Ace_ Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Skal kjøpe coilovers til min vingebil, men har liten kjennskap til hvilket fabrikat som er best. Noen som har noen meninger om dette? Mitt Prosjekt
cosworth87 Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Har AVO På sierraen min... fungerer bra de.. litt i stiveste laget for kjøring på dårlig vei men.. utrooooolig artig på svingete vei. hehe men hørt noe om atte GAZ er bedre
ford-racing Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 ikke kjøp AVO. prøvde på en 2wd cos og gikk slik ca 2uker og da spruta det olje rundt om kring av høyre demper. tok den av og sendte den inn igjen til avo, gikk 2 månder før jeg fikk den igjen og da gikk de 2 nye uker og da sto jaggu oljen av den andre og!!! så for min del så kommer det aldri avo inn på denne garden igjen!! "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Sta1n1 Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Har Gaz på min, må si meg meget fornøyd eg har ikkje hatt noen problemer med det til nå ...
Ruudsengen Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Monterte gaz på escorten min for ei lita stønn sia. Fungerer veldig bra hittil. Ganske behagelig på telehiv og dritt å igrunn.
RSCoz Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Noen som har prøvd andre merker enn Gaz og Avo? KW f.eks?
Guest Sipowicz Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 ikke kjøp AVO. prøvde på en 2wd cos og gikk slik ca 2uker og da spruta det olje rundt om kring av høyre demper. tok den av og sendte den inn igjen til avo, gikk 2 månder før jeg fikk den igjen og da gikk de 2 nye uker og da sto jaggu oljen av den andre og!!! så for min del så kommer det aldri avo inn på denne garden igjen!! Riktig at det har vært endel problemer med eldre AVO, men hvis du skal fraråde folk å kjøpe en ting, bør det være på bakgrunn av de produkter som de faktisk selger i dag.
RH-Racing Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Hadde KW på forrige bilen min, en Audi A4. Var ikke fornøyd med justeringene på de. Justeringsringen er laget av et kompositt-materiale, og kiler seg fast... Har Gaz på escorten, og de fungerer perfekt. Meget lette å justere på høyden.
alexkid Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 hvor får man GAS coilovers billigst hen a? de er tuw-godkjente de?
ford-racing Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 skal jeg kjøpe i dag så kommer jeg enten til å kjøpe gaz elle leda.. "Don`t find fault, find a remedy; anybody can complain" ~Henry Ford
Guest Sipowicz Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 (edited) Hadde KW på forrige bilen min, en Audi A4. Var ikke fornøyd med justeringene på de. Justeringsringen er laget av et kompositt-materiale, og kiler seg fast... Har erfart det samme med KW, utrolig dårlig løsning det der, merkelig at de ikke har forandret på det. Meg bekjent finnes det ikke TUV godkjente coilover til sierra. Edited April 29, 2007 by Sipowicz
tmars Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Har erfart det samme med KW, utrolig dårlig løsning det der, merkelig at de ikke har forandret på det. Meg bekjent finnes det ikke TUV godkjente coilover til sierra. Går det an å få godkjent coilover foran tro? Bak lar det seg ikke gjøre hvertfall...
D.Toft Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 mener h&r har godkjente sett, men det er coilover framme, senkefjører og dempere bak, tuv til escort cosworth
Guest Turbo_fever Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 de er ikke tuv godkjennt med coilovers bak på dem på grunn av att da vil du foranndre på bilens dempersystem. Samme med "alle" biler som har uavhengig fjøring bak regner jeg med?? Stod i en annen tråd om en som lurte på dette med en sierra. Kom vel med iso godkjenning siden dem ikke trenger tuv i england, kunne få det godkjennt om fjæra var montert ilag med coilovers.. Men da er vel vittsen borte egentlig.
turboole Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 (edited) Er fjærene sterke nok å man henviser til det som er stempla på dem,evt i papir som følger med å det er likens eller sterkere enn org. er det ingen problem. Edited April 30, 2007 by turboole
Sapphy Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 Sippo.. Evig eies kun et dårlig rykte var det noen som sang.. at noen har hatt praktiske dårlige erfaringer er plenty grunn til å be folk styre klar.. Spør hvem du vil av dele-sjappene om hva merke de har flest reklamasjoner på; AVO.
Ace_ Posted April 29, 2007 Author Posted April 29, 2007 Sippo.. Evig eies kun et dårlig rykte var det noen som sang.. at noen har hatt praktiske dårlige erfaringer er plenty grunn til å be folk styre klar.. Spør hvem du vil av dele-sjappene om hva merke de har flest reklamasjoner på; AVO. Amen Blir nok Gaz på meg. Mitt Prosjekt
bart Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Hva slags papirer følger med på gaz kittet, snakka med en fra biltilsynet om godkjenning av coilovers på vingebilen. han mente at det ikkje var noke problem å godkjennne det visst det følger med et papir fra produsent om ka bil delen er beregna til, og delen er beskrevet i papiret da va det fjørene han mente tykkelse og antall vindinger osv. trengte ikkje vere tuv dokument. har tidligere fått godkjent et sparco kit uten tuv dokument var kun med et papir fra sparco som tilsvarte tuv. snakka litt fornuftig med han om at poenget med dei var ikkje å sope bakken men å oppretholde fjørigsvei når bilen blei lavere spesielt bak. og det skjønte han faktisk.. men veit ikkje om det går enda måtte sjå papiret og delen helst på bilen før det kunne seiest sikkert... høgd på bilen mellom hjulsenter og skjermkant kom til å stå i vognkortet.
Ruudsengen Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Detta høres bra ut. Si ifra hvis du får godkjennt med GAZ. Var vel forresten Henning Kvitnes som sang "evig eies kun et dårlig rykte"
bart Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 tar nok litt tid før eg klarer å få godkjent, da bilen min er kun et tomt karosseri....
Samatron Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 her er planen min: kjøpe vanelig gaz senkiefjær og får stmplet det i vognkortet; Godkjent senket med GAZ osv. så bytter du til gaz coilovers og, vips ingen BT dust ville sjønne det? og ingen ved senere eu kontroller heller?
Mulder Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Hadde Avo på min gamle Escos, var så sinnsykt stiv til å kjøre til daglig... Og jeg fikk ulyd i demperne bak... Kjøpt Gaz til den nye Escosen, spennende å prøve! Noe dritt at en må banke inn innerskjermen for å få plass!!! -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart-
lyrix Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 har kjøpt gaz til min sierra 1,8td , ikke montert det enda. når jeg stiller demperne på max er det stor forskjell fra den ene til den andre?? trodde begge skulle vare like 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges
JHS Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Til info så er Leda ikke eksisterende lengre... Dessuten hadde de også problemer med dempere med lekkasje.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now