Guest SAmundsen Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Noen som har en viss peiling på hvor mye det koster for en ny LMM? Min tok kvelden i dag, så nå kjører jeg uten... Bilen har forresten aldri gått så rent som nå, ikke noe fusking/lugging Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 (edited) Prøvde nettopp å forklare dette i en annen topic.... LINK Og har jeg skjønnt dette riktig så er det motorgangen, hvor rent den går som er fin fint nå?....at du kanskje har hatt en slitenlmm en stund, men ikke vært klar over det....mulig mulig... Skulle ha 600 for en brukt en på høggern i Lier....så ligger nok der kanskje litt under...(gullgraver han karen i Lier tror jeg ) Peder Edited May 5, 2007 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
matros Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Jeg kjøpte ny på ford rett før jul og betalte 1600,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SAmundsen Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Jeg kjøpte ny på ford rett før jul og betalte 1600,- takker for svar! Gidder ikke kjøpe brukt da den sikkert holder i akkurat 1 uke eller noe, så da blir jeg nok 1600 fattigere når lønninga kommer.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Jeg nappa ut lmm`en min en dag, og glemte å putte den inn igjen, da syns jeg den gikk noe dårligere og fuska ganske greit.. Så plugga jeg den inn igjen etter 2 dager eller no, og resatte ECU, nå går den egentlig litt bedre, går ikke så fort ned til 500 rpm nå, som den gjorde før når motoren var kald.. sånn for å ha nevnt noe om den - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Jeg har akkurat byttet og betalt 1700 på ford. Ikke kjøp brukt. Det gjorde jeg først, men er så lite som skal til for at de har en feil, som den jeg kjøpte og da har du kastet bort penger på en brukt del som du ikke får levere tilbake. Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SAmundsen Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Jeg nappa ut lmm`en min en dag, og glemte å putte den inn igjen, da syns jeg den gikk noe dårligere og fuska ganske greit.. Så plugga jeg den inn igjen etter 2 dager eller no, og resatte ECU, nå går den egentlig litt bedre, går ikke så fort ned til 500 rpm nå, som den gjorde før når motoren var kald.. sånn for å ha nevnt noe om den hmm... bilen min går faktisk helt rent uten LMM tilkoblet, og går ikke noe dårligere enn før... tomgang på 500? min ligger stabilt på ca 800-900, både med og uten LMM tilkoblet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Da hadde det vært morro å se hva motoren sier til å få på en lmm som fungerer.... Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SAmundsen Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Da hadde det vært morro å se hva motoren sier til å få på en lmm som fungerer.... Peder det finner vi ut den dagen jeg kjøper ny... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HUGO Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Jeg betalte 1500,- ca i fjor på Ford i Sandvika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boosti Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 1549kr hos Ford på hønefoss, ser ut som prisene varierer en del... Mondeo Mk1 prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 Min bil gikk faktisk også bedre med kontakten nappet av. Selv etter at jeg satte i den nye måleren. Turtallet ligger stabilt på 900 på tomgang, og 1100 noen sekunder etter nedbremsing mot kryss og slik før den senker seg ned til 900 Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mondeoGLX Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 Min LMM viser kaldt så og si hele tiden med noen få unntak der det akkurat vipper innom "normal".. Er vel kanskje et tegn på at den burde byttes? Eller er det kanskje en fordel å teste han litt med ledningene trekt ut? Link to comment Share on other sites More sharing options...
