Thomas.A Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 Hei, fikk et aldri så lite problem her tidligere idag. Hadde vært på Lierkroa og klemt inn en heller bedre og stor softis, og da vi kjørte ut, så dro jeg litt ut i første, over i andre og tenkte jeg skulle dra ut giret. På ca 3500rpm så kutta motoren helt, jeg fikk nesten haka rett i rattet før jeg slapp gassen og kjørt inn clutchen. Prøvde så å trille litt før jeg forsøkte igjen - da dro jeg 2.giret opp til ca 4.300rpm før den kutta igjen. Flere forsøk senere så varierte turtallet litt men ettehvert så lugger den bare - den kutter ikke. Så, premiespørsmålet: Forslag til årsak til dette? Virker som den ikke får nok bensin kanskje? Motoren er en 2-liter gasser, umodifisert sådan. Har nylig byttet pluggledninger, plugger, luftfiler osv.. (Nei, softisen var ikke SÅ stor at jeg gikk opp 150kg) Kondens på tanken tror jeg ikke det er, så er rimelig sikker på at dette er utelatt. Tenningen skal være rett stilt. Opplevde noe liknende på en gammel VAG for et år siden - da var det silen i bensintanken som var tett <- finnes det en slik på Sierra'en også? Og hvor lett er det å sjekke? Det skal sies at rotor og fordeler-lokk begynner å "dra litt" på åra. Kanskje det har vært opp liknende tråder tidligere, men nå er jeg småstressa og på vei ut døra, og jeg kommer ikke tilbake før litt senere ikveld, og i morgen tidlig MÅ jeg ha bilen kjørbar, hehe.. :/ I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LordSnick Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 Ville satsa på å bytte no plugger, kabler og fordeler lokk, rotor hvis dette er lenge siden er blitt bytta. 91' Sierra Cosworth 4x4 Moondust50% eier av en 74' Consul coupe 2.0L med 80 talls hjemmelaget styling i stål. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 Prøv å koble bensinslangen direkte fra pumpa og inn på forgasser'n. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted April 27, 2007 Author Share Posted April 27, 2007 @LordSnick: Jeg skifta plugger og ledninger for 3 måneder siden.. Men, kan ta en titt på de likevell, samt fordeler + rotor @SierraCL: Will give it a try I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fiesta_xr2i Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 husk at det bare er motorcraft plugger som duger på ohc motorn da , alt annet suger 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted April 27, 2007 Author Share Posted April 27, 2007 Ble tipsa om NGK jeg, og det har jeg så å si brukt på alle de bilene jeg har hatt.. I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas.A Posted April 28, 2007 Author Share Posted April 28, 2007 Ble morro kjøring idag morges gitt.. Går bra ved normal kjøring, men med litt hardt pådrag eller forbikjøring så 'hopper' man lett bortover, hehe Og jeg ble en smuuuule småfrustrert (både over problemet og tiden som aldri strakk til å se på det). Dro ut verktøy og masse annet jeg trodde jeg kom til å trenge, frem med mini-stereoen, rulla med en røyk, opp med panseret og starte 'feilsøkingen': - Rotoren så fin ut, men må nok byttes innen et år eller to. - Fordeler-lokket var ikke fuktig, svidd eller brent - bare litt 'støvete'. - Pluggene var normale - Pluggledningene var.. Tja.. Problemet løst! Pluggledning nr 3 og 4 var godt trykket ned i fordeler-lokket, nr 2 manglet 5mm til å være helt ned og nr 1 manglet relativt MYE! Er et under at den bilen faktisk gikk på 4 sylindre i det hele tatt! Memo til meg selv for neste gang: Sett av 2 minutter til feilsøking av normale ting før jeg får spader og blir stressa..! I'm off.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SierraCL Posted April 28, 2007 Share Posted April 28, 2007 Hehe, bra du fant feilen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now