Guest Rabbit Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 Er T3 flens på 2wd cosworth eksosmanifold, men har en turbo med T25 flens som jeg kunne tenkt meg og prøve (GT28RS). Så hvordan løser jeg dette, ønsker å bruke 2wd manifolden.
cossie4ever Posted May 2, 2007 Posted May 2, 2007 finnes overganger fra t4 til t3 så må jo finnes fra t3 til t25 og reiner eg med, du kan eventuelt lage sjøl
RS 1000 Posted May 3, 2007 Posted May 3, 2007 Er T3 flens på 2wd cosworth eksosmanifold, men har en turbo med T25 flens som jeg kunne tenkt meg og prøve (GT28RS). Så hvordan løser jeg dette, ønsker å bruke 2wd manifolden. GT28RS kan leveres med T3 turbinhus, såkalt "retrofit". Dette for å kunne bruke moderne turboer som erstatnings/oppgraderingsturbo for disse gamle og lite effektive T3 snurrene. Med Turbonetics Cosworth baklokk med "stort" WG lokk blir det "bolt on". Ett annet alternativ er å lage ny øvre del av 2wd manifolden. Enda ett alternativ er å bruke Escort Cosworth T25 turbinhuset som har T3 flens og få dette maksinert opp til å passe GT28RS turbinhjulet på 53,85 mm. Husker jeg rett i farten har GT28R samme stordiameter som Escort Cosworth T25 turboen, nemlig 53 mm. Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now