Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vurdere dyser til cossien. Har nå 270 chip, men skal forhåpentligvis kjøpe ny wg og chip som er bremset 293hk i motor på 1,4bar som synker til 1,2bar etter som turtallet stiger.

 

Turbo skal fortsatt være org. så lurte igrunn på om det har noe for seg?? -og va som kunne vært brukende.

 

 

på forhånd takk.

 

mvh

Hans Christian

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted

det må vel være dyser som chip`en er laga for, og det er vel grønne (803)dyser?

viggo

Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell.

Posted (edited)

må mann ha dyser som passer med chip'n?? Hordan det ? Må vel ikke være noen samkjøring mellom chip og dyser vel??

 

ang chipen så vet jeg ingenting om den..

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted
Det må det selvsagt være, chipen er jo mappet for en viss mengde bensin, visst man da bruker feil dyser, så vil ikke det stemme

 

okei, men visst jeg da f.eks. har 270 chip. Noen andre en de org dysene som passer til den chipen??

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted (edited)

de orginale dysene passer fint til 270-290 chip.. alternativet er de gule wolf dysene de er vel til 290 mener eg å huske ;)

Edited by ZikkZakk
Posted

allrigth :) men wolf er vel type dyrt går jeg ut i fra ;)

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted

du skal KUN bruke orginale dyser til steg 1 270-290 chip åltså gule 2wd dyser eller blå 4x4 dyser. med mindre de som har laget(mappet) chipet sei noke anna som feks Wolf eller Richter de har vel nokre spesielle greier.skal du ha grønne 803 dyser må du ha chip beregnet til dette feks steg 3 men de må oså ha 3bar map sensor... du må også ha riktig chip til hjernen du har L1 L6 L8 ellerP8 ellers blir alt feil og motoren starter ikkje eller blir for feit eller mager i visse områder og du kan ødelegge motoren din

Guest Hovden Racing
Posted

Skal jeg fortelle deg hva du skal gjøre? Du kaster de originale dysene, chipen og mapsensor så langt du får det! Så kjøper du deg Grønne 803 Bosch dyser, Steg 3 chip og 3bar map. Også justerer du dette på rulla inn til omtrent 280hk. Da vil du ha en bil som går bra.

 

Jeg ville også kjøpte meg Escort T35 turbo og en 4x4 ic. For å gjøre det billigst mulig. Eller den dyre og bra veien; ny Garrett T34 med 48 eksoshus og RS500ic. Skal love deg du får mye mere kjøreglede av bilen da!

Posted
Skal jeg fortelle deg hva du skal gjøre? Du kaster de originale dysene, chipen og mapsensor så langt du får det! Så kjøper du deg Grønne 803 Bosch dyser, Steg 3 chip og 3bar map. Også justerer du dette på rulla inn til omtrent 280hk. Da vil du ha en bil som går bra.

 

Jeg ville også kjøpte meg Escort T35 turbo og en 4x4 ic. For å gjøre det billigst mulig. Eller den dyre og bra veien; ny Garrett T34 med 48 eksoshus og RS500ic. Skal love deg du får mye mere kjøreglede av bilen da!

 

har en plan om å kjøpe en chip og wg som er bremsa 293hk i motor! -visst det ikke er solgt da..

Men takk for forslaget:)

 

Mer trim kommer i senere tid... Dette blir en førebels løsning! Og ang. 4x4 ic, NEI, kjøper ikke ic uten at det er RS500 :)

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted

Har 4 dyser jeg skal selge.det er grønne Bosch 804 dyser som er på 337cc.De er litt større enn orginale gule,og skulle passe bra med det chippet du skal ha.

Posted (edited)
Skal jeg fortelle deg hva du skal gjøre? Du kaster de originale dysene, chipen og mapsensor så langt du får det! Så kjøper du deg Grønne 803 Bosch dyser, Steg 3 chip og 3bar map. Også justerer du dette på rulla inn til omtrent 280hk. Da vil du ha en bil som går bra.

