Guest -FesteR- Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 (edited) Nå har jeg en '77 modell Ford Capri, ombygd til MKIII forsikret hos gjensidige, får å få veteran forsikring der så må bilen være i "helt" orginal stand og man må søke om veteran forsikring, man kan heller ikke ha lenger kjøre lende en 3000 km.. Man må og sende inn minimum 4 farge bilder av bilen (ett fra hver side) Siden bilen min er ombygd fra MKII til MKIII så sa damen jeg prata med at det var tvilsomt at den ble godkjent som orginal veteran. Det jeg lurer på da er om det er noen forsikrings selvskaper som ikke har fullt så strenge krav til orginalitet og kjøre lengde? Edited April 30, 2007 by -FesteR-
Vebba Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Tror nok 3000-5000 er normalt hos de fleste selskap. Slenger inn et tilleggsspørsmål angående veteranbiler. Er det ikke sånn at hvis bilen er eldre enn noen og 60-modell, så trenger du ikke lenger å ta eu-kontroll på dem heller? 2008 Ford Mondeo 2,0 Tdci Ghia1990 Ford F-250 4x4 Diesel Lastebil1982 Ford Granada 2,8 GL Volvo har TIC, Ford har TIKK...
RH-Racing Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Hadde ombygd Volvo 142 for en del år siden. Den måtte jeg forsikre i If, da den var godkjent uten fangere,noe Gjensidige ikke likte... Men kunne bare kjøre 5000 km i året... Er vel sånn over hele linja.
RS 500 Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 alle biles som er førstegang registrert i norge etter 1960 må ha eu-kontroll alle biler føre 1960 slipper eu- kontroll. IF er mye enklere og ha med og gjøre når det gjelder veteran forsikring.
lyrix Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 jeg har veteran forsikring i sparebank1 på min 76mod 242, betaler 650kr og har 6000km i året. trenger ikke noe bilder eller noe anet på gjensidige skulle de ha 350kr, minimum 4 bilder + et skjema om hele bile. fikk også bare 3000km i året 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
sierraturbo Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 må det også være orginal motor om den skal regeistreres som vetereran? sierra sedan 2.0 gl 1987. + cosworth 4x4 delebil så her blir det cosworth (en dag)sierra sedan 2.0i 1987sierra sedan 1.8 turbodiesel 1992 (bruksbil)toyota landcruiser lj70 1986mod
a.nilsen Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Mener du kan forsikre veteraner gjennom amcar.. En kompis hadde en volvo PV forsikret gjennom amcar. Tror ikke de stillte det som noe krav at bilen måtte være org. heller. '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
laRS-2000 Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Men kva kan selskapet sei hvis eg kjem med ein Escort mk2 som er godkjent ombygd til RS 2000 frå ein 1600 Ghia,og som er forsikra som RS 2000?Bilen er jo "orginal" på utsida,ingen breddara eller noko sånt,sjøl om det skulle gått an og sia Ford leverte det som orginal(ekstra)utstyr
Egil Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 (edited) Men kva kan selskapet sei hvis eg kjem med ein Escort mk2 som er godkjent ombygd til RS 2000 frå ein 1600 Ghia,og som er forsikra som RS 2000?Bilen er jo "orginal" på utsida,ingen breddara eller noko sånt,sjøl om det skulle gått an og sia Ford leverte det som orginal(ekstra)utstyr "Jeg tenker " Dette kjøretøyet en RS2000 fantes allerede som MK1 version av Escorten i alle fall fra 1968 og fremover , Om din bil hadde motor gear>understel fra i Mk 2 perioden til og med 1977 modelen , Og alle skruene og mutterene var fra 1977 Så "kan" det være du fik en LMK veteran forsikring til ca Kr 90 i året Men i dag Litt Of topix Jeg har en motorsykkel fra 1977 som har erstatnings eksosanlegg fra denne tidsperioden, det som godkjennes er enten 4>4 eller 4>2 ikke 4 > 1 som var det som ble solgt til denne da , dessverre . Edited May 7, 2007 by Egil
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now