LiVip Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 jeg har nettopp fått tak i turbo kitt til 2.0i doch. har selv en 92mod clx og lurte på hvordan det er å sette på turbo på disse motorne og hva som må til for at det skal holde seg en stund.. og hvordan godkjenning på dette blir? har lest litt om dette på forumet men blir ikke helt klok selv trenger mye hjelp.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andronix Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 bare å søke seg litt rundt på forumet..står litt om dette. Noen som sier at Dohc ikke er gunstig for turbo,men jeg er selv lysten på å prøve.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
LiVip Posted April 9, 2007 Author Share Posted April 9, 2007 skal ta ut motoren til en bil som jeg har nyrlig kjøpt. overhaltmotor. tipper det er bra å begynne med det enn en gammel utslitt motor som jeg tror sprekker snart. leker olja fra toppen og alt. bruker mye olje og vann. kjøleapperate varmer heller ikke noe mere. huff men stylinga er nesten ferdig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Highonboost Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 (edited) jeg sitter å vurderer å gjøre nøyaktig det samme. liker veldig godt dreiemomentet fra lavt turtall på dohcen og ser for meg at en turbo som lader tidlig og blir med til 5000rpm ellerno ville blitt dritbra, spes den ekstra powern jeg trenger for å bruke 4 giret skikkelig på snø. noen som vet hvilken billig turbo som ville lada tidlig og funka bra opp til 180hk med dohc? hva består dette kittet ditt av? og hvor fikk du tak i det? tror lista på det jeg trenger er turbo ic grenrør downpipe dyser tilleggsprut trykkrør tenningsforskyver tennplugger kanskje kobber-toppakning har sef lyst på datasprut, men tviler på at je orker alt peset med å få det til å funke og div slanger som oljeretur til turbo og mellom ic osv har jeg glemt noe? og har noen noe av det til salgs? Edited April 19, 2007 by Highonboost Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted April 19, 2007 Share Posted April 19, 2007 Mener at stemplene på dohc motoren ryker ved 1 Bar og 170 Hk ca. (med datasprut) Å få doch motoren til å ikke rykke og slite uten datasprut er vanskelig. Jeg skal prøve å få den til å gå bra på 0,7 bar med økt bensintrykk og større dyser. mener 1,8 T audi dyser passer på dohc og leverer mer cc. Hvis ikke lage til et eget innsug med flere dyser. å sette på og kjøre med turbo på dohc motoren er ikke noe problem så lenge du får til riktig blanding av bensin og luft og nærmer du deg 1 bar i trykk må du ha smidde råder og stempler. Bjørn her på forumet har brent 2 eller3 stempler på dette. lykke til med byggingen. jeg sitter å vurderer å gjøre nøyaktig det samme. liker veldig godt dreiemomentet fra lavt turtall på dohcen og ser for meg at en turbo som lader tidlig og blir med til 5000rpm ellerno ville blitt dritbra, spes den ekstra powern jeg trenger for å bruke 4 giret skikkelig på snø. noen som vet hvilken billig turbo som ville lada tidlig og funka bra opp til 180hk med dohc? hva består dette kittet ditt av? og hvor fikk du tak i det? tror lista på det jeg trenger er turbo ic grenrør downpipe dyser tilleggsprut trykkrør tenningsforskyver tennplugger kanskje kobber-toppakning har sef lyst på datasprut, men tviler på at je orker alt peset med å få det til å funke og div slanger som oljeretur til turbo og mellom ic osv har jeg glemt noe? og har noen noe av det til salgs? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Highonboost Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 noen her på forumet som kunne montert og konfigurert en megasquirt da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest andronix Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Calibra turbo stempel og Kadett Gsi stempel skal passe på Dohc`n,og Gsi stempla er dem som vist skulle passe best med komp. (leste dette fra FMCS) Ossen toppakning er det anbefalt å bruke, og en eller to? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Michal Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Calibra turbo stempel og Kadett Gsi stempel skal passe på Dohc`n,og Gsi stempla er dem som vist skulle passe best med komp. (leste dette fra FMCS) Ossen toppakning er det anbefalt å bruke, og en eller to? Bruk toppakkning fra rs2000 motoren. fåes på Ford og passer bra. nr på denne er 1101405 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anders_K Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 litt nedpå siden står noe om dohc turbo.. http://www.powerpage.dk/tuningshistorier-filer/ford/ford.htm Synes det virket litt mye med 245 hk da men.. 01 Mondeo mk3 stv 97 VW ventoX07 Opel Zafira OPC x96 Mondeo mk2 sedan 2.0 Ghia, Bergens første registrerte faktisk! R.I.P.x96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 GLX solgtx96 Mondeo mk1 5-dørs 2.0 Air, blåst motor, vraket.. x92 Sierra sedan Cossie Replica Solgtx93 escort 1,8. solgt R.I.P. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now