Guest zacroa Posted July 2, 2007 Share Posted July 2, 2007 skal skru opp og sjekke, men skjønner ikke helt hva de kan være annet en en for kort demper. den var synlig kortere en den orginale, 2-3 cmmen regnet med at den strakk seg ut når den kom på bilen. men ser på hele bilen at den blir trekt ned bak, er lav i hjulbuen der og høy foran.roar etter en telefon til importøren av monroe dempere, viser det seg at monroe støtdempere ikke passer på biler med nivå regulering.så da dro jeg innom ford og bestillte orginale dempere der. så hvis noen trenger ny støtdempere på en 01- mondeo uten nivåregulering, selges de billig. roar Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted July 2, 2007 Share Posted July 2, 2007 Hmm. Det der hørtes merkelig ut, for bakstillinga er 100% lik Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zacroa Posted July 2, 2007 Share Posted July 2, 2007 Hmm. Det der hørtes merkelig ut, for bakstillinga er 100% lik ja, ikke veit jeg men som sagt var demperen som stod på bilen 2-3 cm lengre enn den monroe demperen.kan jo selvfølgelig ha fått feil demper, men har sett på fjærer og de står der de skal. får dempere av ford på onsdag, så får se hvor lange de er.. roar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zacroa Posted July 17, 2007 Share Posted July 17, 2007 Hmm. Det der hørtes merkelig ut, for bakstillinga er 100% lik er ikke så kjapp at jeg har fått satt inn de orginale ford demperne ennå, men tenkte kankje jeg skulle bytte fjærer bak til forsterket typenår jeg først har alt nede, i og med madamen kjører mye hest med bilen. og da ser jeg at det er forskjellige fjærer på om du har nivåregulering eller ikke hos mekonomen??? sikker på at fjærene er like på nivå reg og uten? roar Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted July 18, 2007 Share Posted July 18, 2007 Har egentlig aldri sjekka, men har montert vanlige dempere på biler med nivåreg flere ggr uten problemer Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zacroa Posted July 19, 2007 Share Posted July 19, 2007 Har egentlig aldri sjekka, men har montert vanlige dempere på biler med nivåreg flere ggr uten problemer veit ikke hva jeg skal tro lengere jeg, alle ettermarkeds fjær produsenter jeg finner på nettet, har egene fjærer til biler med nivåregulering. men ford sier de er like. sa det til en på delelageret til ford i dag, fikk da det glimrende svaret: "ja, men de veit ikke hva de driver med, akkurat som hos høggern, alt passer..." spurte da hvorfor de lager to forskjellige fjærer hvis alt passer?? blei stille da. har uansett bestillt forterkede fjærer fra ford. så får vi se hvordan det blir. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zacroa Posted July 26, 2007 Share Posted July 26, 2007 da fikk jeg endlig surra meg til å bytte fjærer, og da er bilen normal igjen... er ganske sikker på at ford surrer når de sier det er samme fjærer på nivåreg og uten..bilen min har gått 200 000km så den har nok blitt naturlig lavere med årene også, men ikke så mye. tror nok de bilene dere bytter på blir lavere, men min fikk kanskje med 200 000km faktoren somgjorde den så lav at jeg reagerte på det... uansett er problemet ute av verden for min del. roar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest mk III 04 Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 da fikk jeg endlig surra meg til å bytte fjærer, og da er bilen normal igjen... er ganske sikker på at ford surrer når de sier det er samme fjærer på nivåreg og uten..bilen min har gått 200 000km så den har nok blitt naturlig lavere med årene også, men ikke så mye. tror nok de bilene dere bytter på blir lavere, men min fikk kanskje med 200 000km faktoren somgjorde den så lav at jeg reagerte på det... uansett er problemet ute av verden for min del. roar Sachs produserer dempere og fjærer til Ford, det er forskjell på fjærene til biler med og uten nivåregulering.Du får kjøpt orginale fjærer og dempere billigere hos hellanor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest zacroa Posted July 27, 2007 Share Posted July 27, 2007 Sachs produserer dempere og fjærer til Ford, det er forskjell på fjærene til biler med og uten nivåregulering.Du får kjøpt orginale fjærer og dempere billigere hos hellanor. ja, menn ford hevder hardnakket at fjærene er like, og det kan de ikke være...rengner med det går ut noen lave mondeoer fra ford hvis standarden er å bytte om kun dempere. var ikke så illle pris på fjærene, tror de lå på 700,- stk. roar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts