ide og bore opp/gjøre hullene litt større slik at det renner mere olje på kammen?

  • 1 year later...
Guest 2.0Fordsierra
Posted

du har byttet tennpluggene..men ledningen ? kan være no det også...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...