a.cosworth Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 Så vidt jeg kan se, så brukes ikke samme clutch på disse to bilene, nei. -Arne '03 Silverado, Duramax'11 VW transporter'06 Land Cruiser konebilX'86 Sierra Cos 2wd X'Sierra cos 4x4 X'SVT LightningX...osv...
RsTurboTaule Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 kan ikke brukes nei, da rst clutchen krever litt mer styrke,så ville ikke brukt den ,men du kan,men da vil den sikkert ikke tåle like mye/vare llenge 88 Escort RSTurbo
Guest jonnyaas Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 (edited) Huff, enn girkassa? er driverket på xr3i'en og rst det samme? Sto i Haynes at motor og girkasse må ut hvis man skal bytte klutsj.. Tar jeg ut XR3i motorn, så setter jeg ikke den inn igjenn, da blir det heller RST' når man først gjør halve jobben... *edited* Har akkurat kjøpt ny klutsj, men den kan jeg jo da selge videre for en billig penge.. Edited May 5, 2007 by jonnyaas
Rød Escort xr3i Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 (edited) Nei motoren må ikkje ut Du tar girkassa ut på under siden av bilen Edited May 6, 2007 by Rød Escort xr3i *Toyota mr2 gti 93*Mondeo 2,0l 95mod*Mondeo 2,0l 4x4 96mod*Sierra p100 2,9lv6 90mod*Escort rst 88mod r.i.pI rather push a Ford than drive a AUDI\VW
RsTurboTaule Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 trenger jo ikke å ta ut motoren +girkasse da mann .. KUN girkasse.. hehe.. escort er ikke helt håpløs da.. leser du donald eller? 88 Escort RSTurbo
Guest jonnyaas Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 (edited) trenger jo ikke å ta ut motoren +girkasse da mann .. KUN girkasse.. hehe.. escort er ikke helt håpløs da.. leser du donald eller? haha, ja Er det tungt å dra ut girkassa hvis jeg jekker fronten opp ca 40 cm? (det jeg får till) Hva må demonteres ? Speedowire. ryggelysbryter? må akselene av? noen som har pieling så jeg ikke går ut å får girkassa i hode... MK 3/4 Edited May 6, 2007 by jonnyaas
Guest jonnyaas Posted May 28, 2007 Posted May 28, 2007 HA! Tok en god slurp av selvtillit på flaske å fikk bytta klutsj! men den selvtilliten ødela ett motorfeste..
TJ_RS_Turbo Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 Samme svinghjul på rst og xr3i. Så hvorfor du ikke kan bruke clutchen fra en xr3i på en rst kan jeg ikke forstå. Tviler på at det er noen forskjell i hverken trykkplate eller lamell orginalt. På min sto det før orginal lamell, med ukjent trykkplate. Slura aldri, selv med 1.3 bar. Men fjærene gikk da. Kan jo hende trykkplata på rst er noe kraftigere. Hvor mange timer brukte du på å bytte clutchen forresten. 86 Escort RS turbo s2. Megasquirt edition.
Guest jonnyaas Posted May 29, 2007 Posted May 29, 2007 joda, er samme svinghjulet, derfor spørsmålet.. tok 8 Timer med matpause, stramming av ett hjulager, bytte av tenningssystem.. Hadde sikkert brukt 6 t eller mindre hvis jeg hadde stresset litt, men første klutsjen jeg har byttet på egenhånd.. Samme svinghjul på rst og xr3i. Så hvorfor du ikke kan bruke clutchen fra en xr3i på en rst kan jeg ikke forstå. Tviler på at det er noen forskjell i hverken trykkplate eller lamell orginalt. På min sto det før orginal lamell, med ukjent trykkplate. Slura aldri, selv med 1.3 bar. Men fjærene gikk da. Kan jo hende trykkplata på rst er noe kraftigere. Hvor mange timer brukte du på å bytte clutchen forresten. Du har rett! tror det er en svakhet med disse fjærene, for de var veldi slitte og nesten spist bort, lagde noen skikkelige riper og graderinger i svinghjulet så jeg burde klart byttet svinghjulet også.. Var på ferie nede i fauske hos svigers, så det var ikke så mye rom for å gjøre mere enn det jeg gjorde...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now