Guest Dre Racing@ Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 måtte le bare litt når jeg så denne på autodb. Skulle gitt mye for den motoren... nb, sjekk vingen på bilen 574hk på 1,36 i ladetrykk med papirer?!?!?!?! autodb
Guest Hovden Racing Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 måtte le bare litt når jeg så denne på autodb. Skulle gitt mye for den motoren... nb, sjekk vingen på bilen 574hk på 1,36 i ladetrykk med papirer?!?!?!?! autodb Tror heller på 13,6 i trykk. Nei detta så talentløst ut.. Iallfall bilen. Motoren så vel forsåvit grei nok ut den, mye rare løsninger nedi der men.
Guest Rabbit Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Njaaa, skeptisk...spørs om han har kjøpt seg noen 100 hesters plugger fra Dahlbäck.....
Guest Larsern Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Om denne motoren har så mye er vanskelig å si, da det er ting som taler både for og imot, men det er fullt mulig og få ut den effekten på det trykket. Ruud sin motor hadde vel 710hk på 1,7bar turbotrykk om jeg ikke husker helt feil.
Guest Hovden Racing Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 (edited) Om denne motoren har så mye er vanskelig å si, da det er ting som taler både for og imot, men det er fullt mulig og få ut den effekten på det trykket. Ruud sin motor hadde vel 710hk på 1,7bar turbotrykk om jeg ikke husker helt feil. Klypen har 780hk/890nm på 1,7 Edited April 16, 2007 by Hovden Racing
cbp Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Snakk om og disse en motor man ikke kjenner i det hele tatt... er det norsk misunnelse og jantelov på gang her..?? Coil rett på pluggene, større innsug.. og ingen klarer og se hva slags turbo som sitter på motoren.. joda her er det potensiale og har gutten papirer så er det nok mer en hva mange her kan vise til... If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
Loffen Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Ikke at jeg har såå mye snøring, men den wg passer da vel ikke til ett oppsett med såpass hk. Ville tru det kun var aktuelt med separat wg på sånt... -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
cbp Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 Ikke at jeg har såå mye snøring, men den wg passer da vel ikke til ett oppsett med såpass hk. Ville tru det kun var aktuelt med separat wg på sånt... BTCC RS 500'ene hadde intern wastegate i 1987 og kjørte med 540 pålitelige hestekrefter så det er nok helt umulig idag og toppe det noe... If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
lowman Posted April 16, 2007 Posted April 16, 2007 BTCC RS 500'ene hadde intern wastegate i 1987 og kjørte med 540 pålitelige hestekrefter så det er nok helt umulig idag og toppe det noe... enig.er akkurat som om man ikke kan få masse hk i dag..uten nikasil foringer og ekstern wastegate.er for mange jenspeed fans her inne hehe.ikke sånn da men ..forstå meg rett.er utstyrs hysteri av og til synes jeg.dem klarte å hente ut masse hk før som nevnt av chp..og er da ikke umulig og gjøre det samme idag.med samme type oppsett.men vet ikke noe om den bilen her men så da rimelig godt ut i det motorrommet.
Hansi Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 (edited) RS500 som er tingen, hehe Jeg har ikke sett turboer som leverer mer effekt enn RS500'n med integrert wastegate? Men for all del, kan godt hende det fins.. Sorry, litt offtopic, men hvordan klarte de få ut såpass med effekt med RS500 turboen? Mener jeg har lest ett eller annet sted at de lada 40psi (2,8bar?) for å hente ut over 500 med den turboen? Må man ikke ha nicasilforinger for å lade såpass? Brukte kanskje det? Og en annen ting.. Dersom turboen leverer 575hk på 1,36 bar må den levere en goood del mer enn RS500 turboen om man lader mer? Edited April 17, 2007 by Hansi 91 Sierra Cosworth 4x4 Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing Prosjekt
ACR Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 synes det ser ut som en 420 hk turbo (e46) skal du ha større en E46 så må du ha ekstern wastegate pga du ikke får bakstykke til de turboene. MENER JEG OG HUSKE
Sapphy Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 eg har ingen grunn til å uttale meg om motoren i annonsen, men RS500 er et dårlig eksempel til sammenligning ladet de 2 bar for å oppnå effekten de trengte. I australia når RS500 måtte forsvare seg mot både Skyline og holden commodore var det flere som ladet 2,6 bar for å nerme seg 600hk..
