sierraxr4i Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 endeli var sierraen i boks etter vinteren.. så fikk tak i prøve skilt i går-i dag.. bytta radiator i går siden den var gåen, i hele går kveld funka bilen helt supert. så rikti lyst på å få bilen helt tipp topp i dag, men så kjørte jeg mot verkstedet.. så gikk tempen på bilen opp. stoppa å så.. da var radiatoren helt sprengt og lakk som ei sil å nå er jeg skikkeli deppa å sinna siden for meg viker dette som noe anna enn bare radiatoren.. siden den er sprengt tyder vell det på alt for mye trykk som kommer fra gåen topp eller no? trenger hjelp litt fort til dette siden bilen i utganskpunktet skal på eu kontorll til freda men dette ser jo litt dårli ut nå da Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 pleier og blåse radiatoren om ikke trykkloket på trykktanken virker . eventuelt gåen toppakning .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted May 5, 2007 Author Share Posted May 5, 2007 (edited) hmmmm.. kva er det med lokket som ikke virker? tett det lille hullet da eller? får virkelig håpe jeg slipper å bytte topp.. da blir det ikke bil på meg i sommer slik ble den seende ut.. jaja.. får slenge på en ny å måle cu i vannet.. men.. har gr a pakning.. hvor mye skal den tåle ca? har byttet turbo nå å driver igrunn å stiller inn trykket, så kan vell ha sjedd at jeg har fått litt for mye trykk å blåst den? har vert litt over 1,5 bar.. 1,6-1.7 har det nåkk blitt,, vist ikke enda mer Edited May 5, 2007 by sierraxr4i Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr.cossie Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 ser ut som du kan ha endel trykk i vannet ja.. hehe..... -91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS-ST.orange/svart hiace. trekkbil www.markisemannen.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted May 6, 2007 Share Posted May 6, 2007 trykkventilen i toppa er vel "plombert" tipper jeg. Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted May 7, 2007 Author Share Posted May 7, 2007 hehe.. ja det må ha vert et vilt trykk i den.. men skjønner ikke hvorfor ikke den venitlen i lokket på vanntanken har sprengt? eller en vann slange eller noe? men hva kan det skyldes? har bytta turbo på den.. kan det være no galt med den som på et eller anna vis sender trykket i vannet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 ta og lån deg en annen lokk til trykktanken eller gå på ett ford verksted de kan sjekke om ventilen løser ut ved riktig trykk... er dette en V6 eller cosw . jeg er kjent med att V6 må du fylle vann på en spesiel måte for å få ut all luft .............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 500 Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 er nok turbo trykket som har vert ute i kjølesystemet når radiatoren ser sånn ut, er enten sprekt topp/ blokk eller defekt toppaktning Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted May 7, 2007 Author Share Posted May 7, 2007 er nok turbo trykket som har vert ute i kjølesystemet når radiatoren ser sånn ut, er enten sprekt topp/ blokk eller defekt toppaktning huff å huff.. får virkelig håpe det bare er ei pakning.. vist ikke blir det lenge til den kommer på veien igjenn er foresten en cosworth ja. ikke v6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Tipper lokket ikke slipper igjennom trykket, men at det er noe annet som gjør at trykket blir så høyt. På min escort sto spruten opp gjennom ene rilla i panseret. Trudde først det var toppakningen, men viste seg at blokka var sprekt. Får tru det "bare" er pakninga di... Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted May 7, 2007 Author Share Posted May 7, 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 7, 2007 Share Posted May 7, 2007 Det kan du si. Humøret var ikke på topp da jeg så på blokka mi etter å ha tatt av toppen. Behøver ikke være så ille hos deg da. Ville prøvd med ny radiator og en toppakningstester jeg, var jeg deg. Og sjekka at lokket åpner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted May 7, 2007 Author Share Posted May 7, 2007 jepp.. får ny radiator i slutten av uka.. fikk tak i en ny på i dag men bytta å den lakk før jeg rakk å starte bilen.. så motet er ikke lenger som det var for 3 dager siden:) men men. får vente på ny.. så for vi se hva det blir til.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted May 11, 2007 Author Share Posted May 11, 2007 hmmmm.. ingenting co i vannet.. kan det være så enkelt som vannpumpe? termostat eller noe? åsså at ikke lokket på tanken funker? sjønner ingenting nå jeg. nesten så jeg lurer på om jeg kan ha kjørt i en kant eller noe å revet den i filler Link to comment Share on other sites More sharing options...
armani Posted May 11, 2007 Share Posted May 11, 2007 da hadde den nok vært enda mer banka opp. ser ut som innvendig trykk har presset den slik.. 2wd sierra cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted May 11, 2007 Author Share Posted May 11, 2007 jo jeg vill nå tro det ca 100% sikkert jeg å. men det indre trykket. hmmm.. fra hvor? siden det ikke er co i vannet kan jeg vell så godt som sikkert utelukke topp/paking/blokk? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 12, 2007 Share Posted May 12, 2007 hør på oss gamlinger bytt lokket Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted May 12, 2007 Author Share Posted May 12, 2007 greit.. da gjør jeg det Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraxr4i Posted May 12, 2007 Author Share Posted May 12, 2007 trykkventilen i toppa er vel "plombert" tipper jeg. hva mener du igrunn m ed det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now