TurboX Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 Har seg slik at jeg har senkefjærer bak og ikke foran på sierra'n. Tenkte da som en midlertidig løsning å kappe dem inntil videre da økonomien begynner å bli litt dårlig. Skal såklart å komplett sett senere, om et par måneder eller noe. men er det noen som har kappet fjærene, og vet ca hvor mye jeg må kappe bort? Vil ikke ha den sååå lav. Har 40mm fjærer bak. Noen som har peil? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 ta og kapp av en ring Link to comment Share on other sites More sharing options...
bana_iøra Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 Ta av de 2 runder. Bedre at den blir litt lavere forran. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest No_fear Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 blir du stoppa med det så mister du lappen. mista min i et halvt år på grunn av det Link to comment Share on other sites More sharing options...
sierraTIC Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 ja det er sant :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 (edited) Jeg kappa en runde pluss litt på en orginal is jeg hadde en gang....men den var ikke senket bak da....så det er vel kanskje ikke noen god referanse.... Uansett....bilen ble helt fin forran, men altfor høy bak.... så ut som en vippehuske... Det er også vanskelig å si nøyaktig, da noen biler har sigi ned mer enn andre...men bilen blir ihvertfall stivere og lavere av å kappe...og hvis du ikke tar for mye, er det ikke overhengende fare for at det skal bli bråk ved en eventuell kontroll.... Sørg for å kamuflere kuttet så godt det lar seg gjøre....se på det orginale kappet og etterlign det....og havner det på samme sted i fjærskåla ,er det også bare bra.... Også lipper du at hele fjæra hopper ut ved ispirert kjøring....det skal være spenn igjen når bilen henger på bukk/jekk....!! Peder Edited April 29, 2007 by Peder`n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 Tok 2runder på min IS. Vart så bra atte.. Tok 2bak å,men det vart litt mye. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted April 29, 2007 Author Share Posted April 29, 2007 Ingen som har bilder av hvor høy bilene ble etter kapping da? Er jo en evighet nå, ser jo ut som et fly som tar av.. Tenkte litt på 1,5 runde. Høres det helt borte ut eller? -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
lyrix Posted April 29, 2007 Share Posted April 29, 2007 3runder frame og bak.. 08 mondeo titanium X 91 sierra 2,5 turbodiesel prosjekt --> http://www.fordclubn...8-td-til-25-td/76 volvo 242 turbo prosjekt94 pajero GLS 33" dekk <---selges Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted April 29, 2007 Author Share Posted April 29, 2007 3runder frame og bak.. Leste du første post? Skal kappe bare foran, tilsvarende ca 40mm senk! -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 (edited) Har seg slik at jeg har senkefjærer bak og ikke foran på sierra'n. Tenkte da som en midlertidig løsning å kappe dem inntil videre da økonomien begynner å bli litt dårlig. Skal såklart å komplett sett senere, om et par måneder eller noe. men er det noen som har kappet fjærene, og vet ca hvor mye jeg må kappe bort? Vil ikke ha den sååå lav. Har 40mm fjærer bak. Noen som har peil? dumt å kappe fjærer er skikkelig jalla løsning som er med på å ødelegge bilen . kjøp heller senke sett ,undersøk gjerne på forhånd hvilken merke som gir den høyde på bil som du er ute etter eventuelt er det sikkert noen på forum som har et par senkefjærer foran uten papir som kan være midlertidlig . Edited April 30, 2007 by to far gone HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS_Hage Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 har også kappa tr runder på sedan min. fin høyde synes jeg. miste lappen pga kappe?!?!?!?!? Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk 'Voldenracing performance'Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 Jeg kommer til å ta av ca. en runde på senkefjørene mine(40mm)...Ser ikke problemet hvis de er montert sammen med gule koni.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 blir du stoppa med det så mister du lappen. mista min i et halvt år på grunn av det miste lappen?? man skal jo bare få mangel lapp for det... sikker på at han ikke gjorde noe annet faenskap eller at det er en annen grunn til at han mista lappen...? Jeg mener.. Det er mye mer ulovlig og "farlig" og trimme og sette på turbo på bilen, og da får du bare mangel lapp og beskjed om å vise bilen... “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest No_fear Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 Nei fler av kammeratene mine har mista eller fått kraftig advarsel på å komme seg hjem å få på orginalt eller godkjente senkefjærer. vet ikke åssen det er ellers i landet og hvor viktig de ser på det, er vel foskjel fra sted til sted kanskje Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 Nei fler av kammeratene mine har mista eller fått kraftig advarsel på å komme seg hjem å få på orginalt eller godkjente senkefjærer. vet ikke åssen det er ellers i landet og hvor viktig de ser på det, er vel foskjel fra sted til sted kanskje kan bare bekrefte : du mister lappen om de tar deg i og ha kappet fjærene . Du har forandret på del på bilen som er typegodkjent og som kan føre til forandrede kjøre egenskaper .