kimsa Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 Når motoren min er kald hopper turtelleren frem og tilbake når jeg kommer mellom 3 og 4500 omdrininger, motoren drar like gjevnt så er kun viseren som tuller. Hvorfor? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeDD Posted April 24, 2007 Share Posted April 24, 2007 En kompis har 94 mondeo diesel.. han har samme problemt.. Vet ikke når det kom, men han bryr seg vertfall ikke så lenge motoren går rent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Eneste jeg kan komme på i farten, er noe som forstyrrer signalet til turtelleren når motoren kommer opp i turtall.. kan hende at måleren holder på å ta kvelden kanskje? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Skjer kunn ved kanskje de 2 første gass pådragene ved kald motor! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Da er det vel kanskje ingenting å bry seg om.. Hos meg hopper km.tellern ganske krftig mellom 20 og 60 ca, bryr meg ikke noe særlig om det.. - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted April 25, 2007 Author Share Posted April 25, 2007 Det som er dritt er jo at begge deler er elektronisk, så med andre ord er det ikke noen enkel vier opperasjon liksom! Hender at mitt speedometer ikke fungerer. Da må jeg starte bilen om att, så funker det helt fint! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Øyvind Våge Posted April 25, 2007 Share Posted April 25, 2007 Det samme gjelder min, den hakker på turtelleren... Etter at jeg har kjørt litt, og motoren blir varm, minker det. Har vore slik siden jeg kjøpte den, men har ikkje brydd meg no.. (selv om det hadde vore fint å blitt kvitt det =)) Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeDD Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 Det som er dritt er jo at begge deler er elektronisk, så med andre ord er det ikke noen enkel vier opperasjon liksom! Hender at mitt speedometer ikke fungerer. Da må jeg starte bilen om att, så funker det helt fint! Stapp i sikringen du heller Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mk1-Sindre Posted April 26, 2007 Share Posted April 26, 2007 er av og til at turtelleren ikke funker hos meg og, så da bare skrur jeg av og på bilen, og vips den funker igjen - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted April 26, 2007 Author Share Posted April 26, 2007 Stapp i sikringen du heller Øh! Mener du nå at sikringen hopper ut og inn? Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
NeDD Posted April 27, 2007 Share Posted April 27, 2007 Neida, men er det kun speedoet som detter ut? Eller er det hele displayet? Det finnes nemlig en sikring som går til dette. Den jeg tenkte på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kimsa Posted April 27, 2007 Author Share Posted April 27, 2007 Neida, men er det kun speedoet som detter ut? Eller er det hele displayet? Det finnes nemlig en sikring som går til dette. Den jeg tenkte på. Er alt sammen, ingen av målerene beveger seg når det skjer! Prosjekttråd: Min mondeo mk2Min gamle mondeo mk3Min gamle mondeo mk1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts