Lars Magne Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 No har det jo seg sånn at eg skal prøve og få taunusen min godkjent som ist og rundt 140hk på hjula. Bilen er orginalt ein 1600. var på biltilsynet og dei sa at eg måtte gå til Ford Norge og få dokumentasjon på kva eg måtte forsterke, så på ford verkstad for og sjå det er gjort skikkeligt og så måtte eg på biltilsynet... Sendte då ein mail til Ford Norge, og her er svaret: ei og takk for din henvendelse til oss. Beklager sen tilbakemelding. Dette skyldes ferieavvikling på vår avdeling. Ford Motor Norge AS kan ikke stå som rådgiver i ombyggingssaker. Vi forholder oss kun til bilene slik de kommer til landet, nemlig originalen. Siden vi ikke kan hjelpe deg med godkjenningspapirer, er det viktig at du kontakter Biltilsynet før du starter ombyggingen for å høre hva de godkjenner. Med vennlig hilsen Ford Motor Norge AS Vigdis Conradi Pedersen Kunderådgiver Tlf. 66 99 72 27 Fax. 66 99 72 88 Kva skal eg gjøre ? <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 ford norge får du aldri i verden hjelp av lenger. kontakt biltilsynet og legg fram planene dine. fortell hva slags foringer du skal bruke bremser motor ytelse og sånn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Magne Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 Biltilsynet her liker ikkje meg . Hehe <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 da sender du søknad til et annet sted Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Magne Posted April 10, 2007 Author Share Posted April 10, 2007 Ja.. Noen som veit ka bremsene er gode for på bilen !? ... Skal ivertfall ha 9" tromler bak istedefor 8" <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Jeg ville fått tak i spesifikasjonene på Taunus med 2.3 maskin. Det er nok de største bremsene, og sterkeste understellet du finner. Ford kan nok hjelpe deg litt der hvis de gidder. Det er nok ikke de største forskjellene. Ellers så plikter Biltilsynet å hjelpe deg med dokumentering av ombyggingsprosjekter. Send en saklig søknad der du beskriver bilen slik den er i dag, dimensjoner på bremser etc, og beskriv hvordan den skal bli. Ta med at du vil levere bremsepapirer fra NAF. Kommer langt med en hyggelig og saklig tone. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
focusst Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 Bremser bak fra Taunus 2,0/2,3, så kan du godkjenne som IS uten T. 2,3 Taunus hadde som mest 114 HK. bremsene foran er like på alle, og 9" bremser bak finner du både på 2,0 og 2,3. IS motoren har jo 115 HK Så langt kan du vel få dokumentasjon fra en snill Ford forhandler, men over det har Ford aldri levert og da kan de selvfølgelig ikke stå ansvarlig for noe mer. Over til fienden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Magne Posted April 11, 2007 Author Share Posted April 11, 2007 Ja men kor masse er bremsene gode for då ? Er vel meir enn 115hk det! <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
to far gone Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Ja men kor masse er bremsene gode for då ? Er vel meir enn 115hk det! nei det er de ikke er faktisk for dårlig for 115 hk så trenge nok mye nytt på bremsesiden for et turbooppsett HAR MYE FORD DELER SIERRA/TAUNUS PM VED SPØRSMÅL Link to comment Share on other sites More sharing options...
FunkyHunk Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Snakk med RS Euroford Performance (99521298), og bestill skiver fra capri 2.8i, 245mm doble ventilerte, og ombyggingssett til kaliperne. Mener å huske de skivene skulle være godkjent til ihverftall 150hk, oxo får du 9" tromler. Det burde holde på bremsesiden. Polyforinger er oxo et must. RS Euroford har noe med de beste prisene som jeg har vært borti, når jeg bestilte skivene betalte jeg 500kr/stk Foringer hadde de oxo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mr_Ford Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 hadde jeg vært deg hadde jeg tatt alt av understell fra en 2.3 hvis det var no forskjell og heller bytta ut bremsene med cosworth bremser.. bedre med litt for mye enn litt for lite Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gess Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 Mon tro om ikke Funky Hunk er inne på noe. Men jeg tror Calipperne fra Granada 2.8i Passer. Tror de har litt større bremsebelegg enn capri sine. Sammen med ventilerte Capri 2.8i skiver må det kunne stoppe det meste du hiver nedi. 2.8i bremsene blir godkjent med 150 originalt, og over 200 i Granada iallefall. Mulig du bør bytte hovedsylinderen til en fra f.eks Scorpio eller Sierra. Mvh. GeirS Granada 1976, MkI 2.6 GL Hyundai i40 2011 mod. Volvo V90 T6 2021 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Magne Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 Snakk med RS Euroford Performance (99521298), og bestill skiver fra capri 2.8i, 245mm doble ventilerte, og ombyggingssett til kaliperne. Mener å huske de skivene skulle være godkjent til ihverftall 150hk, oxo får du 9" tromler. Det burde holde på bremsesiden. Polyforinger er oxo et must. RS Euroford har noe med de beste prisene som jeg har vært borti, når jeg bestilte skivene betalte jeg 500kr/stk Foringer hadde de oxo Okey . Takker for info! Skal ta og snakka med dei eg å høre kva dei har og sei <1978 Ford Taunus 2,0 Base Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest SIERRA_RS Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 noen som vet om RS Euroford Performance har web side?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tmars Posted April 13, 2007 Share Posted April 13, 2007 noen som vet om RS Euroford Performance har web side?? http://home.chello.no/~euroford/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now