haavard26 Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Driver å instalerer sm4 i min escort. Bruker dem orginale giverene, på veiv og fordeler osv. Kjører med singel koil. Men får ingen gnist.. Skal utfra skjemategningene bruke en tenningsmodul: BOSCH 227 100 124. Den jeg har i bilen er levert av magneti marelly, Fysisk utvendig ser dem like ut med 7 tillkoblinger. Noen som vet om det er noe forskjell?
cbp Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Mener at Autronic må ha den nevnte tenningsmodul fra Bosch. Meg bekjent er det også en tenningsmodul som kun finnes i Australia. KRB Trading kan hjelpe deg med alt du måtte trenge av tilbehør. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
HUSNES MOTORSPORT Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 (edited) Mener at Autronic må ha den nevnte tenningsmodul fra Bosch. Meg bekjent er det også en tenningsmodul som kun finnes i Australia. KRB Trading kan hjelpe deg med alt du måtte trenge av tilbehør. vist du skal kjøre singel coil bør du ha ein tenningsmodul, forsterker som heiter msd 6A Edited May 2, 2007 by HUSNES PIT STOP
Ronny Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 (edited) Du mener en coil i sammenheng med fordeler eller? -Jeg kjører med cossie tenningsmodul å en enkel coil på Autronic! Edited May 2, 2007 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
HUSNES MOTORSPORT Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 (edited) Jeg kjører med cossie tenningsmodul å singelcoil på Autronic! ja men då har du ei svak tenning. Bilen går heilt fint so lenge du holder deg under 350-400hk.. so han kan like gjerne bruke org modul som bosch, men eg anb MSD boks. Edited May 2, 2007 by HUSNES PIT STOP
Ronny Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 (edited) Men Haavard her fikk jo ingen gnist! -Var det som var poenget mitt! -Så grpA coil blir for svakt til ca 400hk? Edited May 2, 2007 by Ronny 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
haavard26 Posted May 2, 2007 Author Posted May 2, 2007 (edited) Du mener en coil i sammenheng med fordeler eller? -Jeg kjører med cossie tenningsmodul å en enkel coil på Autronic! Jepp det er dette jeg mener.. Fikk besked med krb om å file bort den ene tanna under fordeler. kunne kjøre på magnet sensorene, trengte ikke hall givere på sm4. Skal berre bruke dette oppsettet med singel coil til jeg får vist bilen. vist jeg får det til. Har du software som et ferdig mappa? fikk med krb. men dette med div mangler og hall givere. Om du har.. kan det sendes til haavard@nordynamic.no Edited May 2, 2007 by haavard26
HUSNES MOTORSPORT Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 (edited) Men Haavard her fikk jo ingen gnist! -Var det som var poenget mitt! -Så grpA coil blir for svakt til ca 400hk? eg snakker om singel coil med fordeler ja... såg ikkje innlegget ditt:) jo holder til ca 400hk eg tipper feilen ligger i softwaren....... Edited May 2, 2007 by HUSNES PIT STOP
Ronny Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Jeg har jo det "mappet" som jeg har kjørt med i over ett år nå! Men det er til 465cc dyser, men det er ikke prob å gjøre om. Ble mappet helt opp til 2 bar!. Mulig jeg kan få sendt dette imorgen kveld, om jeg rekker det. hvis ikke på fredag! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
cbp Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Hva koster forresten en komplett Autronic SM4 idag? If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
haavard26 Posted May 2, 2007 Author Posted May 2, 2007 Jeg har jo det "mappet" som jeg har kjørt med i over ett år nå! Men det er til 465cc dyser, men det er ikke prob å gjøre om. Ble mappet helt opp til 2 bar!. Mulig jeg kan få sendt dette imorgen kveld, om jeg rekker det. hvis ikke på fredag! Det hadde vert kjempegreier:) Takker for hjelpen så langt:)
RS 1000 Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 Eg anbefaler MSD boks. Det gjør forsåvidt jeg også, men til 4 sylindrede motorer er MSD SCI mer egnet enn tradisjonelle 6A, som først og fremst er tatt frem til V8 motorer. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
haavard26 Posted May 3, 2007 Author Posted May 3, 2007 Har styra og ordna i hele dag. men forsatt ikke gnist.. Må marelli tennings modulen kobles på et annet oppsett en bosch modulen? Bosch og marelli modulene er fysisk like med pinner fra 1 til 7. Har strømm til modulen og måler 12 volt til koil, signal fra ecu (ign op1) men ingen utslag fra coil . har prøvd 2 koiler og 2 marelli moduler.
