matros Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Har fått en kakke lyd i forstillinga mi,det er nye foringer på bærebruene og stab stag eller hanefot som noen kaller det er nye,så det kommer ikke der fra. det kan høres ut som det kommer fra demper tårnet,men er ikke sikker.Er det fjærbenslager på disse?son kan lage kakke lyd eller er det noen som har forslag til va det er? Lyder kommer når jeg treffer huller i veien,noe som det er meget mange av her ute)
MrNilsen1 Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Sitter dekkene dine fast ? Hadde sammeproblemet, og da var det grunnen
Peder`n Posted April 20, 2007 Posted April 20, 2007 Jeg tenker endeledd, foringer eller fjærbenslager ja... Kommer ann på når du hører klakkingen...i dumper eller? Peder
matros Posted April 21, 2007 Author Posted April 21, 2007 Jeg tenker endeledd, foringer eller fjærbenslager ja... Kommer ann på når du hører klakkingen...i dumper eller? Peder ja det er når jeg treffer dumper ja.. Sitter dekkene dine fast ? Hadde sammeproblemet, og da var det grunnen hehe ja dekkene sitter nok fast de
Tommen Posted April 21, 2007 Posted April 21, 2007 Sikkert bare dem staga mellom stabbstag og demper.. Dette er den mest solgte delen på ford siden mondeo kom, så alle delelager har drøssevis av dem koster ca 500kr å er fort gjort å bytte! 13mm leddnøkkel og ein wisegrip tang Spør etter alu versionen av staget!! da disse er mer holdbare! The Golden era.. 1986-1987-1988
cosworth540 Posted April 21, 2007 Posted April 21, 2007 Har fått en kakke lyd i forstillinga mi,det er nye foringer på bærebruene og stab stag eller hanefot som noen kaller det er nye,så det kommer ikke der fra. det kan høres ut som det kommer fra demper tårnet,men er ikke sikker.Er det fjærbenslager på disse?son kan lage kakke lyd eller er det noen som har forslag til va det er? Lyder kommer når jeg treffer huller i veien,noe som det er meget mange av her ute) Har samme lyden på min Mondeo 2001,og der er det fjærbeinslagra som er slitte.På høyre side har lageret begynt å skjære seg slik at det kommer en forferdelig lyd når jeg svinger fullt over.
KooPa Posted April 21, 2007 Posted April 21, 2007 Sikkert bare dem staga mellom stabbstag og demper.. Dette er den mest solgte delen på ford siden mondeo kom, så alle delelager har drøssevis av dem koster ca 500kr å er fort gjort å bytte! 13mm leddnøkkel og ein wisegrip tang Spør etter alu versionen av staget!! da disse er mer holdbare! Er det noen spesiell grunn til at alu versjonen er mer holdbar? Er jo ikke akkurat staget i seg selv som tar kvelden Hvorfor bruke tang når det sitter mutter både foran og bak på disse stagene? bare å bruke fastnøkkel på baksiden. 2008 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) STV Automat 2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI (130HK) GHIA-X STV Automat
focusst Posted April 21, 2007 Posted April 21, 2007 Er det noen spesiell grunn til at alu versjonen er mer holdbar? Er jo ikke akkurat staget i seg selv som tar kvelden Hvorfor bruke tang når det sitter mutter både foran og bak på disse stagene? bare å bruke fastnøkkel på baksiden.Alu versjonen er mer holdbar, det er helt sikkert. Sikkert litt bedre materiale i kulene/opplagringen Og ikke alle stag har plass til fastnøkkel på baksiden, er litt varierende det Over til fienden...
matros Posted April 22, 2007 Author Posted April 22, 2007 Sikkert bare dem staga mellom stabbstag og demper.. Dette er den mest solgte delen på ford siden mondeo kom, så alle delelager har drøssevis av dem koster ca 500kr å er fort gjort å bytte! 13mm leddnøkkel og ein wisegrip tang Spør etter alu versionen av staget!! da disse er mer holdbare! disse staga er nye,og det er alu versjonen. Men etter som det er fjærbeinslager på den,så tror jeg nok at det er dem som har tatt kvelden..
Tommen Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 O.K.. fjærbeins lager er det jo på alle biler med Mc.Pherson.. Eg har aldrig hatt noe slike problemer med mine biler.. somregel så får du problemer med at rattet blir hakkete og har vanskligheter med å selv sentrere seg.. Har du sjekka bærearms foringene å indre stabbstag foringer a? The Golden era.. 1986-1987-1988
matros Posted April 22, 2007 Author Posted April 22, 2007 O.K.. fjærbeins lager er det jo på alle biler med Mc.Pherson.. Eg har aldrig hatt noe slike problemer med mine biler.. somregel så får du problemer med at rattet blir hakkete og har vanskligheter med å selv sentrere seg.. Har du sjekka bærearms foringene å indre stabbstag foringer a? Bærearms er nye,men de indre stabbsagsforingene har jeg ikke sjekket,kan det være dem da kansje?,må vel få sjekket det da!!
