Jump to content

Kappe fjærer på Sierra


TurboX

Recommended Posts

Har seg slik at jeg har senkefjærer bak og ikke foran på sierra'n. Tenkte da som en midlertidig løsning å kappe dem inntil videre da økonomien begynner å bli litt dårlig. Skal såklart å komplett sett senere, om et par måneder eller noe. men er det noen som har kappet fjærene, og vet ca hvor mye jeg må kappe bort? Vil ikke ha den sååå lav. Har 40mm fjærer bak.

 

 

Noen som har peil? :unsure:

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Jeg kappa en runde pluss litt på en orginal is jeg hadde en gang....men den var ikke senket bak da....så det er vel kanskje ikke noen god referanse....

 

Uansett....bilen ble helt fin forran, men altfor høy bak.... så ut som en vippehuske...

Det er også vanskelig å si nøyaktig, da noen biler har sigi ned mer enn andre...men bilen blir ihvertfall stivere og lavere av å kappe...og hvis du ikke tar for mye, er det ikke overhengende fare for at det skal bli bråk ved en eventuell kontroll....

Sørg for å kamuflere kuttet så godt det lar seg gjøre....se på det orginale kappet og etterlign det....og havner det på samme sted i fjærskåla ,er det også bare bra.... :lol:

Også lipper du at hele fjæra hopper ut ved ispirert kjøring....det skal være spenn igjen når bilen henger på bukk/jekk....!!

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Ingen som har bilder av hvor høy bilene ble etter kapping da?

Er jo en evighet nå, ser jo ut som et fly som tar av..

 

 

Tenkte litt på 1,5 runde. Høres det helt borte ut eller?

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

3runder frame og bak..

 

Leste du første post? :P

Skal kappe bare foran, tilsvarende ca 40mm senk! :)

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Har seg slik at jeg har senkefjærer bak og ikke foran på sierra'n. Tenkte da som en midlertidig løsning å kappe dem inntil videre da økonomien begynner å bli litt dårlig. Skal såklart å komplett sett senere, om et par måneder eller noe. men er det noen som har kappet fjærene, og vet ca hvor mye jeg må kappe bort? Vil ikke ha den sååå lav. Har 40mm fjærer bak.

 

 

Noen som har peil? :unsure:

 

 

dumt å kappe fjærer er skikkelig jalla løsning som er med på å ødelegge bilen .

kjøp heller senke sett ,undersøk gjerne på forhånd hvilken merke som gir den høyde på bil som du er ute etter :closedeyes:

eventuelt er det sikkert noen på forum som har et par senkefjærer foran uten papir som kan være midlertidlig .

Edited by to far gone

HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL

Link to comment
Share on other sites

har også kappa tr runder på sedan min. fin høyde synes jeg. miste lappen pga kappe?!?!?!?!?

Sierra sedan-Garett'RS500'2wd'bilstein'powerflex'204hk

'Voldenracing performance'

Taunus 2 dørs 81 mod -> sølvpila

Sierra 3 dørs 86 mod -> brukshest

Link to comment
Share on other sites

blir du stoppa med det så mister du lappen. mista min i et halvt år på grunn av det :(

 

miste lappen?? man skal jo bare få mangel lapp for det... sikker på at han ikke gjorde noe annet faenskap

eller at det er en annen grunn til at han mista lappen...?

Jeg mener.. Det er mye mer ulovlig og "farlig" og trimme og sette på turbo på bilen, og da får du bare mangel

lapp og beskjed om å vise bilen...

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Guest No_fear

Nei fler av kammeratene mine har mista eller fått kraftig advarsel på å komme seg hjem å få på orginalt eller godkjente senkefjærer. vet ikke åssen det er ellers i landet og hvor viktig de ser på det, er vel foskjel fra sted til sted kanskje :wacko:

Link to comment
Share on other sites

Nei fler av kammeratene mine har mista eller fått kraftig advarsel på å komme seg hjem å få på orginalt eller godkjente senkefjærer. vet ikke åssen det er ellers i landet og hvor viktig de ser på det, er vel foskjel fra sted til sted kanskje :wacko:

kan bare bekrefte : du mister lappen om de tar deg i og ha kappet fjærene . Du har forandret på del på bilen som er typegodkjent og som kan føre til forandrede kjøre egenskaper .. :unsure: :huh:

Link to comment
Share on other sites

kan bare bekrefte : du mister lappen om de tar deg i og ha kappet fjærene . Du har forandret på del på bilen som er typegodkjent og som kan føre til forandrede kjøre egenskaper .. :unsure: :huh:

Men hvis en har godkjente senkefjører i vognkortet, og kapper disse en runde, skal det vel mye til at de ser det hvis en blir stoppa i kontroll.. eller?

