Jump to content

Recommended Posts

Posted

Driver å instalerer sm4 i min escort.

 

Bruker dem orginale giverene, på veiv og fordeler osv.

 

Kjører med singel koil.

 

Men får ingen gnist..

 

Skal utfra skjemategningene bruke en tenningsmodul: BOSCH 227 100 124.

 

Den jeg har i bilen er levert av magneti marelly, Fysisk utvendig ser dem like ut med 7 tillkoblinger.

 

Noen som vet om det er noe forskjell?

Posted

Mener at Autronic må ha den nevnte tenningsmodul fra Bosch. Meg bekjent er det også en tenningsmodul som kun finnes i Australia.

KRB Trading kan hjelpe deg med alt du måtte trenge av tilbehør.

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Posted (edited)
Mener at Autronic må ha den nevnte tenningsmodul fra Bosch. Meg bekjent er det også en tenningsmodul som kun finnes i Australia.

KRB Trading kan hjelpe deg med alt du måtte trenge av tilbehør.

vist du skal kjøre singel coil bør du ha ein tenningsmodul, forsterker som heiter msd 6A

Edited by HUSNES PIT STOP
Posted (edited)

Du mener en coil i sammenheng med fordeler eller? -Jeg kjører med cossie tenningsmodul å en enkel coil på Autronic! ;)

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted (edited)
Jeg kjører med cossie tenningsmodul å singelcoil på Autronic! ;)

ja men då har du ei svak tenning. Bilen går heilt fint so lenge du holder deg under 350-400hk.. so han kan like gjerne bruke org modul som bosch, men eg anb MSD boks.

Edited by HUSNES PIT STOP
Posted (edited)

Men Haavard her fikk jo ingen gnist! -Var det som var poenget mitt!

 

-Så grpA coil blir for svakt til ca 400hk?

Edited by Ronny

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted (edited)
Du mener en coil i sammenheng med fordeler eller? -Jeg kjører med cossie tenningsmodul å en enkel coil på Autronic! ;)

 

Jepp det er dette jeg mener..

 

Fikk besked med krb om å file bort den ene tanna under fordeler. kunne kjøre på magnet sensorene, trengte ikke hall givere på sm4.

 

Skal berre bruke dette oppsettet med singel coil til jeg får vist bilen. vist jeg får det til.

Har du software som et ferdig mappa? fikk med krb. men dette med div mangler og hall givere.

 

Om du har.. kan det sendes til haavard@nordynamic.no

Edited by haavard26
Posted (edited)
Men Haavard her fikk jo ingen gnist! -Var det som var poenget mitt!

 

-Så grpA coil blir for svakt til ca 400hk?

eg snakker om singel coil med fordeler ja... såg ikkje innlegget ditt:) jo holder til ca 400hk

 

eg tipper feilen ligger i softwaren.......

Edited by HUSNES PIT STOP
Posted

Jeg har jo det "mappet" som jeg har kjørt med i over ett år nå! Men det er til 465cc dyser, men det er ikke prob å gjøre om. Ble mappet helt opp til 2 bar!. Mulig jeg kan få sendt dette imorgen kveld, om jeg rekker det. hvis ikke på fredag! ;)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted

Hva koster forresten en komplett Autronic SM4 idag?

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Posted
Jeg har jo det "mappet" som jeg har kjørt med i over ett år nå! Men det er til 465cc dyser, men det er ikke prob å gjøre om. Ble mappet helt opp til 2 bar!. Mulig jeg kan få sendt dette imorgen kveld, om jeg rekker det. hvis ikke på fredag! ;)

 

Det hadde vert kjempegreier:)

 

Takker for hjelpen så langt:)

Posted
Eg anbefaler MSD boks.

Det gjør forsåvidt jeg også, men til 4 sylindrede motorer er MSD SCI mer egnet enn tradisjonelle 6A, som først og fremst er tatt frem til V8 motorer.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

Har styra og ordna i hele dag. men forsatt ikke gnist..

 

Må marelli tennings modulen kobles på et annet oppsett en bosch modulen?

 

Bosch og marelli modulene er fysisk like med pinner fra 1 til 7.

 

Har strømm til modulen og måler 12 volt til koil, signal fra ecu (ign op1) men ingen utslag fra coil . har prøvd 2 koiler og 2 marelli moduler.

Posted

Gjore en feil med min tenningsmodul. på esc coswort.

 

Finner ingen koblingsskemaer som viser hva pinner fra 1 til 7 går.

 

Jeg satte den opp slik som en BOSCH 227 100 124 ignition module

 

Pin1: (- coil)

pin2: (Ground)

pin4: (+battery/relay and + coil)

pin5: (ecu) o/p ignition 1 PNK/WHT)

 

Men dette er feil og jeg trenger det orginale oppsettet som jeg ikke ikke har når jeg har bytta plassering på ledningene :blush:

Posted

Ser på koblings-skjemaet mitt nå.... Bruker Bosch 008, er vel fra cossie 2wd...

 

Mangler numerering, men om det regnes ifra venstre til høyre, så er det slik:

 

Pinne 2: Rosa/Hvit, Ignition o/p 1..

4: +fra Batteri via Relè..

5: Jord..

7: Minus (signal) til Coil..

 

Men om pinne 1 sitter helt til Høyre, blir det motsatt, slik:

 

Pinne 1: signal til Coil..

3: Jord..

4: +Batteri

6: Rosa/Hvit, Ignition o/p 1...

;)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted
Ser på koblings-skjemaet mitt nå.... Bruker Bosch 008, er vel fra cossie 2wd...

 

Mangler numerering, men om det regnes ifra venstre til høyre, så er det slik:

 

Pinne 2: Rosa/Hvit, Ignition o/p 1..

4: +fra Batteri via Relè..

5: Jord..

7: Minus (signal) til Coil..

 

Men om pinne 1 sitter helt til Høyre, blir det motsatt, slik:

 

Pinne 1: signal til Coil..

3: Jord..

4: +Batteri

6: Rosa/Hvit, Ignition o/p 1...

;)

 

Får teste dette i mårra, takker for hjelpen:)

Posted

Så fint at den startet da! ;)

 

Den innovate'n er BRA! :D

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Posted

Ble anbefalt av krb å ikke bruke den, fordi den ikke var nøyaktig nukk.. dem solgte vistnukk en som var mye bedre :blink:

 

Men jenspeed bruker og selger desse?

Posted
Ble anbefalt av krb å ikke bruke den, fordi den ikke var nøyaktig nukk.. dem solgte vistnukk en som var mye bedre :blink:

 

Men jenspeed bruker og selger desse?

 

Til prisen så er de veldig kurante. Den som KRB selger er vel Autronics egen i versjon A og B, koster ganske så mye mer disse.

Motorsport Developments i England testet Innovate sin for 1 år siden eller no mot sin industrivariant og noe feilvisning var det jo

men jeg mener og huske at de var rimelig greit fornøyd med tanke på prisen.

Men en proff trimmer skal selvfølgelig ha noe annet en denne..

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Posted

Nei det var ikk autronic han solgte. det var noe til rundt 4000.

 

Autronic sine brebandslamdaer kåster vel 13-20000 kroner.

 

Så jeg kan stole på at en ikke svir stempler med innovate og at en greier å justere dyser noenlunde?

 

Satser på ett oppsett med rundt 450 hk etterhvert.

 

 

Så tenker jeg går for innovate

Posted

Bjørnstad Bil bruker noe utstyr fra innovate, bla denne når de er ute på veien for fintuning med liten"last", da dette er vanskelig i dyna'n!.. ;)

287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc).

Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...