RS 1000 Posted May 4, 2007 Posted May 4, 2007 Skulle tro at noen av resurspersonene her skulle kunne hjelpe. Mye og og nyttig informasjon og lærdom og hente: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=18473 Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
haavard26 Posted May 5, 2007 Author Posted May 5, 2007 Gjore en feil med min tenningsmodul. på esc coswort. Finner ingen koblingsskemaer som viser hva pinner fra 1 til 7 går. Jeg satte den opp slik som en BOSCH 227 100 124 ignition module Pin1: (- coil) pin2: (Ground) pin4: (+battery/relay and + coil) pin5: (ecu) o/p ignition 1 PNK/WHT) Men dette er feil og jeg trenger det orginale oppsettet som jeg ikke ikke har når jeg har bytta plassering på ledningene
Ronny Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 Ser på koblings-skjemaet mitt nå.... Bruker Bosch 008, er vel fra cossie 2wd... Mangler numerering, men om det regnes ifra venstre til høyre, så er det slik: Pinne 2: Rosa/Hvit, Ignition o/p 1.. 4: +fra Batteri via Relè.. 5: Jord.. 7: Minus (signal) til Coil.. Men om pinne 1 sitter helt til Høyre, blir det motsatt, slik: Pinne 1: signal til Coil.. 3: Jord.. 4: +Batteri 6: Rosa/Hvit, Ignition o/p 1... 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
haavard26 Posted May 5, 2007 Author Posted May 5, 2007 Ser på koblings-skjemaet mitt nå.... Bruker Bosch 008, er vel fra cossie 2wd... Mangler numerering, men om det regnes ifra venstre til høyre, så er det slik: Pinne 2: Rosa/Hvit, Ignition o/p 1.. 4: +fra Batteri via Relè.. 5: Jord.. 7: Minus (signal) til Coil.. Men om pinne 1 sitter helt til Høyre, blir det motsatt, slik: Pinne 1: signal til Coil.. 3: Jord.. 4: +Batteri 6: Rosa/Hvit, Ignition o/p 1... Får teste dette i mårra, takker for hjelpen:)
haavard26 Posted May 6, 2007 Author Posted May 6, 2007 Fikk start og Motor gjekk heilt greit for å vere første oppstart . Men trenger en berbandslamda, er lamdaen fra innovate bra eller unøyaktig? Har hørt litt av hvert. http://images.google.com/imgres?imgurl=htt...l%3Dno%26sa%3DG
Ronny Posted May 6, 2007 Posted May 6, 2007 Så fint at den startet da! Den innovate'n er BRA! 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
haavard26 Posted May 7, 2007 Author Posted May 7, 2007 Ble anbefalt av krb å ikke bruke den, fordi den ikke var nøyaktig nukk.. dem solgte vistnukk en som var mye bedre Men jenspeed bruker og selger desse?
cbp Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Ble anbefalt av krb å ikke bruke den, fordi den ikke var nøyaktig nukk.. dem solgte vistnukk en som var mye bedre Men jenspeed bruker og selger desse? Til prisen så er de veldig kurante. Den som KRB selger er vel Autronics egen i versjon A og B, koster ganske så mye mer disse. Motorsport Developments i England testet Innovate sin for 1 år siden eller no mot sin industrivariant og noe feilvisning var det jo men jeg mener og huske at de var rimelig greit fornøyd med tanke på prisen. Men en proff trimmer skal selvfølgelig ha noe annet en denne.. If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
haavard26 Posted May 7, 2007 Author Posted May 7, 2007 Nei det var ikk autronic han solgte. det var noe til rundt 4000. Autronic sine brebandslamdaer kåster vel 13-20000 kroner. Så jeg kan stole på at en ikke svir stempler med innovate og at en greier å justere dyser noenlunde? Satser på ett oppsett med rundt 450 hk etterhvert. Så tenker jeg går for innovate
Ronny Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Bjørnstad Bil bruker noe utstyr fra innovate, bla denne når de er ute på veien for fintuning med liten"last", da dette er vanskelig i dyna'n!.. 287Hk/440Nm på hjulene@1,85bar. Sierra is-Turbo, Garrett T4, Audi S2 WG, Rs500Cooler, Autronic, Spec Stage5 Drag-clutch(716Nm), Siemens Deka 3105 (840cc). Kommer: FullPreppa Topp m/kvassere kam, Rustfritt Grenrør, rustfritt 3" Magnex. 60mm Wastegate.+++
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now