Guest StianG Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Har en sierra som ikke får bensin, fungerer helt fint når jeg bare heller bensin rett i gassern. Virker som om ikke bensinpumpa fungerer, da jeg fint klarer å suge bensin helt frem. Har prøvd å skifte bensin pumpe men det hjalp ikke serlig. Noen som kan hjelpe?
SierraCL Posted April 24, 2007 Posted April 24, 2007 Sett slangen fra bensinpumpa rett inn på forgasser'n. Den trykkregulatorn med returslange som sitter på venstre innerskjerm slutter å virke og sender all bensina i retur.. Tomla MYE med det problemet sjøl før jeg fant ut det var den som synda.
Guest StianG Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 SierraCL - det er allerede koblet slik at slangen går direkte fra bensinpumpa til forgassern
bige Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 ta av slangen på gasseren - tre den ned i en 1/2 l cola flaske ( må være cola) vri på nøkkelen til starteren går rundt så skal bensinen komme i små støt ( grise tanker :blush: ) da virker pumpa . Ellers må du demonere gasseren og rense dyser ol ..
SierraCL Posted April 25, 2007 Posted April 25, 2007 Prøvd å ta ut tanklokket og la tanken lufte seg litt? I min tank var det vakum pga. defekt utlufting, så pumpa ikke greide trekke bensin. Husker ikke i farta hvordan det systemet er bak på tanken der, men kanskje verdt et forsøk.
Guest StianG Posted April 26, 2007 Posted April 26, 2007 bige - har ikkje prøvd å tre den ned på ei cola flaske, men har sett slangen slik at jeg kan se på den når jeg kjører sierran på starteren og der kommer det null bensin ut SierraCL - er satt i båttank i min(bilcross) og tanklokket har stått oppe i snart ei uke, så tror ikke det er vakum som er problemet...
Fresh| Posted April 26, 2007 Posted April 26, 2007 Det som skjer er at den gamle tanken din har rustet en god del innvendig og kanskje også fått smuss og dritt ned i tanken gjennom årenes løp. Dermed blir sila som sitter på oppsugnings røret tett, hvilket resulterer i null bensin fremover. Har vært borti dette før. Du må ta ned tanken og bytta sila, ny sil får du faktisk på ford og koster ingenting.
bige Posted April 27, 2007 Posted April 27, 2007 ta slangen av ved båt tanken - samme ved pumpa og blås med trykk luft - da er den åpen fyll båt tanken få det til og renne ut FØR pumpa - da er den ok Pumpa du er sikker på att de små ventilene er ok - lokket tetter ok? Når du drar på starteren suger pumpa? Har du sjekket armen er koblet til membrannen ? ta pumpa ut og prøv den uten for bilen ... Går armen på kammen eller er det en "stang" innover ......... Er koblingene tette - ikke suger falsk luft ........ DA MÅ DEN GÅ
Recommended Posts