Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvilken pakknings lim/masse er best å bruke på toppdekselet?

Hva er momentet på kammene?

***************************

Levert inn toppen til Kjell kirkebakken, for sjekk "planing å skifte av styringer, tettninger, slipe seter"

Bør eg porte samtidig?

Sorte simens dyser, 3" , 3bar map org T3 "skal skifte etterhvert,org innsug :rolleyes: :rolleyes:

Posted (edited)

Toppdekselet er mellom 10-15 Nm...

Også siterer jeg....

Camshaft front bearing caps to cylinder head (M6*35 bolts)8-10 Nm (oil thread)

Camshaft bearingg caps to cylinder head (M8) 19-23 Nm (oil thread)

Camshaft toothed belt pulleys 59-63 Nm.

 

Men jeg husker ikke hvem som leverer den flytende pakningsmassen jeg brukte sist... men har ikke brukt den på toppdekselet på cosworth...der brukte jeg bare orginalpakningen...skader såklart ikke med flytende i tillegg....

 

Peder

Edited by Peder`n
Posted

Kjøp en toppdekselpakning du kan bruke om igjen da vel... Koster vel 300,- hvis jeg ikke husker feil.

Posted
Kjøp en toppdekselpakning du kan bruke om igjen da vel... Koster vel 300,- hvis jeg ikke husker feil.

 

Du må vel bruke litt masse i tillegg, rundt kammene forran?

Guest Hovden Racing
Posted

Du bør porte ja.

Posted

rundt kammene foran skal det være to halvmåneformede pakninger.

 

Når jeg overhalte og brukte original ny toppdekselpakning så ble det lekk. Tok av tdekselet og brukte loctite pakningsstoff med et syltynt lag så ble det gull.

Posted

han har dei to halvmånane, men når du setter dei på så blir ikkje det 100% tett så visst man hiver på litt pakingsmasse i tilegg så blir det tett ;)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...