Guest Hovden Racing Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 (edited) Driver å skal skifte ventiltetninger her, men det er 8 grønne og 8 røde.. Hvem skal på eksos å hvem skal på innsug? Også lurer jeg på en ting til. Ventilene mine har hilset på stemplene ser jeg. Da er det kanskje viktig å bytte ventilstyringer? (Ventilene er ikke skakke) Dette var gjort for 15000km siden da motoren var nyoverhalt. Men hadde nå av toppen for å bytte toppakning fordi boltene ikke har vært strammet etter. Har vært plaget av att det har ryki litt blått av den, men det er meget bra komp i alle sylindre (115psi). Har også sjekket med rødsprit, tømte i 1 cm over stemplene og det rant ikke gjennom før etter mange timer. Stemplene ser også fine ut. Turboen er nesten helt ny så den er utelukket. Edited April 7, 2007 by Hovden Racing Link to comment Share on other sites More sharing options...
Escort_Cossi Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Di grønne er innsug og da er di brune/røde eksos Driver å skal skifte ventiltetninger her, men det er 8 grønne og 8 røde.. Hvem skal på eksos å hvem skal på innsug? Også lurer jeg på en ting til. Ventilene mine har hilset på stemplene ser jeg. Da er det kanskje viktig å bytte ventilstyringer? (Ventilene er ikke skakke) Dette var gjort for 15000km siden da motoren var nyoverhalt. Men hadde nå av toppen for å bytte toppakning fordi boltene ikke har vært strammet etter. Har vært plaget av att det har ryki litt blått av den, men det er meget bra komp i alle sylindre (115psi). Har også sjekket med rødsprit, tømte i 1 cm over stemplene og det rant ikke gjennom før etter mange timer. Stemplene ser også fine ut. Turboen er nesten helt ny så den er utelukket. Signatur.Kan være på inntil 5 linjer i normal skriftstørrelse, eller bilde/banner-størrelse 100x800 pixler og 75 kb.Firma-reklame eller linker til firmaer uten Klubbavtale er ikke tillatt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 Di grønne er innsug og da er di brune/røde eksos Var det jeg mente også.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jonny.B Posted April 8, 2007 Share Posted April 8, 2007 er lurt å ta bunndelen nåt du først er oppe med motoren,erfaringen min er att oljeforbruk og blårøyk kommer av slitt bunndel... Prosjekt Electric orange Cossie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hovden Racing Posted May 13, 2007 Share Posted May 13, 2007 er lurt å ta bunndelen nåt du først er oppe med motoren,erfaringen min er att oljeforbruk og blårøyk kommer av slitt bunndel... Da er det bestemt att jeg gir totalt **** i hele motoren å sender det til Volden Racing. Grønne/Blå ventiltetnigner er til eksos og røde er til innsug forresten!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now