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 kan bare bekrefte : du mister lappen om de tar deg i og ha kappet fjærene . Du har forandret på del på bilen som er typegodkjent og som kan føre til forandrede kjøre egenskaper .. Men hvis en har godkjente senkefjører i vognkortet, og kapper disse en runde, skal det vel mye til at de ser det hvis en blir stoppa i kontroll.. eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RS2k Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 miste lappen?? man skal jo bare få mangel lapp for det... sikker på at han ikke gjorde noe annet faenskap eller at det er en annen grunn til at han mista lappen...? Jeg mener.. Det er mye mer ulovlig og "farlig" og trimme og sette på turbo på bilen, og da får du bare mangel lapp og beskjed om å vise bilen... Unnskyld, men hvis jeg forsto deg riktig må jeg spørre om hvor dum du er? Mener du virkelig at det er farligere å kjøre med turbo enn kappa fjærer? Å kjøre med kappa fjærer er noe jeg absolutt ikke vil anbefale noen å gjøre. Orginal fjærer på sierra er altfor myke til at det kan fungere bra når de er kappa. Bilen vil jo slå nedi og detta gjør bilen mye mere farlig enn en turbo.... Hvis dere skal ha bilen så sinnsykt lav, kjøp heller coilover da er hvertfall sikkerheten i behold. Bruk hue folkens, hvis man ikke mister lappen på dette blir i hvertfall bilen avskilta. Andreas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 Kappa fjører funka fint som F*** på stasjonsvogna mi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo Thorvald Posted April 30, 2007 Share Posted April 30, 2007 Min oxo, ingen problem hvis du tar en runde, passet fint med 40 mm senk foran jaffall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MrFord Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 Unnskyld, men hvis jeg forsto deg riktig må jeg spørre om hvor dum du er? Mener du virkelig at det er farligere å kjøre med turbo enn kappa fjærer? Å kjøre med kappa fjærer er noe jeg absolutt ikke vil anbefale noen å gjøre. Orginal fjærer på sierra er altfor myke til at det kan fungere bra når de er kappa. Bilen vil jo slå nedi og detta gjør bilen mye mere farlig enn en turbo.... Hvis dere skal ha bilen så sinnsykt lav, kjøp heller coilover da er hvertfall sikkerheten i behold. Bruk hue folkens, hvis man ikke mister lappen på dette blir i hvertfall bilen avskilta. jeg mener det at det er mye farligere å ha en bil som går mye værre en det den skal enn at den subber litt neddi... for hvis man kapper med måte så er det ikke farlig å kjøre med kappa fjører. Men selvfølgelig, så er det braest å kjøre med senkefjører. Så det er et billiger alternativ over en kort periode til man evnt kan kjøpe fjører, ha bilen på 4 hjulskontroll og godkjenne.. “Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”― Jeremy Clarkson Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 Det går jo ann å kjøre seg ihjel med en Fiat panda å,men ikke fordi det går for kvast. Det "braeste" er vel faktisk å kjøre med originale fjører. Er en grunn til at bilen ble levert med dette fra fabrikk, og at en må på biltrangsynet og godkjenne hvis noe er endret. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bige Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 :angry: ikke si att noen er dumme - vi må ALLE erfare eller få det fortalt av noen som har erfart ....... derfor om noen kaller andre dumme blir det strøket ----OK ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TurboX Posted May 1, 2007 Author Share Posted May 1, 2007 Ingen her er "dumme", det handler om å gjøre ting med måte. Denne posten ble laget nettopp derfor - for å høre andre sine erfaringer. Og ja, jeg VET at det ikke er noen god løsning å kappe fjærene, og jeg skal kjøpe komplett sett. Kappinga vil være der i maks et par måneder, med en eller en og en halv ring kappet og kjørelengde så å si lik null. Dette er pga. økonomiske årsaker, da pengene har gått med og går med til andre ting, som f. eks. bremser (noe jeg mener er like viktig..). Takker for alle svar. -TurboX- '91 Sierra IS Turbo *prosjekt* '79 Capri 2.8 *prosjekt* '86 BMW E30 320i *kommende prosjekt* '86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest JvhCossie Posted May 1, 2007 Share Posted May 1, 2007 Enkelte biler er vel så slappe og krengete at det er bedre med kappa fjører enn originale... Escorten jeg hadde slapp bak i alle svinger bare jeg tok i litt men etter at jeg satte på koni og senkesett slapp den ikke bak på vinter'n engang... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now