fennecen Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 (edited) har problemer med en escort (94mod 1.8 si sport combi) som lugger... har skiftet plugger, ledninger, luftfilter.... nei.... lugger like godt... bilen går klokkerent ved vanlig kjøring, men på lave turtall og etter nedover bakker så blir det voldsomt med lugging.. kan det ligge noe dritt i tanken? Edited May 13, 2007 by fennecen 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 sjekket bensinfilteret ? lekkasjer i vaakumslanger etc.? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 4, 2007 Author Share Posted May 4, 2007 sjekket bensinfilteret ? lekkasjer i vaakumslanger etc.? vakum ok, skal sjekke filter... 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 8, 2007 Author Share Posted May 8, 2007 vakum ok, skal sjekke filter... nææ var ikke det heller.....hmm 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
hår ball Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 falsk luft? min kuka vertfall noenlunde slik med falsk luft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 9, 2007 Author Share Posted May 9, 2007 falsk luft? min kuka vertfall noenlunde slik med falsk luft... hvordan kan jeg sjekke det? nå er vi snart drit lei hele denne escorten, har skiftet alle deler som er mulig å skifte (har heldigvis en bil stående som vi kan låne deler av) kan dysene ha noe å si? det som er rart er at den hopper og lugger samme stedet hver bidige gang. vi skifter en del, starter bilen, og rygger ned en liten bakke, og kjører 3m, akkuratt når bilen treffer fartsdumpen så får den "angst" og hoppesyke... tilbake, opp med panseret, skifte noe ant... ørten ganger nå.... alle tips mottas med takk:) 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 hvordan kan jeg sjekke det? nå er vi snart drit lei hele denne escorten, har skiftet alle deler som er mulig å skifte (har heldigvis en bil stående som vi kan låne deler av) kan dysene ha noe å si? det som er rart er at den hopper og lugger samme stedet hver bidige gang. vi skifter en del, starter bilen, og rygger ned en liten bakke, og kjører 3m, akkuratt når bilen treffer fartsdumpen så får den "angst" og hoppesyke... tilbake, opp med panseret, skifte noe ant... ørten ganger nå.... alle tips mottas med takk:) prøvd med kondensfjerner og latt bilen bli varm før du begynner å kjøre? sjekket gnisten på alle pluggene er ok? coil? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mazdafun Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 hvordan kan jeg sjekke det? startgass å spraye vilt rundt slanger .. øker turtallet suger den luft ett sted den ikke burde.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 9, 2007 Author Share Posted May 9, 2007 (edited) prøvd med kondensfjerner og latt bilen bli varm før du begynner å kjøre? sjekket gnisten på alle pluggene er ok? coil? desverre så vil den ikke likevel, har prøvd alt sammen.... hvis det kan være til hjelp til å finne ut problemet kan jeg filme littegranne;) så får dere høre/se hvordan hoppetussa er:) Edited May 9, 2007 by fennecen 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SAmundsen Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 Luftmassemåler? prøv evt. å rense den med bremserens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 (edited) Er det helst på lave turtall den lugger mest og henger etter på høye turtall? Bruker den litt mye bensin? vanskelig å starte av og til? lugger mer noen ganger enn andre? Har litt artige tomgangsturtall når den startes noen ganger? (fra 1000-2000 omdr.) Nettopp hadt min på værksted for det samme problemet som jeg beskriver der var lamdasonden gåen. var også luftmasseføleren som var gåen men den hadde ikke noe med lugginga og bensinforbruket mitt å gjøre. 2k i feilsøking og 3k i deler Trodde også det var vacumlekasje,plugger osv... Lamdasonden koster ca 1300 på ford får kjøpt noe billigere greier på biltema bytt den og se. Du har jo en delebil lån den lamdasonden, men vær ops på at den også kan være gåen PS: dem sitter som f.. smør gjengene inn med kobberfett etterpå Edited May 9, 2007 by Waterwolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 9, 2007 Author Share Posted May 9, 2007 Er det helst på lave turtall den lugger mest og henger etter på høye turtall? Bruker den litt mye bensin? vanskelig å starte av og til? lugger mer noen ganger enn andre? Har litt artige tomgangsturtall når den startes noen ganger? (fra 1000-2000 omdr.) Nettopp hadt min på værksted for det samme problemet som jeg beskriver der var lamdasonden gåen. var også luftmasseføleren som var gåen men den hadde ikke noe med lugginga og bensinforbruket mitt å gjøre. 