 

Jeg ville også kjøpte meg Escort T35 turbo og en 4x4 ic. For å gjøre det billigst mulig. Eller den dyre og bra veien; ny Garrett T34 med 48 eksoshus og RS500ic. Skal love deg du får mye mere kjøreglede av bilen da!

 

men chip steg 3.. Denne her da f.eks? Atford chip Level 1 Steg 3

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted (edited)
men chip steg 3.. Denne her da f.eks? Atford chip Level 1 Steg 3

 

Da hadde jeg heller investert i 55lbs siemens deca dyser.. Må ha 3 bars map der og, Pukkelrygg lager chip til dette. Har dette selv, syns det funker veldig bra :)

Selve chipet da er billig, tror jeg betalte 650kr for mitt? Da har du litt å gå på og, om du skulle bestemme deg for å trimme mer.

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Posted

desse chipene som Pukkelrygg lager.. Den du har f.eks. Har du bremsa bilen din ? Hvor finner jeg simens dysene?

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted

ja, men du skjønner det at jeg ikke har planer om større Turbo denne så lenge bilen er på veien i år. Blir da det mørkner og bilen blir satt inn igjen :)

 

Trenger ikke 400hk jeg i år..hehe.. kunne klart meg med chippen jeg har også egentlig, men neh... vil ha noe som jeg vet va er!

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted

86cosworth: fordelen med simens-dysene er at dem er nye av utvikling og koster halvparten av bosch dersom du bestiller dem fra USA.ulempen er at du bør live mappe disse for å få skikkelige resultater..

Sierra Cosworth 4x4 Limited Edition 73/700

Escort Cosworth

Escort Cosworth

Ford SVT Lightning

MB Vito 2013

Posted
ja, men du skjønner det at jeg ikke har planer om større Turbo denne så lenge bilen er på veien i år. Blir da det mørkner og bilen blir satt inn igjen :)

 

Trenger ikke 400hk jeg i år..hehe.. kunne klart meg med chippen jeg har også egentlig, men neh... vil ha noe som jeg vet va er!

 

Nei, jeg har skjønt det ;)

Men da det ble snakk om steg 3 og grønndyser tenkte jeg jeg skulle slenge inn forslaget om disse dysene og dette chipet i stedet.

 

Inntil da syns jeg du har funnet et bra alternativ med det som hadde bremsa 293hk, om du bare skal ha en billig og grei løsning midlertidig.

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Posted (edited)
bremset 293hk i motor på 1,4bar som synker til 1,2bar etter som turtallet stiger.

 

du kan jo eventuelt spørra ka dyse han som bremsa dette hadde?

Edited by cossie4ever
Posted
du kan jo eventuelt spørra ka dyse han som bremsa dette hadde?

 

han hadde orginale gule dyser.. Jeg trodde først at dem bare leverte til 270hk, men har i etter tid hørt at det er blitt bremset mange biler med + - 290hk på org. gule dyser. Men visst det er maks, så er jo ikke det bra heller. er det 96% en dyse skal levere på maks før det blir sprutet i stede for dosert?? Tenkte at å sette på andre dyser vil hjelpt, men visst det må samkjøring til så er det jo lite vits.

 

Er en her på forumet som sleger chipen. Skulle kjøpe det i Mars, men med 2 årsavgifter + vanlige utgifter så måtte jeg drøye det. Vet ikke om han har det lengre en gang... Men håper da det!

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Posted
han hadde orginale gule dyser.. Jeg trodde først at dem bare leverte til 270hk, men har i etter tid hørt at det er blitt bremset mange biler med + - 290hk på org. gule dyser. Men visst det er maks, så er jo ikke det bra heller. er det 96% en dyse skal levere på maks før det blir sprutet i stede for dosert?? Tenkte at å sette på andre dyser vil hjelpt, men visst det må samkjøring til så er det jo lite vits.

 

Er en her på forumet som sleger chipen. Skulle kjøpe det i Mars, men med 2 årsavgifter + vanlige utgifter så måtte jeg drøye det. Vet ikke om han har det lengre en gang... Men håper da det!

 

Gule dyser er originalt paa Escos Wolf utgaven og skal da vere 300 hk i motor.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...