a.nilsen Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 synes det ser ut som en 420 hk turbo (e46) skal du ha større en E46 så må du ha ekstern wastegate pga du ikke får bakstykke til de turboene. MENER JEG OG HUSKE E50 "480hk" for å nevne en... '78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist
cossie4ever Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 synes det ser ut som en 420 hk turbo (e46) skal du ha større en E46 så må du ha ekstern wastegate pga du ikke får bakstykke til de turboene. MENER JEG OG HUSKE får jo kjøpt bakstykke til de, er vel få som gid å kjøre 380 hk på ekstern wg...
Guest Magnus Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 gt35 kan man få med intern wastegate ihvertfall
Sapphy Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Går for ca 520hk med intern wastegate i min nye motor, noe høyere trykk, men så er ikkje min motor like påkostet som den i annonsen heller med grenrør osv..
Loffen Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 BTCC RS 500'ene hadde intern wastegate i 1987 og kjørte med 540 pålitelige hestekrefter så det er nok helt umulig idag og toppe det noe... Som sagt, jeg innehar ikke nok kunnskap om dette, men ytret bare mitt synspunkt -05 Ford Focus 1.6 tdci -88 Ford Sierra Cosworth
cossie4ever Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Går for ca 520hk med intern wastegate i min nye motor, noe høyere trykk, men så er ikkje min motor like påkostet som den i annonsen heller med grenrør osv.. ja f.eks jenspeed drar lett 500+ med 2wd manifold spr 60 og bra lavkomp. så det er absolutt mulig er det spr 60 du skal kjøre med k.goa?
cbp Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 ja f.eks jenspeed drar lett 500+ med 2wd manifold spr 60 og bra lavkomp. så det er absolutt mulig er det spr 60 du skal kjøre med k.goa? Over 500 hk har aldri vært vanskelig med 2wd manifold, dette har vært gjort i 20 år nå..yes 20 år.... If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???
Sapphy Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 Stemmer det, valget falt på en GT3076r, men med APTs "ultimate internal wastegate" som eg tror er en bra oppgradering i forrholde til den krokete orginale garret tingen. Ryktes om levering denne uka, gleder meg
Guest Dre Racing@ Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 hvor stor er denne wgn? man trenger jo ikke wg for å plukke hester, men for å regulere trykket. vil tro trykket ditt kommer til å skjene på topp..
Sapphy Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 I dette tilfellet er det ikkje størrelsen på wg som er poenget, men utformingen av baklokket. Den er virkelig tragisk på de orginale garrett lokkene. Bilder og forklaring finnes i denne tråden her: http://www.trim-4-eldre.com/forum.asp?ThreadID=9926#240112 Og siden flødet gjennom denne er mycket bedre enn gjennom den orginale hjelper dette også til å plukke hester.
HUSNES MOTORSPORT Posted April 17, 2007 Posted April 17, 2007 576hk på 1,36 trur eg blir litt voldsomt på denne gutter med den turboen der.... Du får spr 60 med intern wastgate som muligens klarer den effekten der med racefuel, men so lenge den turboen har innebygd wastgate som denne og eg ser da står turbonetics på huset og huset er gull i bakant vil eg tippe det der er ein spr 60 med steg 5 og ar 82hus med 2kilo so ville nok denne effekten stemt vist det er bra topp på denne... grenrør og datasprut er det og ser eg.... so eg velge og tru at han har bommet litt på trykket her...eg var og bremste 2 motorer for 4veker sia den eine med grenrør spr 60 og ar 82 med ekstern wastgate pga baktrykk... på 2kilo trykk ga denne 562hk 710nm so lykke til:)
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now