Jump to content

Recommended Posts

Posted

har en cosworth 4x4 som er gjort bitte litt med... bla: grønne dyser, chip, 3 " eksos å litt div... funka fint i fjord med org 4x4 turbo... da kom trykket på ca 3500-4000... men har bytta til en t35 turbo.. å får ikke fult trykk før 5000 rpm... å da er det ikke langt igjenn før sperra slår inn.. fins det noen som helst måte å kunne få trykket litt før på? trodde ikke det skulle bli så mye forskjell med en t35 turbo.. men når den kom var det god futt i den:)

Posted
har en cosworth 4x4 som er gjort bitte litt med... bla: grønne dyser, chip, 3 " eksos å litt div... funka fint i fjord med org 4x4 turbo... da kom trykket på ca 3500-4000... men har bytta til en t35 turbo.. å får ikke fult trykk før 5000 rpm... å da er det ikke langt igjenn før sperra slår inn.. fins det noen som helst måte å kunne få trykket litt før på? trodde ikke det skulle bli så mye forskjell med en t35 turbo.. men når den kom var det god futt i den:)

 

Syns det hørtes veldig seint ut uansett jeg, med org 4x4 turbo og. Jeg har jo fullt trykk med RS500 turbo på rundt 3800rpm, denne leverer mer luft enn begge de turboene du nevner her.

Høres ut som det er noe galt, uten at jeg kan hjelpe med hva dessverre.

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Posted
har og en liten misstanke om at noe er galt ja... men spørsmålet er hva :)

 

Hehe, jepp, sant det ;)

Tror det var noe galt da du hadde originalturboen og, skal lade atskillig tidligere den såvidt jeg vet..

Sikkert noen her som har peil :)

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Posted

jeg hadde 1 bar på rund 2300-2400 omdreininger på 4x4 cosworthen, med 290 chip, elers orginal, synes jeg og huske. dette var i 5 gir i slakk motbakke

"Jeg brukte utallige summer på damer, fyll og raske biler. Resten sløste jeg bort!"

George Best

Posted (edited)

Kremt...kunne ikke se du nevnte 3 bars MAP, men det har du vel? Lekasjer til denne da!

Forresten! hva er det du mener med"fullt ladetrykk"?,og hva lader du da! på 5000 rpm?

Edited by xr4ti
Posted

hvor mye forspenn har du på actuator, og hvilken actuator har du?

 

hvordan ladetrykksstyring har du? amal/bleed/etc

Cosworth!

Posted

har 3 bar mapp ja.. på 5000rpm har jeg 1,5 ladetrykk.. har akuratt nå stilt akuator slik at når eksos spjeld på turbo er lukket glik staket rett på den uten å dra den til... så kansje jeg burde stramme litt til? har en sånn turbo smart dibbedutt til trykket.

Posted

legg på 4-5mm forspenn og prøv da.

 

ellers så kan du også borre et 2mm hull i actuatoren din som en fast bleed der og, men prøv mer forspenn først.

 

husk å justere ned bleeden din samtidig! :)

Cosworth!

Posted

responsen blir treig on ikke turbo XS`n har riktig grunninnstilling....

1986 sierra cosworth "gpa"

1980 escort 1600 sport

2006 BMW e60 520d

2000 Transporter t4 2,5 tdi

2002 Subaru wrx sti prodrive

1999 Honda Cbr 600f

2008 mitsubishi L200

Posted
har 3 bar mapp ja.. på 5000rpm har jeg 1,5 ladetrykk.. har akuratt nå stilt akuator slik at når eksos spjeld på turbo er lukket glik staket rett på den uten å dra den til... så kansje jeg burde stramme litt til? har en sånn turbo smart dibbedutt til trykket.

 

Du må stramme mye mer.

Mange er uenig med det som funker godt for oss, for det er mye forspenn. Hele 8-10 mm forspenn på -31 actuatorer og T34 turboer. Du bør absolutt kjøre med noe bleed greier ja. Hjemmelaget eller TurboXs, Turbosmart e.l.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

fikk fiksa d nå... bytta akuator til den orginale... den andre var så stram at jeg ikke fikk dradd den ut.. så nå gikk den som et uvær:) takk for all hjelp

Posted

Det er bra. Alt for mange undervurderer hva en god actuator (og solid brakett) tilfører av resultat. De som IKKE klager er de som IKKE kjører krom jalla greier. Kjør Garrett, Schwitzer eller andre kvalitets actuatorer!

 

Dersom du har betydelig lavere ladetrykk ved 7000 o/min enn ved 4000 o/min og ikke vil ha det slik, da kan du prøve med å øke forspennet ytterligere.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Posted

litt OT men: når begynner en -31 actuator og åpne på i trykk? ettersom jeg har lest så åpner en -34 actuator på 20 psi, noen som kan bekrefte dette?

Cosworth!

Posted
litt OT men: når begynner en -31 actuator og åpne på i trykk? ettersom jeg har lest så åpner en -34 actuator på 20 psi, noen som kan bekrefte dette?

 

Jeg sjekket dette for en stund tilbake og har det i notatene en plass. Husker jeg rett så er -31 actuatoren 12 mm åpen på 1,1 BAR og for -34 er trykket 1,4 BAR for 12 mm. At selve -34 actuatoren begynner å røre på seg på 20 psi er iallefall feil.

 

Har selv kjørt turbo med -34 actuator koblet direkte til turboen uten amal, bleeder e.l. Da ladet det moderate 0,9 BAR.

Hovedproblemet med inkompetanse er at innehaveren sjelden er klar over dette selv. Vedkommende fortsetter derfor sitt virke med å ødelegge for alle dem som tar kontakt.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...