Jump to content

Får ikke bensin...

Recommended Posts

Guest StianG
Posted

Har en sierra som ikke får bensin, fungerer helt fint når jeg bare heller bensin rett i gassern. Virker som om ikke bensinpumpa fungerer, da jeg fint klarer å suge bensin helt frem. Har prøvd å skifte bensin pumpe men det hjalp ikke serlig. Noen som kan hjelpe?

Posted

Sett slangen fra bensinpumpa rett inn på forgasser'n. Den trykkregulatorn med returslange som sitter på venstre innerskjerm slutter å virke og sender all bensina i retur.. Tomla MYE med det problemet sjøl før jeg fant ut det var den som synda.

Guest StianG
Posted

SierraCL - det er allerede koblet slik at slangen går direkte fra bensinpumpa til forgassern

Posted

ta av slangen på gasseren - tre den ned i en 1/2 l cola flaske ( må være cola) vri på nøkkelen til starteren går rundt så skal bensinen komme i små støt ( grise tanker :blush: :blush: ) da virker pumpa .

Ellers må du demonere gasseren og rense dyser ol ..

Posted

Prøvd å ta ut tanklokket og la tanken lufte seg litt? I min tank var det vakum pga. defekt utlufting, så pumpa ikke greide trekke bensin. Husker ikke i farta hvordan det systemet er bak på tanken der, men kanskje verdt et forsøk.

Guest StianG
Posted

bige - har ikkje prøvd å tre den ned på ei cola flaske, men har sett slangen slik at jeg kan se på den når jeg kjører sierran på starteren og der kommer det null bensin ut

SierraCL - er satt i båttank i min(bilcross) og tanklokket har stått oppe i snart ei uke, så tror ikke det er vakum som er problemet...

Posted

Det som skjer er at den gamle tanken din har rustet en god del innvendig og kanskje også fått smuss og dritt ned i tanken gjennom årenes løp. Dermed blir sila som sitter på oppsugnings røret tett, hvilket resulterer i null bensin fremover. Har vært borti dette før. Du må ta ned tanken og bytta sila, ny sil får du faktisk på ford og koster ingenting.

Posted

ta slangen av ved båt tanken - samme ved pumpa og blås med trykk luft - da er den åpen

fyll båt tanken få det til og renne ut FØR pumpa - da er den ok

Pumpa du er sikker på att de små ventilene er ok - lokket tetter ok?

Når du drar på starteren suger pumpa?

Har du sjekket armen er koblet til membrannen ? ta pumpa ut og prøv den uten for bilen ...

Går armen på kammen eller er det en "stang" innover .........

Er koblingene tette - ikke suger falsk luft ........

DA MÅ DEN GÅ