Guest gatebilmannen Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 - Er dette mulig? - Hva må til for og sette sammen ett eget tillegsprut? - Noen som vet hvor det er mulig og få tak i alle delene som skal til? - Nettsider? - Noen andre her på forumet som har gjort noe lignende? - Bilder? Dette må være brukbart på IST. Om noen kunne hjulpet meg med dette!? Så hadde det vært flott. Mvh Gatebilmannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 (edited) - Er dette mulig? - Hva må til for og sette sammen ett eget tillegsprut? - Noen som vet hvor det er mulig og få tak i alle delene som skal til? - Nettsider? - Noen andre her på forumet som har gjort noe lignende? - Bilder? Dette må være brukbart på IST. Om noen kunne hjulpet meg med dette!? Så hadde det vært flott. Mvh Gatebilmannen 1. Ja, det er mulig. 2. trykkbrytere, dyser og ledninger (strømledninger selvfølgelig.) 3. Gikturbo har trykkbrytere, hyggern har biler med dyser, butikker har ledninger 4. www.gikturbo.no 5. Mange som har bygget eget tilleggssprut. Der iblant morty. 6. Søk. Edited May 3, 2007 by void Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gatebilmannen Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 (edited) fungerer denne greit? http://www.gikturbo.no/shop/pDetail.asp?id=18 Eller burde jeg gå får den litt dyrere? Hva biler burde jeg ta dysene fra? Edited May 3, 2007 by gatebilmannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 - Er dette mulig? - Hva må til for og sette sammen ett eget tillegsprut? - Noen som vet hvor det er mulig og få tak i alle delene som skal til? - Nettsider? - Noen andre her på forumet som har gjort noe lignende? - Bilder? Dette må være brukbart på IST. Om noen kunne hjulpet meg med dette!? Så hadde det vært flott. Mvh Gatebilmannen Nå bør man skille mellom tilleggs-sprut som regulerer bensinmengde med motorbelastning og enkle tilleggs-dyser som er simple av/på greier. En bekjent har nettopp fått bilen sin (ikke IST) på veien med dobble originalsprut. Etter endel innjustering og kreative løsninger funker dette nå tilfredstillende. Lignende løsning burde ikke være umulig på IST. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 har ikke en del saab turbo trykkbrytere som kan brukes da ? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pogona Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 fungerer denne greit? http://www.gikturbo.no/shop/pDetail.asp?id=18 Eller burde jeg gå får den litt dyrere? Hva biler burde jeg ta dysene fra? den fungerer knall, følsom og med justering har ein eg ikkje har fått bruk for som du kan få for 150 kr om du trenger speed freak - going nowhere, real fast Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossiemk1 Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 Trykkbryter fungerer, men er ikke optimalt... Men med 2stk trykkbrytere, og feks 2stk std cosworth dyser, og en justering på rullende landevei, så burde det bli ganske bra... Ville heller kjøpt noe slikt: http://www.gikturbo.no/shop/pDetail.asp?id=559 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted May 3, 2007 Share Posted May 3, 2007 (edited) Produkt Map Fueler MF2 for 1 - 2 eks dyser Pris 3 450,00 +mva. Det blir 4312,5kr. Er jo hva megasquirt sprut koster jo. sånn ca Og da har du jo mye mer å gå på enn et tilleggsspurt. Edited May 3, 2007 by void Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Produkt Map Fueler MF2 for 1 - 2 eks dyser Pris 3 450,00 +mva. Det blir 4312,5kr. Er jo hva megasquirt sprut koster jo. sånn ca Og da har du jo mye mer å gå på enn et tilleggsspurt. Den store fordelen med MF2 er at det er noe alle kan montere, det går raskt og resultatet blir bra. Jeg har IKKE det samme inntrykket når det gjelder Megasquirt. MS ble vel tatt frem for dem som ønsker, og er villig til, å lære seg mer om hvordan ett sprut fungerer, enn for dem som vil ha gode resultater enkelt og raskt. MF2 kan også brukes som elektronisk boost controller med varierende ladetrykk i forhold til motorturtall om ønskelig, og kan da også brukes til å styre "AIR injectors". Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 MF2 kan også brukes som elektronisk boost controller med varierende ladetrykk i forhold til motorturtall om ønskelig, og kan da også brukes til å styre "AIR injectors". Denne tror jeg du må forklare litt nermere.. 1 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Magne Posted May 4, 2007 Share Posted May 4, 2007 Noen her som har erfaring med MF2 som dei vil dele ? <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Noen her som har erfaring med MF2 som dei vil dele ? Jeg har hatt en sånn og var meget fornøyd med det. Sjekk www.powerpage.dk Det har dem mf2 for 2700 dkr og du kan også laste ned brukermanualen. 88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br /> 92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br /> Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gatebilmannen Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 (edited) Noen som har en tegning over ledningsnettet til en sierra is? Noen som vet hvor man kan få tak i strømledningene som skal inn på dysene? Altså til tillegssprut Edited May 5, 2007 by gatebilmannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
xr4ti Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Koblingskjema her. Ledninger finner du hos høggern fra en bil med innsprut, bare klipp av så mye som du kan og så lodder du på det som mangler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest gatebilmannen Posted May 5, 2007 Share Posted May 5, 2007 Koblingskjema her. Ledninger finner du hos høggern fra en bil med innsprut, bare klipp av så mye som du kan og så lodder du på det som mangler. Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS 1000 Posted May 8, 2007 Share Posted May 8, 2007 Denne tror jeg du må forklare litt nærmere.. Når Rs 500 ble brukt i motorsport ble de utstyrt med Air Injectorer til å styre ladetrykket. Dette fordi at dette systemet kan styre ladetrykket med større nøyaktig enn mye av det andre som tilbys. (Tenk deg å forsøke å styre bensinmengde med amal ventil eller bleed ). Problemet med å ettermontere dette idag er at det er irriterende kostbart fordi man vanligvis må sende ECU til England for modifisering og ladetrykk-kurven må gjerne "live mappes" også. Med MF2, 2 stk store dyser, 2 alubiter fra en fuel rail, en plate og noen nippler så kan man lett ordne Air injectorer selv, og man kan justere ladetrykk-kurven selv også. Ønsker man f.eks høyere ladetrykk på 6000 o/min, så går man til 6000 o/min på MF2 og justerer. Dersom clutchen slurer ved 4500 o/min, men holder over 5000 o/min så justerer man ned ladetrykket rundt 4500, og bare der! Kuppet for clutch og drivverk. Det er også slik at MF2 kan kobles til MAP sensor. Da kan man gjøre det slik at dersom ladetrykket av en eller annen grunn blir for høyt eller for lavt, så oppfatter selvsagt MAP sensoren dette og etterjusterer wg slik at ladetrykket endres til det opprinnelige. Enda er det mer, men jeg gir meg her. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now