Link to comment
Share on other sites

miste lappen?? man skal jo bare få mangel lapp for det... sikker på at han ikke gjorde noe annet faenskap

eller at det er en annen grunn til at han mista lappen...?

Jeg mener.. Det er mye mer ulovlig og "farlig" og trimme og sette på turbo på bilen, og da får du bare mangel

lapp og beskjed om å vise bilen...

 

Unnskyld, men hvis jeg forsto deg riktig må jeg spørre om hvor dum du er?

Mener du virkelig at det er farligere å kjøre med turbo enn kappa fjærer?

 

Å kjøre med kappa fjærer er noe jeg absolutt ikke vil anbefale noen å gjøre.

Orginal fjærer på sierra er altfor myke til at det kan fungere bra når de er kappa.

Bilen vil jo slå nedi og detta gjør bilen mye mere farlig enn en turbo....

Hvis dere skal ha bilen så sinnsykt lav, kjøp heller coilover da er hvertfall sikkerheten i behold.

Bruk hue folkens, hvis man ikke mister lappen på dette blir i hvertfall bilen avskilta.

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld, men hvis jeg forsto deg riktig må jeg spørre om hvor dum du er?

Mener du virkelig at det er farligere å kjøre med turbo enn kappa fjærer?

 

Å kjøre med kappa fjærer er noe jeg absolutt ikke vil anbefale noen å gjøre.

Orginal fjærer på sierra er altfor myke til at det kan fungere bra når de er kappa.

Bilen vil jo slå nedi og detta gjør bilen mye mere farlig enn en turbo....

Hvis dere skal ha bilen så sinnsykt lav, kjøp heller coilover da er hvertfall sikkerheten i behold.

Bruk hue folkens, hvis man ikke mister lappen på dette blir i hvertfall bilen avskilta.

 

jeg mener det at det er mye farligere å ha en bil som går mye værre en det den skal enn at den subber litt

neddi...

for hvis man kapper med måte så er det ikke farlig å kjøre med kappa fjører.

Men selvfølgelig, så er det braest å kjøre med senkefjører. Så det er et billiger alternativ over en kort periode

til man evnt kan kjøpe fjører, ha bilen på 4 hjulskontroll og godkjenne..

“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson

Link to comment
Share on other sites

Det går jo ann å kjøre seg ihjel med en Fiat panda å,men ikke fordi det går for kvast.

Det "braeste" er vel faktisk å kjøre med originale fjører. Er en grunn til at bilen ble levert med dette fra fabrikk, og at en må på biltrangsynet og godkjenne hvis noe er endret. :closedeyes:

Link to comment
Share on other sites

Ingen her er "dumme", det handler om å gjøre ting med måte.

Denne posten ble laget nettopp derfor - for å høre andre sine erfaringer.

Og ja, jeg VET at det ikke er noen god løsning å kappe fjærene, og jeg skal kjøpe komplett sett. Kappinga vil være der i maks et par måneder, med en eller en og en halv ring kappet og kjørelengde så å si lik null. Dette er pga. økonomiske årsaker, da pengene har gått med og går med til andre ting, som f. eks. bremser (noe jeg mener er like viktig..).

 

Takker for alle svar.

-TurboX-

'91 Sierra IS Turbo *prosjekt*

'79 Capri 2.8 *prosjekt*

'86 BMW E30 320i *kommende prosjekt*

'86 BMW E30 "320i" *kommende prosjekt/delebil*

Link to comment
Share on other sites

Guest JvhCossie

Enkelte biler er vel så slappe og krengete at det er bedre med kappa fjører enn originale...

 

Escorten jeg hadde slapp bak i alle svinger bare jeg tok i litt men etter at jeg satte på koni og senkesett slapp den ikke bak på vinter'n engang...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...