86cosworth Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Vurdere dyser til cossien. Har nå 270 chip, men skal forhåpentligvis kjøpe ny wg og chip som er bremset 293hk i motor på 1,4bar som synker til 1,2bar etter som turtallet stiger. Turbo skal fortsatt være org. så lurte igrunn på om det har noe for seg?? -og va som kunne vært brukende. på forhånd takk. mvh Hans Christian 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Da kan du bruke 803 (mørke grønne) bosch dyser Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 det må vel være dyser som chip`en er laga for, og det er vel grønne (803)dyser? viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 (edited) må mann ha dyser som passer med chip'n?? Hordan det ? Må vel ikke være noen samkjøring mellom chip og dyser vel?? ang chipen så vet jeg ingenting om den.. Edited April 25, 2007 by 86cosworth 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Det må det selvsagt være, chipen er jo mappet for en viss mengde bensin, visst man da bruker feil dyser, så vil ikke det stemme Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Det må det selvsagt være, chipen er jo mappet for en viss mengde bensin, visst man da bruker feil dyser, så vil ikke det stemme okei, men visst jeg da f.eks. har 270 chip. Noen andre en de org dysene som passer til den chipen?? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZikkZakk Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 (edited) de orginale dysene passer fint til 270-290 chip.. alternativet er de gule wolf dysene de er vel til 290 mener eg å huske Edited April 25, 2007 by ZikkZakk Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 allrigth men wolf er vel type dyrt går jeg ut i fra 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZikkZakk Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 er vel heller at de er vanskeli å få tak i deler til, men totenauto kan sikkert skaffe Link to comment Share on other sites More sharing options...
grcossie Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Kjørte på org dysene med 290 chip på min sedan, funket fint det, ladet 1 bar Link to comment Share on other sites More sharing options...
bart Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 du skal KUN bruke orginale dyser til steg 1 270-290 chip åltså gule 2wd dyser eller blå 4x4 dyser. med mindre de som har laget(mappet) chipet sei noke anna som feks Wolf eller Richter de har vel nokre spesielle greier.skal du ha grønne 803 dyser må du ha chip beregnet til dette feks steg 3 men de må oså ha 3bar map sensor... du må også ha riktig chip til hjernen du har L1 L6 L8 ellerP8 ellers blir alt feil og motoren starter ikkje eller blir for feit eller mager i visse områder og du kan ødelegge motoren din Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruudsengen Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Et lite tips. http://www.fiveomotorsport.com/ har dyser til en grei penge. Andre på FACE skaffer chip til deg. Eller hør med Pukkelrygg her på forumet. Lager chip til de dysene du måtte ønske. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Skal jeg fortelle deg hva du skal gjøre? Du kaster de originale dysene, chipen og mapsensor så langt du får det! Så kjøper du deg Grønne 803 Bosch dyser, Steg 3 chip og 3bar map. Også justerer du dette på rulla inn til omtrent 280hk. Da vil du ha en bil som går bra. Jeg ville også kjøpte meg Escort T35 turbo og en 4x4 ic. For å gjøre det billigst mulig. Eller den dyre og bra veien; ny Garrett T34 med 48 eksoshus og RS500ic. Skal love deg du får mye mere kjøreglede av bilen da! Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted April 26, 2007 Author Share Posted April 26, 2007 Skal jeg fortelle deg hva du skal gjøre? Du kaster de originale dysene, chipen og mapsensor så langt du får det! Så kjøper du deg Grønne 803 Bosch dyser, Steg 3 chip og 3bar map. Også justerer du dette på rulla inn til omtrent 280hk. Da vil du ha en bil som går bra. Jeg ville også kjøpte meg Escort T35 turbo og en 4x4 ic. For å gjøre det billigst mulig. Eller den dyre og bra veien; ny Garrett T34 med 48 eksoshus og RS500ic. Skal love deg du får mye mere kjøreglede av bilen da! har en plan om å kjøpe en chip og wg som er bremsa 293hk i motor! -visst det ikke er solgt da.. Men takk for forslaget:) Mer trim kommer i senere tid... Dette blir en førebels løsning! Og ang. 4x4 ic, NEI, kjøper ikke ic uten at det er RS500 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
