Jump to content

Bygge egen tilleggsprut? (IST)


Guest gatebilmannen

Recommended Posts

Guest gatebilmannen

- Er dette mulig?

- Hva må til for og sette sammen ett eget tillegsprut?

- Noen som vet hvor det er mulig og få tak i alle delene som skal til?

- Nettsider?

- Noen andre her på forumet som har gjort noe lignende?

- Bilder?

 

Dette må være brukbart på IST. Om noen kunne hjulpet meg med dette!? Så hadde det vært flott.

 

Mvh Gatebilmannen

Link to comment
Share on other sites

- Er dette mulig?

- Hva må til for og sette sammen ett eget tillegsprut?

- Noen som vet hvor det er mulig og få tak i alle delene som skal til?

- Nettsider?

- Noen andre her på forumet som har gjort noe lignende?

- Bilder?

 

Dette må være brukbart på IST. Om noen kunne hjulpet meg med dette!? Så hadde det vært flott.

 

Mvh Gatebilmannen

 

1. Ja, det er mulig.

2. trykkbrytere, dyser og ledninger (strømledninger selvfølgelig.)

3. Gikturbo har trykkbrytere, hyggern har biler med dyser, butikker har ledninger

4. www.gikturbo.no

5. Mange som har bygget eget tilleggssprut. Der iblant morty.

6. Søk. :)

Edited by void
logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

- Er dette mulig?

- Hva må til for og sette sammen ett eget tillegsprut?

- Noen som vet hvor det er mulig og få tak i alle delene som skal til?

- Nettsider?

- Noen andre her på forumet som har gjort noe lignende?

- Bilder?

 

Dette må være brukbart på IST. Om noen kunne hjulpet meg med dette!? Så hadde det vært flott.

 

Mvh Gatebilmannen

 

Nå bør man skille mellom tilleggs-sprut som regulerer bensinmengde med motorbelastning og enkle tilleggs-dyser som er simple av/på greier.

 

En bekjent har nettopp fått bilen sin (ikke IST) på veien med dobble originalsprut. Etter endel innjustering og kreative løsninger funker dette nå tilfredstillende. Lignende løsning burde ikke være umulig på IST.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

har ikke en del saab turbo trykkbrytere som kan brukes da ?

2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk

X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue

X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3

X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk

X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800)

X 88 sierra 2,0 sedan

X 90 sierra 2,0i combi

Link to comment
Share on other sites

Produkt Map Fueler MF2 for 1 - 2 eks dyser

Pris 3 450,00 +mva.

 

Det blir 4312,5kr. Er jo hva megasquirt sprut koster jo. sånn ca :) Og da har du jo mye mer å gå på enn et tilleggsspurt.

Edited by void
logo_cosworth_small.gif
Link to comment
Share on other sites

Produkt Map Fueler MF2 for 1 - 2 eks dyser

Pris 3 450,00 +mva.

 

Det blir 4312,5kr. Er jo hva megasquirt sprut koster jo. sånn ca :) Og da har du jo mye mer å gå på enn et tilleggsspurt.

 

Den store fordelen med MF2 er at det er noe alle kan montere, det går raskt og resultatet blir bra. Jeg har IKKE det samme inntrykket når det gjelder Megasquirt. MS ble vel tatt frem for dem som ønsker, og er villig til, å lære seg mer om hvordan ett sprut fungerer, enn for dem som vil ha gode resultater enkelt og raskt.

 

MF2 kan også brukes som elektronisk boost controller med varierende ladetrykk i forhold til motorturtall om ønskelig, og kan da også brukes til å styre "AIR injectors". B)

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

MF2 kan også brukes som elektronisk boost controller med varierende ladetrykk i forhold til motorturtall om ønskelig, og kan da også brukes til å styre "AIR injectors". B)

 

Denne tror jeg du må forklare litt nermere..

  • Like 1

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Noen her som har erfaring med MF2 som dei vil dele :) ?

 

Jeg har hatt en sånn og var meget fornøyd med det. Sjekk www.powerpage.dk

Det har dem mf2 for 2700 dkr og du kan også laste ned brukermanualen.

88 Sierra RS Cosworth. Hvit<br />

92 Sierra DOHC 4x4 Turbo. Sølv *DØD*<br />

Prosjekt tråd til alle bilene: <a href='http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/61088-sierra-dohc-4x4-turbo/'class='bbc_url' title=''>Prosjekttråd</a>

Link to comment
Share on other sites

Guest gatebilmannen

Noen som har en tegning over ledningsnettet til en sierra is?

 

Noen som vet hvor man kan få tak i strømledningene som skal inn på dysene? Altså til tillegssprut

Edited by gatebilmannen
Link to comment
Share on other sites

Guest gatebilmannen
Koblingskjema her.

Ledninger finner du hos høggern fra en bil med innsprut, bare klipp av så mye som du kan og så lodder du på det som mangler.

 

Thanks :)

Link to comment
Share on other sites

Denne tror jeg du må forklare litt nærmere..

Når Rs 500 ble brukt i motorsport ble de utstyrt med Air Injectorer til å styre ladetrykket. Dette fordi at dette systemet kan styre ladetrykket med større nøyaktig enn mye av det andre som tilbys. (Tenk deg å forsøke å styre bensinmengde med amal ventil eller bleed :lol:).

Problemet med å ettermontere dette idag er at det er irriterende kostbart fordi man vanligvis må sende ECU til England for modifisering og ladetrykk-kurven må gjerne "live mappes" også.

 

Med MF2, 2 stk store dyser, 2 alubiter fra en fuel rail, en plate og noen nippler så kan man lett ordne Air injectorer selv, og man kan justere ladetrykk-kurven selv også. Ønsker man f.eks høyere ladetrykk på 6000 o/min, så går man til 6000 o/min på MF2 og justerer. Dersom clutchen slurer ved 4500 o/min, men holder over 5000 o/min så justerer man ned ladetrykket rundt 4500, og bare der! Kuppet for clutch og drivverk.

 

Det er også slik at MF2 kan kobles til MAP sensor. Da kan man gjøre det slik at dersom ladetrykket av en eller annen grunn blir for høyt eller for lavt, så oppfatter selvsagt MAP sensoren dette og etterjusterer wg slik at ladetrykket endres til det opprinnelige.

 

Enda er det mer, men jeg gir meg her.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...