Tommen Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 Hmm ja.. sida det banker i humper så ville eg gjort meg ein regel om sjekke foringer, bærekuler osv først! da det er lettest å sjekke.. (Det gjør eg sjøl verfall) The Golden era.. 1986-1987-1988
xr4ti Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 Har du sjekket om fjærene er hele, har en tendens til å knekke på toppen!
Mk1-Sindre Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 min knakk bak, men var langt ifra en kakkelyd dette her.. =/ - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
fiesta_xr2i Posted April 22, 2007 Posted April 22, 2007 har en stygg lyd fram høyre på min 2001 stv jeg å ..... skal på ford i mårra 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
matros Posted April 23, 2007 Author Posted April 23, 2007 Har i dag sjekket de indre stabbstagforingene,men de var stramme og fine.Skjønner **** ikke hvor denne kakke lyden kommer fra,når det regner og er bløtt etter veiene er lyden så godt som borte,men er det tørt så kakker det som fan..
Guest vrtx Posted May 5, 2007 Posted May 5, 2007 høres ut som samme problem jeg har. Har nye bærebruer foran og stabstag leddene samt foringene er gode. har sjekket det flere ganger. vet at det er byttet dempere på bilen min ett par måneder før jeg kjøpte den så skal i dag å skru ned fjærbeinene foran å sjekke om at alt er kommet på rett plass. skal gi beskjed hva jeg finner ut
matros Posted May 6, 2007 Author Posted May 6, 2007 høres ut som samme problem jeg har. Har nye bærebruer foran og stabstag leddene samt foringene er gode. har sjekket det flere ganger. vet at det er byttet dempere på bilen min ett par måneder før jeg kjøpte den så skal i dag å skru ned fjærbeinene foran å sjekke om at alt er kommet på rett plass. skal gi beskjed hva jeg finner ut Ja har hvært kjempe greier om du fant ut noe,jeg blir ikke klok på denne kakke lyden ivertfall..
Guest vrtx Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 må nok dessverre rapportere at jeg har ikke funnet noe gærnt. hadde nede fjærbeinene men fant ikke no gærnt.. veitda f. hva det kan være assa.
Mk1-Sindre Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 På min bil driver har også høyre forhjul blitt noe så innigranskauen slitt på innerkant, BARE høyrehjulet, så kan dette ha noe med problemet å gjøre, med tanke på at det klakker når jeg svinger og drar i gang? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
Guest vrtx Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Begynner å lure på om det kan være slakke i tannstang. Dette er Kontrollert og funnet i orden: - Støtdempere (Helt nye foran og bak) - Bærebruer foran (Nye bruer med nye foringer og opph.kuler) - Alle styreledd - Begge Stabstagledd samt. indre stabstagforinger - Hjullager - Svinglager i top av demperbein - Innfesting tannstang Noen som har flere kontrollpunkter?
focusst Posted May 7, 2007 Posted May 7, 2007 Det er ikke noe annet det låter i da. Eksosanlegg, motorfester f.eks. Regner med at alle fire skruene til motorramma er sjekket?. Var borti en som hadde dratt løs muttera i golvet, det klonket skikkelig Over til fienden...
cosworth540 Posted May 8, 2007 Posted May 8, 2007 fant ut hva som lagde klonkelyden på min mondeo i dag.Den ene lenkarmen på h side var slitt og fjærbeinslageret på h side var kaputt.
Mk1-Sindre Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Har du plassering eller noe slikt på dette? Og kan det bli dyrt? og hvordan finner jeg ut om det er ødelagt? - Mondeo 97 2.0 Ghia Sedan Kjøpes: Frontfanger til Mondeo Mk2 97 Modell x- Mondeo 94 2.0 Sedan
cosworth540 Posted May 10, 2007 Posted May 10, 2007 Har du plassering eller noe slikt på dette? Og kan det bli dyrt? og hvordan finner jeg ut om det er ødelagt? betalte 152 kr for en lenkearm og ca 250 for fjærbeinslageret.lett å bytte lenkearmen,men noe problemer med å få dratt fjøra nok sammen ved bytte av fjærbeinslageret.Må også ned med bærebrua eller opphengskula for å få ut fjørbeinet.Fant ut at fjærbeinslageret var defekt da det smalt i fjæra når jeg la fullt over.Fant ut at lenkearmen var slitt når jeg jekket opp bilen.
Recommended Posts