2k i feilsøking og 3k i deler Trodde også det var vacumlekasje,plugger osv... Lamdasonden koster ca 1300 på ford får kjøpt noe billigere greier på biltema bytt den og se. Du har jo en delebil lån den lamdasonden, men vær ops på at den også kan være gåen PS: dem sitter som f.. smør gjengene inn med kobberfett etterpå har prøvd å koble av lambdaen, som en mekaniker sa vi kunne prøve, men ble ikke noe forskjell. plugget ifra LMM også, men ikke det heller....hmm eieren av denne bilen er drit lei... stakkars, dårlig start på fordkarrieren;) 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted May 9, 2007 Share Posted May 9, 2007 (edited) har prøvd å koble av lambdaen, som en mekaniker sa vi kunne prøve, men ble ikke noe forskjell. plugget ifra LMM også, men ikke det heller....hmm eieren av denne bilen er drit lei... stakkars, dårlig start på fordkarrieren;) kobble av hjelper ikke noe du må prøve en annen hvist jeg ikke missforsto deg. det er bare LMM som har ett reserveprog når du drar ut pluggen. Bensintrykket blir helt feil når lamdasonden er gåen vet ikke hjernen hvor mye den skal sprøyte inn så den sprøyter bare så det holder i massevis hehe. koble av stikket på lamdaen gjør den bare like ******. men kansje jeg missforstod deg 22mm fastnøkkel og 20 min skal du bruke Edited May 9, 2007 by Waterwolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 9, 2007 Author Share Posted May 9, 2007 (edited) kobble av hjelper ikke noe du må prøve en annen hvist jeg ikke missforsto deg. det er bare LMM som har ett reserveprog når du drar ut pluggen. Bensintrykket blir helt feil når lamdasonden er gåen vet ikke hjernen hvor mye den skal sprøyte inn så den sprøyter bare så det holder i massevis hehe. koble av stikket på lamdaen gjør den bare like ******. men kansje jeg missforstod deg 22mm fastnøkkel og 20 min skal du bruke hm da skal vi prøve det, men mekanikeren vi snakket med sa det skulle holde å bare koble den av og så prøve, men han kan jo ta feil vettu. og jeg syns jo selv det høres rart ut at det skal funke uten.. vi skal prøve dette ulven! Edited May 9, 2007 by fennecen 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 10, 2007 Author Share Posted May 10, 2007 hm da skal vi prøve det, men mekanikeren vi snakket med sa det skulle holde å bare koble den av og så prøve, men han kan jo ta feil vettu. og jeg syns jo selv det høres rart ut at det skal funke uten.. vi skal prøve dette ulven! da har vi bytta til en annen lambda, den som stod på hadde faktisk en ledning som var kuttet bilen ble en del bedre, men fremdeles lugger den kan det være bilen har havnet i en nødmodus? eller er ikke det sånn på escorten? kan det da hjelpe og koble fra batteriet en stund? 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Waterwolf Posted May 10, 2007 Share Posted May 10, 2007 (edited) da har vi bytta til en annen lambda, den som stod på hadde faktisk en ledning som var kuttet bilen ble en del bedre, men fremdeles lugger den kan det være bilen har havnet i en nødmodus? eller er ikke det sånn på escorten? kan det da hjelpe og koble fra batteriet en stund? Du må bytte luftmassemåleren også den er garangtert gåen den også siden lamdaen er gåen. Dem sammarbeider og hvist ikke LMM gir noe beskjed til lamdaen så jobber den seg ihjel pga feile signaler og ryker igjen på kort tid 2 uker - 1 mnd. Gjelder hvist bare Lamdaen er gåen også, da kan LMM ryke. Det som skjer er at hjernen har ikke noe luft signal å gå etter så derfor vil den få for mye bensin ved lave hastigheter dette blir lamdaen helt hysterisk av, fordi motoren vil slippe litt bensin ut i eksosrøret når den er kald og lamdaen tåler ikke noe bensin når den måler avgassen det sa fordmekanikeren til meg. Regner med at du mærker bilen blir bedre når den er varm da forbrenner den bensinen kjappere og lite havner på Lamdasonden Min bil lugget også når jeg bare hadde byttet lamda byttet også LMM nå og det hjalp vesentligt. Men vær ops på at ved brukte "slitasjedeler" så kan dem også være gåen når du prøvebytter. tenker da på en LMM Edited May 10, 2007 by Waterwolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 10, 2007 Author Share Posted May 10, 2007 Du må bytte luftmassemåleren også den er garangtert gåen den også siden lamdaen er gåen. Dem sammarbeider og hvist ikke LMM gir noe beskjed til lamdaen så jobber den seg ihjel pga feile signaler og ryker igjen på kort tid 2 uker - 1 mnd. Gjelder hvist bare Lamdaen er gåen også, da kan LMM ryke. Det som skjer er at hjernen har ikke noe luft signal å gå etter så derfor vil den få for mye bensin ved lave hastigheter dette blir lamdaen helt hysterisk av, fordi motoren vil slippe litt bensin ut i eksosrøret når den er kald og lamdaen tåler ikke noe bensin når den måler avgassen det sa fordmekanikeren til meg. Min bil lugget også når jeg bare hadde byttet lamda byttet også LMM nå og det hjalp vesentligt. da skal vi bytte over LMM'en også, ikke dumt å ha en delebil stående 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
fennecen Posted May 12, 2007 Author Share Posted May 12, 2007 (edited) ja da var problemet løst! skulle skifte LMM da, men såg litt på starteren først.. skruene på starteren var så rustne og vi fant ut at det var dårlig kontakt, har vert litt treg å starte, men da de skulle skrues av, knakk bolten som ledningen står på.... vi plukka av starteren fra delebilen og skulle montere den på igjen, da fant vi noe! giver/føleren på svinghjulet (under starteren) hadde av en eller annen grunn en klyse med tape rundt ledningen hmm dette må sjekkes! var det kontakt inni der da? såvidt...begge ledningene bare tvinnet i hverandre og surret en tape rundt... fant frem kabelsko og skjøta sammen igjen på skikkelig vis, en og en, ikke begge sammen prøvetur! oh yeah! bilen er som ny! takk til alle som har kommet med gode tips! Edited May 12, 2007 by fennecen 94 mod RockFord Escort 1,8 si sport stv Fennecen Edition / Focus 2011 Titanium stv-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now