SierraSC Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Jeg har nå blåst min grp.A pakning. sitter og vurderer wrc pakning, men noen mener disse er et helvete og få tette. Noen som har egen erfaring??? gjerne del med meg. Volvo V70 D5 Ford Sierra Cosworth 4x4X - Ford Sierra Cosworth 4x4 92'mod X - Ford Escort RS Turbo S2 87'mod
RCR Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Har kjørt med Wrc pakning og studs. Fungerte i 2 år men så var det slutt..Nå blir det grp.a.. Bruk grp.a pakning igjen du.. Sierra Cosworth 92 evighetsprosjekt
turboole Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Ja gjør som RCR sier.min bekjent i england sier at å kjøre inntil 2 bar på gr.a går bra,det gjør han selv.
SierraSC Posted April 28, 2007 Author Posted April 28, 2007 da blir det grp.a igjen. takker for innlegg Volvo V70 D5 Ford Sierra Cosworth 4x4X - Ford Sierra Cosworth 4x4 92'mod X - Ford Escort RS Turbo S2 87'mod
Peder`n Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 Du har nok fått svar på det du lurte på....men det får meg til å lure på noe annet...Hva er det du gjør som får Gr.A pakninger eller WRC pakninger til å ryke? Det jeg lurer på er om det kanskje ikke har noe med pakningene å gjøre, men kanskje du ikke monterer dem riktig eller det er noe annet galt.... Peder
Jonny.B Posted April 28, 2007 Posted April 28, 2007 tenningsbank er som regel årsaken til pakningsbrudd,ved fks toppfart testing så leaner motoren ut,og motoren går altfor magert,og så har du skjærbrenner prinsippet i full gang. Da hjelper det ikke med med verdens lengste studs og værstings pakning,det ryker uansett. Prosjekt Electric orange Cossie
SierraSC Posted April 28, 2007 Author Posted April 28, 2007 tja, den pakningen har gjennomgått både toppfarttesting, og annen skamkjøring. Jeg har kjørt med for lavt bensintrykk over en grei periode, og relativt høyt turbotrykk. Kjører grønndyse oppsett, steg 3 chip. 1,7kg trykk. målte med bredbåndslambda og da viste blandingsforholdet 17/1 eller noe slikt. så den har gått alt for magert. Hvordan den foriige pakningen ble montert er noe uvisst, pga den ble montert av tidligere eier, kun 1 eller 2 mnd før jeg kjøpte bilen. Men da problemet begynte og vise seg var når jeg kjørte pent egentlig. men vil tro at alt for lite bensin, og for tung høyrefot er skyld i problemet. Volvo V70 D5 Ford Sierra Cosworth 4x4X - Ford Sierra Cosworth 4x4 92'mod X - Ford Escort RS Turbo S2 87'mod
turboole Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 går ut ifra at en a/f verdi på 17 var ved roli kjøring uten gasspådrag.
Jonny.B Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 tviler på att problemet løser seg med litt høyere bensitrykk...tror det er veldig mange som brenner motorene sine pga att de bruker en standard bensinpumpe,som får knappe 10volt innpå seg,og spm er snart 20 år gammel,og er beregenet for 204hk.... Prosjekt Electric orange Cossie
alibaba Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 En original bensinpumpe leverer nok bensin til grådyser ifølge spesifikasjonene. x - RS Turbo S2
Jonny.B Posted April 29, 2007 Posted April 29, 2007 En original bensinpumpe leverer nok bensin til grådyser ifølge spesifikasjonene. greit nok det,men da er forutsettningen att den får 13-14volt,og att den ikke er 20år gammel.... legge opp ny strøm til den kanskje jepp,en meget god ide,jeg har rele bak jeg,og bruker standard ledningen som styrestrøm til releet. hadde 10,8v på pumpen før,nå har jeg lade spenningen,dvs 14.5....kapasiteten detter sikkert med 30% når det mangler 4-5 volt. Hørte det på pumpa strakst att den gikk mye fortere,og bensintrykket økte også. Prosjekt Electric orange Cossie
Mulder Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Hadde Wrc pakning på gamle escosen med Arp bolter... sleit mye med den, holdt tett en stund men så plutselig fikk jeg problemer at d blåste vann i sylinder 1. Plana toppen og ny wrc pakning, fikk samme problemet etter en stund igjen... -2007 Porsche 997 GT3 Clubsport -Alt går, bare ta nok fart-
Jonny.B Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 nyplanet topp / blokk og 3lags stålpakning fra wiseco,og nye orginale strekkbolter var det eneste som funka hos meg til slutt. Prosjekt Electric orange Cossie
Panza Posted April 30, 2007 Posted April 30, 2007 Jeg har kjørt med 4-lags WRC-pakning og ARP bolter i 4 år eller noe. Det virker bra hos meg.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now