Jump to content

enda en fantasitrimmer


Recommended Posts

Guest Dre Racing@
Posted

måtte le bare litt når jeg så denne på autodb.

Skulle gitt mye for den motoren...

nb, sjekk vingen på bilen

574hk på 1,36 i ladetrykk med papirer?!?!?!?!

 

autodb

Guest Hovden Racing
Posted
måtte le bare litt når jeg så denne på autodb.

Skulle gitt mye for den motoren...

nb, sjekk vingen på bilen

574hk på 1,36 i ladetrykk med papirer?!?!?!?!

 

autodb

 

Tror heller på 13,6 i trykk. Nei detta så talentløst ut.. Iallfall bilen. Motoren så vel forsåvit grei nok ut den, mye rare løsninger nedi der men.

Guest Rabbit
Posted

Njaaa, skeptisk...spørs om han har kjøpt seg noen 100 hesters plugger fra Dahlbäck.....

Guest Larsern
Posted

Om denne motoren har så mye er vanskelig å si, da det er ting som taler både for og imot, men det er fullt mulig og få ut den effekten på det trykket.

 

Ruud sin motor hadde vel 710hk på 1,7bar turbotrykk om jeg ikke husker helt feil.

Guest Hovden Racing
Posted (edited)
Om denne motoren har så mye er vanskelig å si, da det er ting som taler både for og imot, men det er fullt mulig og få ut den effekten på det trykket.

 

Ruud sin motor hadde vel 710hk på 1,7bar turbotrykk om jeg ikke husker helt feil.

 

 

Klypen har 780hk/890nm på 1,7 ;)

Edited by Hovden Racing
Posted

Snakk om og disse en motor man ikke kjenner i det hele tatt... er det norsk misunnelse og jantelov på gang her..??

Coil rett på pluggene, større innsug.. og ingen klarer og se hva slags turbo som sitter på motoren..

joda her er det potensiale og har gutten papirer så er det nok mer en hva mange her kan vise til...

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Posted

Ikke at jeg har såå mye snøring, men den wg passer da vel ikke til ett oppsett med såpass hk. Ville tru det kun var aktuelt med separat wg på sånt...

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted
Ikke at jeg har såå mye snøring, men den wg passer da vel ikke til ett oppsett med såpass hk. Ville tru det kun var aktuelt med separat wg på sånt...

 

BTCC RS 500'ene hadde intern wastegate i 1987 og kjørte med 540 pålitelige hestekrefter så det er nok helt umulig idag og toppe det noe...

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Posted
BTCC RS 500'ene hadde intern wastegate i 1987 og kjørte med 540 pålitelige hestekrefter så det er nok helt umulig idag og toppe det noe...

 

enig.er akkurat som om man ikke kan få masse hk i dag..uten nikasil foringer og ekstern wastegate.er for mange jenspeed fans her inne

:blush: hehe.ikke sånn da men ..forstå meg rett.er utstyrs hysteri av og til synes jeg.dem klarte å hente ut masse hk før som nevnt av chp..og er da ikke umulig og gjøre det samme idag.med samme type oppsett.men vet ikke noe om den bilen her men så da rimelig godt ut i det motorrommet.

Posted (edited)

RS500 som er tingen, hehe :P

 

Jeg har ikke sett turboer som leverer mer effekt enn RS500'n med integrert wastegate? Men for all del, kan godt hende det fins..

 

Sorry, litt offtopic, men hvordan klarte de få ut såpass med effekt med RS500 turboen?

Mener jeg har lest ett eller annet sted at de lada 40psi (2,8bar?) for å hente ut over 500 med den turboen? Må man ikke ha nicasilforinger for å lade såpass? Brukte kanskje det?

 

Og en annen ting.. Dersom turboen leverer 575hk på 1,36 bar må den levere en goood del mer enn RS500 turboen om man lader mer?

