viggo Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 er det kun gearkasse som må byttes for hurtig ombygging til 2wd? eller trenger jeg mellomaxel og? viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 du trenger mellomaksel også.. og så er det greit å rive ut drivakslene foran. WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peder`n Posted April 7, 2007 Share Posted April 7, 2007 er det kun gearkasse som må byttes for hurtig ombygging til 2wd? eller trenger jeg mellomaxel og? viggo Selger du det du tar ut?...For det kunne vært intressant for meg...og sikkert flere.. Peder Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted April 7, 2007 Author Share Posted April 7, 2007 mange takk. @Peder`n, skal gi en lyd hvis det skulle bli aktuellt. viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Noen som leste det fastford bladet om han svensken som hadde gjort det? Han brukte jo bare std doch kasse. Jeg vet jo at Homemade på forumet her kjører med det og, men mener han brukte huset til en 4x4 cosworth mt-75 og putta inn innmaten til doch mt-75. Men passer en std mt-75 fra doch rett på egentlig? Han svensken hadde jo bare tatt en kasse fra hugger'n og satt den på stod det.. Stod ikke noe om at han bygde den om. Han kjørte vel 400++ hk mener jeg.. Men det er ikke en diskusjon om hvor mye mt-75 tåler, men er det bolt on? Det er jo kansje noe å tenke på for deg om du skal bygge om.. Billigere enn T-5 kasse ihvertfall.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted April 9, 2007 Share Posted April 9, 2007 Sett noen plasser der de sa de måtte bytte til 2wd travers. Hvorfor det? Er det ikke bare å bytte kasse og mellomaksel? + dra ut akslingene forran Link to comment Share on other sites More sharing options...
rscosworth Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 (edited) drar du ut akslingene har du åpenrom inn i diffen. ikke særlig smart spør du meg. må bytte punnpanna i tillegg til girkassa så du får bort diffen og alt som har med det der framme å gjøre. Er på litt tynn is for neste del, men er det ikke muttrene på akslingene i ytterkant som holder på plass litt tingtang der ute? Edited April 10, 2007 by rscosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
cossie4ever Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 er også en smule høyde forskjeld på 4x4 forstiling og 2wdforstill. tror eg, fordi gir kassen min kom for langt ned og mellomaksel sto i pisse vinkel, så du må shimse litt her og der. eller bruka 2wd forstiling Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenneth Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 drar du ut akslingene har du åpenrom inn i diffen. ikke særlig smart spør du meg. må bytte punnpanna i tillegg til girkassa så du får bort diffen og alt som har med det der framme å gjøre. Er på litt tynn is for neste del, men er det ikke muttrene på akslingene i ytterkant som holder på plass litt tingtang der ute? Hvorfor må du bytte bunnpanne? Er jo bare et hull rett gjennom, en slags tunell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cross-box Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 du kan bare nappe ut mellom axlingen mellom girkassa og fram diffen var det en som sa til meg, men ikke gjør det da vil du ha store problemer med og få noe framdrift på bilen, for å gjøre det best mulig ville jeg ha kjøpt t5kasse mellomaxel 2wd 2wd starter 2wd forstling, men du må ikke gjøre dette, du kan gjøre det billigere ved og bruke det som Fakeworth sier her en kasse fra en std doch. og fjerne drivakslinger framme men jeg mener at hjul lager sitter i selve navet og tar du ut stikk axligen framme så er jeg svært usikker på hva som vil skje med det lagret pga det vil være åpent for at grus og annet skit som finnes i universet kan ta turen ned i det lagret, så da må du eventuelt lukke dette aktiv dyslektiker for oss som liker escort før 1980 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mondeo Power Posted April 10, 2007 Share Posted April 10, 2007 fordelings biten er vel det eneste som er forskjell, resten er lik på 4x4 & mt75. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Dre Racing@ Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 super snik metoden; ta ut 4x4 kassa, ut med mellomdiffen og sveis fast denne. fjern mellomaksel frem, men kapp den og plugg hullet inn i fordelingskassa med den. del fremre høyre drivaksel i kryssene og la den sitte.. venstre aksel kan sitte der så speedometeret funker. tut å spinn pirrisser Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted April 11, 2007 Share Posted April 11, 2007 eller selg 4x4 kasse for 3000, drivaksler for 2-3000 og diff for 1000, og kjøp t5 kasse og mellomaksel WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 takk for tips. har fått tak i en rimelig 2wd kasse, mellomaksel og starter til doch, dette skulle passe det da? så får jeg blende drivknutene. vil helst ha muligheten til å bygg tilbake til 4wd til vinteren igjen, hvertfall i denne omgang.. viggo Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mark1 Posted April 12, 2007 Share Posted April 12, 2007 ellers kan du gå for grådyser og t35 og ha det like morro med 4wd.... WWW.NorskEscortRegister.Net Escort Mk1/Mk2 register Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 mer effekt er jo alltids av interesse, men tror det trengst en overhaling av det meste rundtom før det. ps, hva effekt regner en på t35 og grådyse oppsettet? Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
viggo Posted April 20, 2007 Author Share Posted April 20, 2007 har studert litt på doch kasse,, hvis det går an å ta vekk fordelings kasse delen fra 4wd kassa, og sette på bakdelen fra doch kassa, så skulle dette gå an.. noen som har gjort dette? doch kasse har starteren på feil side, så det er uaktuelt at hele kassa passer rett på.. Ford Taunus mk1 2dr sedan 73modell. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest morty Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 passer std. doch starter på t5 kassa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
møffe Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 har studert litt på doch kasse,, hvis det går an å ta vekk fordelings kasse delen fra 4wd kassa, og sette på bakdelen fra doch kassa, så skulle dette gå an.. noen som har gjort dette? doch kasse har starteren på feil side, så det er uaktuelt at hele kassa passer rett på.. jeg kan knap huske det. men mener man bruger koblingshus fra cosworth og det bagerste fra dohc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fakeworth Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 har studert litt på doch kasse,, hvis det går an å ta vekk fordelings kasse delen fra 4wd kassa, og sette på bakdelen fra doch kassa, så skulle dette gå an.. noen som har gjort dette? doch kasse har starteren på feil side, så det er uaktuelt at hele kassa passer rett på.. Stemmer det.. Det er det homemade her på forumet har gjort ihvertfall.. Han bremset vel nærmere 430hk og hadde kjørt denne kassa i 3 år ellerno.. -93 Sierra Cosworth STV 4x4 X: -94 Escort Cosworth HTT, -94 Escort cosworth T-25, -94 Escort cosworth T-34, 4x -90 Sierra 4x4 Cosworth, -91 Sierra Cosworth 2wd, - 89 Sierra Cosworth 2wd, -88 Sierra Cosworth 2wd -91 Scorpio Cosworth Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now