cosworth540 Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Har 4 dyser jeg skal selge.det er grønne Bosch 804 dyser som er på 337cc.De er litt større enn orginale gule,og skulle passe bra med det chippet du skal ha. Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted April 26, 2007 Author Share Posted April 26, 2007 (edited) Skal jeg fortelle deg hva du skal gjøre? Du kaster de originale dysene, chipen og mapsensor så langt du får det! Så kjøper du deg Grønne 803 Bosch dyser, Steg 3 chip og 3bar map. Også justerer du dette på rulla inn til omtrent 280hk. Da vil du ha en bil som går bra. Jeg ville også kjøpte meg Escort T35 turbo og en 4x4 ic. For å gjøre det billigst mulig. Eller den dyre og bra veien; ny Garrett T34 med 48 eksoshus og RS500ic. Skal love deg du får mye mere kjøreglede av bilen da! men chip steg 3.. Denne her da f.eks? Atford chip Level 1 Steg 3 Edited April 26, 2007 by 86cosworth 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 (edited) men chip steg 3.. Denne her da f.eks? Atford chip Level 1 Steg 3 Da hadde jeg heller investert i 55lbs siemens deca dyser.. Må ha 3 bars map der og, Pukkelrygg lager chip til dette. Har dette selv, syns det funker veldig bra Selve chipet da er billig, tror jeg betalte 650kr for mitt? Da har du litt å gå på og, om du skulle bestemme deg for å trimme mer. Edited April 26, 2007 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted April 26, 2007 Author Share Posted April 26, 2007 desse chipene som Pukkelrygg lager.. Den du har f.eks. Har du bremsa bilen din ? Hvor finner jeg simens dysene? 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 desse chipene som Pukkelrygg lager.. Den du har f.eks. Har du bremsa bilen din ? Hvor finner jeg simens dysene? Jeg har bremsa bilen ja. Resultater finner du her: http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=23356 Dysene fås kjøpt på f.eks Ebay: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Siemens-Dek...sspagenameZWD1V 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted April 26, 2007 Author Share Posted April 26, 2007 ja, men du skjønner det at jeg ikke har planer om større Turbo denne så lenge bilen er på veien i år. Blir da det mørkner og bilen blir satt inn igjen Trenger ikke 400hk jeg i år..hehe.. kunne klart meg med chippen jeg har også egentlig, men neh... vil ha noe som jeg vet va er! 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
tommy w Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 86cosworth: fordelen med simens-dysene er at dem er nye av utvikling og koster halvparten av bosch dersom du bestiller dem fra USA.ulempen er at du bør live mappe disse for å få skikkelige resultater.. Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700Escort CosworthEscort CosworthFord SVT LightningMB Vito 2013 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hansi Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 ja, men du skjønner det at jeg ikke har planer om større Turbo denne så lenge bilen er på veien i år. Blir da det mørkner og bilen blir satt inn igjen Trenger ikke 400hk jeg i år..hehe.. kunne klart meg med chippen jeg har også egentlig, men neh... vil ha noe som jeg vet va er! Nei, jeg har skjønt det Men da det ble snakk om steg 3 og grønndyser tenkte jeg jeg skulle slenge inn forslaget om disse dysene og dette chipet i stedet. Inntil da syns jeg du har funnet et bra alternativ med det som hadde bremsa 293hk, om du bare skal ha en billig og grei løsning midlertidig. 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 (edited) bremset 293hk i motor på 1,4bar som synker til 1,2bar etter som turtallet stiger. du kan jo eventuelt spørra ka dyse han som bremsa dette hadde? Edited April 27, 2007 by cossie4ever Link to comment Share on other sites More sharing options...
86cosworth Posted April 27, 2007 Author Share Posted April 27, 2007 du kan jo eventuelt spørra ka dyse han som bremsa dette hadde? han hadde orginale gule dyser.. Jeg trodde først at dem bare leverte til 270hk, men har i etter tid hørt at det er blitt bremset mange biler med + - 290hk på org. gule dyser. Men visst det er maks, så er jo ikke det bra heller. er det 96% en dyse skal levere på maks før det blir sprutet i stede for dosert?? Tenkte at å sette på andre dyser vil hjelpt, men visst det må samkjøring til så er det jo lite vits. Er en her på forumet som sleger chipen. Skulle kjøpe det i Mars, men med 2 årsavgifter + vanlige utgifter så måtte jeg drøye det. Vet ikke om han har det lengre en gang... Men håper da det! 1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal* 1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helge Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 han hadde orginale gule dyser.. Jeg trodde først at dem bare leverte til 270hk, men har i etter tid hørt at det er blitt bremset mange biler med + - 290hk på org. gule dyser. Men visst det er maks, så er jo ikke det bra heller. er det 96% en dyse skal levere på maks før det blir sprutet i stede for dosert?? Tenkte at å sette på andre dyser vil hjelpt, men visst det må samkjøring til så er det jo lite vits. Er en her på forumet som sleger chipen. Skulle kjøpe det i Mars, men med 2 årsavgifter + vanlige utgifter så måtte jeg drøye det. Vet ikke om han har det lengre en gang... Men håper da det! Gule dyser er originalt paa Escos Wolf utgaven og skal da vere 300 hk i motor. WOLF!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now