Edited by Hansi

91 Sierra Cosworth 4x4

Bremsepapirer: Auto Consult TEF Racing

Prosjekt

Posted

synes det ser ut som en 420 hk turbo (e46)

skal du ha større en E46 så må du ha ekstern wastegate pga du ikke får bakstykke til de turboene. MENER JEG OG HUSKE

Posted

eg har ingen grunn til å uttale meg om motoren i annonsen, men RS500 er et dårlig eksempel til sammenligning ladet de 2 bar for å oppnå effekten de trengte. I australia når RS500 måtte forsvare seg mot både Skyline og holden commodore var det flere som ladet 2,6 bar for å nerme seg 600hk..

Posted
synes det ser ut som en 420 hk turbo (e46)

skal du ha større en E46 så må du ha ekstern wastegate pga du ikke får bakstykke til de turboene. MENER JEG OG HUSKE

E50 "480hk" for å nevne en...

'78 Ford Escort Mk2 Gp.2 spec. med YB maskinist

 

eb00ad32.jpg

Posted
synes det ser ut som en 420 hk turbo (e46)

skal du ha større en E46 så må du ha ekstern wastegate pga du ikke får bakstykke til de turboene. MENER JEG OG HUSKE

 

 

får jo kjøpt bakstykke til de,

er vel få som gid å kjøre 380 hk på ekstern wg...

Guest Magnus
Posted

gt35 kan man få med intern wastegate ihvertfall

Posted

Går for ca 520hk med intern wastegate i min nye motor, noe høyere trykk, men så er ikkje min motor like påkostet som den i annonsen heller med grenrør osv..

Posted
BTCC RS 500'ene hadde intern wastegate i 1987 og kjørte med 540 pålitelige hestekrefter så det er nok helt umulig idag og toppe det noe...

 

 

Som sagt, jeg innehar ikke nok kunnskap om dette, men ytret bare mitt synspunkt ;)

-05 Ford Focus 1.6 tdci

-88 Ford Sierra Cosworth

Posted
Går for ca 520hk med intern wastegate i min nye motor, noe høyere trykk, men så er ikkje min motor like påkostet som den i annonsen heller med grenrør osv..

 

ja f.eks jenspeed drar lett 500+ med 2wd manifold spr 60 og bra lavkomp.

så det er absolutt mulig

 

er det spr 60 du skal kjøre med k.goa?

Posted
ja f.eks jenspeed drar lett 500+ med 2wd manifold spr 60 og bra lavkomp.

så det er absolutt mulig

 

er det spr 60 du skal kjøre med k.goa?

 

Over 500 hk har aldri vært vanskelig med 2wd manifold, dette har vært gjort i 20 år nå..yes 20 år.... :rolleyes:

If NISMO stands for Nissan Motorsports, does HOMO stand for Honda Motorsports???

Posted

Stemmer det, valget falt på en GT3076r, men med APTs "ultimate internal wastegate" som eg tror er en bra oppgradering i forrholde til den krokete orginale garret tingen. Ryktes om levering denne uka, gleder meg :D

Guest Dre Racing@
Posted

hvor stor er denne wgn? man trenger jo ikke wg for å plukke hester, men for å regulere trykket. vil tro trykket ditt kommer til å skjene på topp..

Posted

576hk på 1,36 trur eg blir litt voldsomt på denne gutter med den turboen der.... Du får spr 60 med intern wastgate som muligens klarer den effekten der med racefuel, men so lenge den turboen har innebygd wastgate som denne og eg ser da står turbonetics på huset og huset er gull i bakant vil eg tippe det der er ein spr 60 med steg 5 og ar 82hus med 2kilo so ville nok denne effekten stemt vist det er bra topp på denne... grenrør og datasprut er det og ser eg.... so eg velge og tru at han har bommet litt på trykket her...eg var og bremste 2 motorer for 4veker sia den eine med grenrør spr 60 og ar 82 med ekstern wastgate pga baktrykk... på 2kilo trykk ga denne 562hk 710nm so lykke til:)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...