96mondeo4x4 Posted May 14, 2007 Share Posted May 14, 2007 (edited) 1549kr hos Ford på hønefoss, ser ut som prisene varierer en del... LITT OT. Vannpumpe ford mondeo 93-98 røhne og selmer lillestrøm 799.- Vannpumpe ford mondeo 93-98 Røhne og selmer ensjø 1200,- (ca 12min å kjøre i mellom disse) Min LMM viser kaldt så og si hele tiden med noen få unntak der det akkurat vipper innom "normal".. Er vel kanskje et tegn på at den burde byttes? Eller er det kanskje en fordel å teste han litt med ledningene trekt ut? Er vel tempviser til vannet du tenker på? Og vet at tempen kan dette litt når termostaten slår over. Edited May 14, 2007 by 96mondeo4x4 1996 Ford Mondeo 2.0 4x4 Kombi Og noe anna fordmorro, 2000 Audi A4 TQ Avant 2000 Audi A3 1.8T 2004 Audi A3 Latskap (samboerens) 2008 Renault Traffic arbeisbil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mondeoGLX Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 LITT OT. Vannpumpe ford mondeo 93-98 røhne og selmer lillestrøm 799.- Vannpumpe ford mondeo 93-98 Røhne og selmer ensjø 1200,- (ca 12min å kjøre i mellom disse) Er vel tempviser til vannet du tenker på? Og vet at tempen kan dette litt når termostaten slår over. Kansje det, jeg er ikke så inne på hva alt heter.. Er iallefall den "termostaten" som er til ventre i dashborde æ mene.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 LMM er ikke der til pynt. den samarbeider med lamdaen og hvist lmm er gåen så jobber lamdaen seg ihjel og kan ryke etter kort tid. dermed oppstår det høyt bensinforbruk og mye fusking/lugging Dette har jeg hørt i fra flere ford mekanikere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mondeoGLX Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 LMM er ikke der til pynt. den samarbeider med lamdaen og hvist lmm er gåen så jobber lamdaen seg ihjel og kan ryke etter kort tid. dermed oppstår det høyt bensinforbruk og mye fusking/lugging Dette har jeg hørt i fra flere ford mekanikere. Det kan jo forklare årsaken til at han lugge og hakke ved tomgangkjøring.. Rimelig dyr i forbruk også, men det kan vel ha en sammenheng med kjøringa.. Kan det være en fordel å bytte den da, eller går det faktisk an å fikse den litt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted May 16, 2007 Share Posted May 16, 2007 Det kan jo forklare årsaken til at han lugge og hakke ved tomgangkjøring.. Rimelig dyr i forbruk også, men det kan vel ha en sammenheng med kjøringa.. Kan det være en fordel å bytte den da, eller går det faktisk an å fikse den litt? Den må nok byttes og mest sannsynelig lamdaen også. Det som skjer er at hjernen ikka har noe luftmåling for å se hvor mye luft den får iforhold til bensin. Ryker Lmmen blir lamdaen sprø (fordi hjernen som sakt ikke har noen luftmåling å gå etter) på avgassmålingene og regulerer bensintrykket helt feil . Dermed får den for mye bensin på feil tidspunkt. Noe vil ikke bilen klare og forbrenne ved kald motor og da vil resten fyke ut grenrøret. Det som skjer da er at lamdaen blir dynket i bensin noe som den liker svært dårligt, og gir bare ut ennda sprøere signaler til bensintrykksregulatoren. Og til slutt som sakt så ryker Lamdaen også. Går den andre veien også er lamdaen gåen så jobber Lmmen seg ihjel på feile signaler. Det du merker er at den blir bedre når motoren er varm fordi da klarer motoren og forbrenne opp mesteparten i forbrenningskammeret og spytter ikke bensinen ut grenrøret. Mondeoen skal ha et T stykke ved fordeleren også (vacumslanger) anbefaler deg og sjekke den også. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SAmundsen Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 da var NY LMM på plass, bilen går betraktelig bedre nå. Ble raskere respons på gassen også, nå skjer det noe med en gang gassen klemmes inn. Slipper å "vente" 1 sekund før det skjer noe... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted May 22, 2007 Share Posted May 22, 2007 Ser man det ... Dette er godt å få i orden ! Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mondeoGLX Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 da var NY LMM på plass, bilen går betraktelig bedre nå. Ble raskere respons på gassen også, nå skjer det noe med en gang gassen klemmes inn. Slipper å "vente" 1 sekund før det skjer noe... Gratulere med ny LMM Så det er ikke bare jeg som sliter med at det er lang responstid før turtallet kommer seg når man klemmer gassen i bånd.. Var vel ikke mye slit å bytte LMM`n heller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SAmundsen Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Gratulere med ny LMM Så det er ikke bare jeg som sliter med at det er lang responstid før turtallet kommer seg når man klemmer gassen i bånd.. Var vel ikke mye slit å bytte LMM`n heller? 2stk slangeklemmer og en kontakt bare som måtte løsnes, har alu-rør og silikonbend fra spjeldet og fram til luftfilter Det eneste som gjenstår nå er å rense lambda'n evt. kjøpe ny... Regner med at denne er ganske sliten etter at jeg har kjørt en stund uten LMM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrNilsen1 Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Bilen min kan av og til få slike "tulltak" som jeg kaller der Der den håpper opp og den fra 200-300rpm til kanskje 1000rpm Det er kun av og til dette skjer, kan det være LMM som er dårlig ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted May 23, 2007 Share Posted May 23, 2007 Det er mest sannsynelig den ja. Skjer det ved fuktig luft temperatur, eller når det regner kanskej, eller etter at motoren er kjørt var, for så å ha stått stille en stund og så bli startet att. Det er utrolig å mange forskjellige feil en kan få med denne måleren! men det er som oftest den som er problemet Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrNilsen1 Posted May 24, 2007 Share Posted May 24, 2007 Kan ligge noe i det dærre ja Da skal jeg se om jeg får skrapa i hopen noen kronestygger og få meg en ny LLM Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now